Waterpokken...werkt pcm?

Ook Seth heeft inmiddels de waterpokken te pakken.

Ik vroeg me af: Hoe lang duurde het gemiddeld bij jullie kindjes voor het over was.
En, zolang hij blaasjes heeft is het besmettelijk toch?

Hij begint er nu wat jeuk aan te krijgen, en krapte er net al eentje open. Ik weet dat je er littekentjes van kunt krijgen, maar gebeurd dit al gelijk?

Ik gebruik nu Calendulan tegen de jeuk, wat voor middeltjes gebruikte jullie?

Zo, dat was het volgens mij wel weer
Liefs, Anne

Gewijzigd door - lalala op 03 May 2011 22:11:24

hoi
bij de drogist kan je coolmouse van coolskin krijgen, is speciaal voor waterpokken. Hier werkte het echt heel goed!!

succes ermee.
Gidget

Lilypie Maternity tickers

o ja en verder
is het besmettelijk zolang de blaasjes nog niet ingedroogd zijn. a;s ze ingedroogd zijn zie je ze nog wel, maar zijn niet meer “open”.
hier duurde het ongeveer 1,5 week voor ze allemaal ingedroogd waren.

groetjes Gidget

Lilypie Maternity tickers

Wat vervelend dat hij de waterpokken heeft. Pff zou niet eens meer weten hoe lang Tim er last van gehad heeft. Hij was 8 maanden toen hij ze kreeg. Hij zat echt helemaal onder, maar had er zelf gelukkig geen last van. Hij besefte toen ook nog niet dat hij ze kon krabbelen. Voordat alle plekjes wegwaren waren we volgens mij wel een maand verder. Maar echt het heftigste heeft volgens mij een weekje geduurt.

Heel veel sterkte voor Seth!

Groetjes,
Sandra

Hoi,
hier hebben beide kindjes het ook een paar mnd geleden gehad,
oudste heeft bijna geen last van gehad, (beetje verhoging 1 dag : dag erop
kwamen de blaasjes) en heeeeel weinig pokken dus.
Wel heeft hij er een litteken aan over gehouden , midden in het gezicht

Die gaat ook niet meer weg ben ik bang voor.

Jongste zat helemaal onder en is goed ziek geweest. (vooral bij plasser had hij
last)
VAn VSM Emulsie speciaal voor waterpokken gekocht. Hielp erg goed tegen de jeuk!
Totaal ongeveer ruim een weekje geduurd, paar dagen niet naar school geweest
(dag of 3) en na weekje ingedroogd en na een aantal weken waren ze allemaal
weer weg!

Succes en beterschap!
groeten,

Een badje met zemelen helpt heel goed om de blaasjes te laten indrogen. Zemelen in een washand en deze op het lichaampje uitknijpen als het washandje nat is en zachtjes deppen. Ik heb daarnaast ook iets gebruikt, maar weet even niet meer zo goed wat. Kidsclin volgens mij. Wel wat duurder, maar het werkte erg goed.
Hier hebben ze er beide ook littekentjes aan overgehouden in hun gezicht, niet veel en heel zichtbaar, maar ze zitten er wel.

Nou, het breidt zich langzaam uit over zijn lichaam!
Heel zijn buik en rug zit onder en ook zijn billen en gezicht beginnen langzaam vol te lopen.

Hoop wel erg dat hij er geen littekens aan over houdt, vind ik zo jammer van dat mooie huidje!

Wat voor zemelen kun je dan het beste gebruiken voor in de washand? Enne… kan je dat gewoon in de supermarkt? (havermoutvlokken of zoiets?)

Liefs, Anne

Kun je idd gewoon bij de supermarkt kopen. Van zonnatura hebben ze hele fijne zemelen. Kost niet veel. Ruikt niet fris in bad haha, maar werkt erg goed.

Zielig he als die kleintjes zo onder de waterpokken zitten.

Ik heb ze zelf nog niet gehad. Tijdens de zwangerschap van de tweede kreeg de oudste de waterpokken. Ik was toen nog geen 20 weken. Omdat mijn ouders zeiden dat ik ze nog niet had gehad, heb ik me op advies van de VK toch laten testen op afweerstoffen. En die bleek ik niet te hebben, dus hebben ze me een goedje ingespoten waardoor ik 3 weken resistent zou blijven zodat ik iig over de 2o weken zou zijn. Daar is heel wat gedoe over geweest alvorens ze me wilden testen want de arts van de huisarstenpost (was in het weekend) vond dat ik me enorm aanstelde en dat ik net als iedere andere vrouw altijd een kans zou hebben op een kind met een afwijking en dat de kans maar heeeeeeeeel klein was dat ik geen antistoffen zou hebben. Heb voet bij stuk gehouden en op een gegeven moment mijn VK laten bellen met het ziekenhuis. Als er een kans is dat ik een kind met afwijkingen kan krijgen omdat ik voor de 20 weken intensief met de waterpokken in aanraking ben gekomen, dan laat ik dat toch niet zomaar gebeuren als er iets aan gedaan kan worden…

Toen de jongste ze kreeg, was ik bang dat ik ze dit maal dan wel zou krijgen, maar ik denk dat ik in de tussentijd wel antistoffen heb aangemaakt, want ik kreeg ze gelukkig niet.

Sneu voor Seth! Erik heeft ze nog niet gehad, maar ik heb goede berichten gehoord over KidsClin. Te koop bij de drogist. Sterkte! (Enne, maar goed dat onze date zaterdag niet doorgaat…)

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Oké, morgen ben ik thuis, dus dan kan ik daar even naar kijken.

Hij begint nu inderdaad ergere jeuk te krijgen! En doet alles om te krabben. Hoop echt dat hij er niet teveel littekens aan over houdt.
Verder zijn ze nog steeds aan het uitbreiden, dus we zijn het ergste nog niet voorbij.

@Mriek: Is zeker maar goed dat het al niet door ging

Liefs, Anne

@ Simzoe: bizar, ik heb precies het zelfde mee gemaakt tijdens deze zwangerschap. Werd ook blootgesteld aan waterpokken en mijn ouders wisten niet zeker of ik het gehad had…Nou wat een heisa in dat ziekenhuis voor ze wilden testen of ik antistoffen had zeg ongelooflijk! Voor hen is het een kleine moeite en net wat je zegt; het gaat om je kind notabene!!!
Ik had overigens gelukkig wel antistoffen, en inmiddels heeft Jack ook de waterpokken gehad dus wij zijn safe hier

Ik wist niet dat zemelen ook helpen bij het indroogproces, ik dacht altijd dat het om droge havermout ging. Wij hebben ook die Kidsclin-coolmousse gekocht, maar vond het ZONDE van de 16 euro. Jack vond het niks, hij kreeg het ijskoud als ik hem in moest smeren, want het duurt even voor die mousse opgedroogd is. En ik vind het zelf een beetje een plakkerig goedje…Hier werkte aanstippen met talkpoeder gewoon het beste en binnen enkele dagen begonnen de plekjes al in te drogen. Jack had het gelukkig in milde vorm. en helemaal niks in zijn gezicht. Echter, tis al een maand geleden en nog zie je de rode littekentjes/vlekjes op zijn rug! Hoop dat dat nog wegtrekt…

ik raad je de mouse aan speciaal voor waterpokken het schijnt super spul te zijn.
hier nog geen waterpokken gehad.

Die arme Seth… hij kan gewoon niet slapen van de jeuk, zou pcm daar ook tegen werken?
Hij ligt maar te huilen in bed…

Liefs, Anne

Jeuk bestaat uit prikkeling van zenuwuiteinden, dus kan goed dat pcm in elk geval ietsje verlicht. Ik zou het gewoon geven! Kan geen kwaad.
Sterkte met de kleine man.

En check even of hij te warm ligt. Warmte werkt broeierig en dat werkt ook jeuk in de hand. Dus desnoods wat koeler in bed leggen. Dus geen pyjama, slaapzak, dekentje etc. Veel te warm bij jeuk! En van dat huilen krijgt-ie het nog warmer.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 May 2011 22:35:07

Hoi Anne,

zoals ik al eerder schreef, van VSM tegen waterpokken speciale emulsie

Werkt ontzettend goed tegen de jeuk!
ons zoontje had ook bijna 2 nachten niet geslapen, de nacht erop (toen
hebben we die emulsie gebruikt) heel goed geslapen.

Kost geloof ik rond de 8 euro, maar helpt echt goed!
succes met de kleine.
gr. mama van 2 kids

Calendulan Emulsie, heb het even voor je opgezocht!

Bedankt voor je reactie Sje!
Helaas had ik het gister net niet mee gelezen, maar vanavond krijgt hij gewoon pcm. Want we hebben niet echt goed geslapen. En Seth lag maar te schuren over dat matras met z’n rug.

Die Calendulan Emulsie hebben we inderdaad, maar hier werkt het niet echt… had het zelfs in zijn haar gesmeerd

Liefs, Anne

Het havermoutvlokken badje werkt heel goed. Hier hebben we destijds calendulan emulsie ook gehad maar het werkte niet. Een bad met havermout echter werkte super. De blaasjes droogden ook snel in.
Havermout in een washandje doen, net als een theezakje laten trekken in het badwater en lekker badderen. Als het kan niet of weinig afdrogen zodat het droogt op de huid. Ik kneep het washandje na het bad uit en bewaarde dan wat van dat spul om tussendoor extra te smeren mocht dat nodig zijn ( was amper nodig ). Omdat de jeuk veel veel minder was hebben ze hier dan ook amper gekrabt wat als gevolg heeft dat ze geen littekens over gehouden hebben.
Je kunt het gewoon in de supermarkt kopen bij de cornflakes en zo.

Succes en beterschap

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Nou, hij is vandaag lekker in een havermoutbadje geweest. Dit lijkt wel iets te helpen bij het indrogen. De is echter nog wel hevig bij vlagen.

Heb hem nu ingesmeerd met mentholgel, maar hij wordt toch steeds wakker 's avonds. Helaas, we zullen er even doorheen moeten

Bedankt voor alle suggesties in ieder geval.
Liefs, Anne

Even het papje verder uit het washandje knijpen, dan heb je eventueel iets om tussendoor mee te smeren.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!