Waterpokken?! (update)

Seth zit helemaal onder de vlekjes in zijn gezicht. Nou ja, vlekjes… het zijn meer kleine bultjes. Sommige lijken op muggenbultjes en andere zijn vuurrode stipjes (iets groter). Hij werd er gisterochtend ineens mee wakker, en vanochtend was het nog zo.
Verder heeft hij op 1 arm wat bulten/bultjes. Er zijn er niet echt meer bijgekomen. Wel jeuk het gigantisch, dus heb ik vandaag maar calendulan aangeschaft.

Mijn moeder, die bij de dokterassistente is, die denk dat het waterpokken zijn. Zelf heb ik geen idee.
Mijn vraag nu: Zijn er meer kindjes die het bijna alleen in het gezicht hadden? En zijn het dan wel echt waterpokken? En vervolgens: hoe lang duurde het, en hoeveel last hadden ze ervan? Seth lijkt er op ernstige jeuk na, verder geen last van te hebben.

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/N69Cp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - lalala op 01 Nov 2010 11:30:42

Heeft-ie in de dagen ervoor last van koorts gehad? Dan heeft-ie namelijk geen waterpokken maar de 6e ziekte. Bij die kinderziekte zit de uitslag namelijk op hoofd, romp en armen. En die uitslag gaat ook gepaard met jeuk.

Waterpokken komt namelijk niet ineens met zoveel pukkeltjes op. Dat begint met een paar verdwaalde pukkeltjes over het lichaam en dan wordt het elke keer dat je je kind uit bed haalt erger.

Dus als-ie gisteren met dit aantal pukkeltjes wakker geworden is en het niet meer erger is geworden is de kans nihil dat het waterpokken is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Oct 2010 14:43:44

Nee, hij heeft geen koorts gehad. Het kwam echt uit het niets.
Buiten een flinke verkoudheid om dan.

Hmm… ik ben benieuwd als ik hem dalijk weer ophaal, of het erger is geworden.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Kan het warmte-uitslag zijn? Heeft-ie bijv. sinds deze week een warmere pyjama aan of een warmer dekentje op zijn bed?

Groetekes, Sje

Nee, dat is het denk ik niet. Gezien ook dat het grotere bulten zijn (lijkt erg op muggenbulten) en wat kleinere erbij. Lijkt ook een beetje op puistjes (acné) alleen dan zonder de koppen.

Ik heb er een foto van, hij is niet heel duidelijk, maar het geeft een beeld.
De vlekken zijn wel iets vuurroder dan op de foto.

Liefs, Anne

Je zou bijna denken dat het insectenbeetjes zijn. Ik kan me herinneren dat er iemand laatst een kindje met van diezelfde uitslag had en dat ook niet duidelijk was waar de uitslag vandaan kwam.

Wie was dat ook alweer? En wat was toen de uiteindelijke oorzaak? Toen dachten ze in eerste instantie namelijk ook aan waterpokken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Oct 2010 15:24:07

Ah, zie hier:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=19560

Groetekes, Sje

Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even langs de huisarts gaan voor uitsluitsel? Hebben jullie ook huisdieren? denkend aan vlooienbeten ofzo? of andere dieren die hij regelmatig aait?

Nee, we hebben geen huisdieren.

In het topic staat helaas niet wat het was, maar misschien leest Woezel dit wel

Het is niet zo dat het heel erg is dat hij die dingen heeft, maar vind het gewoon gek. En ik ben ook gewoon nieuwsgierig wat het is
Ik wacht nog even af, en als iemand nog een suggestie heeft, dan hoor ik het graag!

Liefs, Anne

hey hye nou ik zit ff die foto te bekijken maar da’s nie de 6e ziekte, want die vlekkies zijn kleiner… en bovendien waarschijnlijk ook over het hele lijf en dan hebben ze inderdaad dagen ervoor koorts… pippy heb dat namelijk pas gehad, maar dit ziet er anders uit

Baby geboren

waterpokken is bij elk kind anders
men oudste had er maar een aantal en dat was het
op zijn gezicht bleef hij gespaard
mijn jongste daarin tegen zat van top tot teen helenmaal onder …
geen plekje was geen pok

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

quote:

In het topic staat helaas niet wat het was, maar misschien leest Woezel dit wel

Het lijkt idd op wat Bo heetf gehad en bij hem was het koorts uitslag. Ze begonnen heel klein, en groeiden idd groter uit, tot ze knapte en er pus uit kwam lopen. BEst smerig eigenlijk , maar goed. Dat is wat de huisarts zei tenminste, dat het daarvan kwam.
Weet je zeker dat het geen koorts was, want Bo heeft de afgelopen keer dat hij koorts had, helemaal geen warm voorhoofd gehad, hetis dat zijn rug zo intens warm aanvoelde en ik het niet helemaal vertrouwde, maar anders had ik het niet gemerkt dat hij hoge koorts had.
Misschien weet Sje dat wel, is het normaal dat je op den duur niet meer standaard er vanuit kan gaan dat als de voorhoofd van een kindje niet gloeit, het koorts heeft? Wat ik bedoel te zeggen, dat de voorhoofd normaal voelt, maar toch hoge koorts?"rond de 40.0? Vroeg het mij dus af omdat dit de vorige keer bij Bo zo was.

liefs woezel

Vervelend dat Seth deze uitslag heeft. Ik kan je helaas niet helpen, want ik heb het nog nooit gezien. Tim heeft de waterpokken al gehad, maar daar vind ik het in ieder geval niet op lijken.

Hoop dat het snel weg is.

Groetjes,
Sandra

Bij dat topic van Woezel staan ook foto’s van Nikki die de waterpokken heeft daar. Het lijkt er wel op… heb je geen duidelijkere foto? Anders even langs de huisarts!

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Vandaag is Seth weer bij oma, want ik moet leren voor mijn tentamens.
Maar ik heb hem wel gezien natuurlijk vanochtend. De plekjes werden al minder, ze zijn nu minder rood, en er zit op een aantal een klein korstje (echt speldeprikklein). Hij heeft nu ook minder jeuk heb ik het idee.

@Woezel: Hmm… dan zou het best kunnen dat hij koorts heeft gehad. Ik vind het sowieso altijd moeilijk te voelen, omdat hij bij mijn koude handen altijd warm aanvoelt
Maar als ik hem wil temperaturen gaat hij helemaal door het lint, dus dat doe ik maar niet steeds.

Ik denk zelf ook uiteindelijk dat het geen waterpokken zijn geweest, maar misschien inderdaad van koorts, een allergische reactie of een of ander insect ofzo.

Wel jammer, want vond het niet erg als hij het nu gehad had.

@Yavahn: Heb helaas geen duidelijkere foto. Maar omdat het over lijkt te gaan, laat ik het maar even.

Zal nog even laten weten hoe het morgen weer is, misschien is het dan echt wel bijna weg.
Nogmaals, bedankt voor het meedenken
Liefs, Anne

Nou ik denk toch dat het waterpokken zijn geweest.
Op alle plakjes is uiteindelijk een korstje gekomen, en op sommige heb ik ook een klein blaasje gezien.
(Ook vroegen verschillende mensen of hij waterpokken had, toen ze hem zagen)

Wel heeft hij het maar heel mild gehad, en weinig last ervan gehad. Wel hadden we wat homeopatisch gegeven, zodat het zo snel mogelijk over zou zijn.
Hij heeft nog wel de plekjes in zijn gezicht, maar het wordt minder en jeukt niet meer. Ook heeft hij een beetje verhoging gehad, maar dat was het.

We zijn het dus goed doorgekomen

Liefs, Anne

Fijn dat-ie er goed doorheen gekomen is.

Wel even alle kindjes en zwangere vrouwen bij wie hij in de afgelopen 2 weken in de buurt is geweest een seintje geven dat ze besmet kunnen zijn geraakt.

Groetekes, Sje

Ja, dat vroeg me af…
Wat moeten zwangeren ermee? Namelijk mijn schoonzus is zwanger en daar heeft hij wel mee geknuffeld, maar als ik haar het vertel, wordt ze waarschijnlijk alleen maar ongerust, dus kan ik haar er dan ook iets bij vertellen dat ze kan doen oid?

Liefs, Anne

Altijd beter om het wel te vertellen dat hij besmettelijk kan zijn geweest op dat moment. Als je schoonzus nog geen waterpokken heeft gehad kan het erg schadelijk voor de baby zijn als ze het nu krijgt (afhankelijk van het stadium van de zwangerschap).

Voor dit soort uitzonderlijke gevallen bestaan er vaccinaties tegen waterpokken. Daar zou ze dan op tijd actie voor kunnen ondernemen.

Je kunt beter nu iemand ongerust maken dan dat je achteraf problemen en scheve gezichten krijgt omdat je iemand niet op tijd gewaarschuwd hebt en dat de baby er mogelijk iets aan overhoudt als je schoonzusje nog nooit waterpokken heeft gehad. Dan voel je je levenslang schuldig dat je niet op tijd gewaarschuwd hebt.

Dus altijd waarschuwen en dan kan ze zelf beslissen wat er met de informatie wil. Ze kan bijv. op tijd overleggen met verloskundige, huisarts of gynaecoloog.

Dit geldt niet alleen voor waterpokken maar voor alle kinderziekten waar vlekjes aan te pas komen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Nov 2010 12:20:54

Oke, nou… gelukkig dat ik weet dat ze het al wel gehad heeft vroeger, maar zal haar nog wel even inlichten.

Vond het alleen zo lullig om het te zeggen, en dat zij vervolgens niet weet wat ze er mee moet

Liefs, Anne