Waterpokken of 5/6e ziekte

Hey meiden,
even een vraagje.
Dani heeft sinds vanavond op zijn rug, beentjes, buik en nek rode plekken. Hij heeft wel vaker rode plekjes, maar deze lijken roder en iets anders te zijn.
Tot nu toe zit Dani er nog niet aan te krabben.
Gister heeft Dani voor het eerst sinds maanden problemen met gaan slapen. Uiteindelijk sliep hij pas om 22.30 en dat is echt niets voor hem.

Nu heb ik gehoord dat op het KDV (niet klasje van Dani) de waterpokken heersen en de dochter van een vriendin van mij heeft het nu ook.

Hoe herken ik waterpokken of zou het ook de 5de/6de ziekte kunnen zijn (koorst heeft hij nog niet).
En als het waterpokken zijn, wat kan ik er tegen doen? Bijvoorbeeld tegen de jeuk?

Liefs

Waterpokken beginnen met kleine met vocht gevulde blaasjes. Eerst maar een paar op het lichaam maar dat wordt snel meer.

Waterpokken zijn het dus niet als het echt rode vlekken zijn.

De vijfde ziekte begint met vlekkerige uitslag (vooral op bovenarmen en in het gezicht) en daarna volgt de koorts.

De zesde ziekte begint met een dag of 3-4 koorts en eindigt dan met rode puntjes-uitslag op romp en gezicht.

De zesde ziekte is het dus ook niet.

De kans dat het de 5e ziekte is, lijkt dus het grootst en als hij dat blijkt te hebben waarschuw dan in elk geval alle zwangere vrouwen en kinderen bij wie hij in de afgelopen paar weken in de buurt geweest is.

Groetekes, Sje

Tegen de jeuk kun je talkpoeder gebruiken.

Enne verder ff op Sje wachten die weet het verschil allemaal precies
Anders ga ik wat verkeerds opschrijven en daar heb je niets aan

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Sje was er al!!! hahaha!

Groetekes, Sje

Ik zie het

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Dank Sje voor de duidelijk uitleg!!! Dan zullen het idd niet de waterpokken zijn, want het zijn rode vlekken/pukkeltjes maar geen blaasjes of vocht.

Het zou dan dus alleen 5de ziekte kunnen zijn of gewoon een reactie op iets anders. Moet het wel even in de gaten houden, want ik heb een paar zwangere vriendinnen op dit moment.

Als je het zeker wilt weten zoek dan op Google even op vijfde ziekte (dus niet 5e ziekte maar vijfde ziekte). Bij de zoekresultaten zit ook een rits beeldresultaten. Daar kun je de uitslag vergelijken.

Als het de vijfde ziekte niet is, kan ik alleen maar bedenken dat het badwater mogelijk te heet is geweest en dat het een soort warmte-uitslag is.

Groetekes, Sje

quote:
Als het de vijfde ziekte niet is, kan ik alleen maar bedenken dat het badwater mogelijk te heet is geweest en dat het een soort warmte-uitslag is.

Groetekes, Sje

En dat trekt als het goed is snel weer weg… of het moet erg heet geweest zijn…

Hoe gaat het nu met slapen?

Hij is wel in bad geweest, maar het water was zeker niet te heet. Maar hij had voordat hij in bad ging ook al die plekjes. Als ik de foto’s op google bekijk lijkt het ook geen vijfde ziekte…morgen de plekjes maar weer even bekijken.

Slapen gaat helemaal niet goed. Hij ligt alweer een uur te huilen in bed. Is af en toe even stil en nu weer hard aan het huilen. Hij moet wel ergens last van hebben, heb alleen geen idee waarvan

Ach arm ventje en mama… jammer dat ze nog niet kunnen praten hé… Eerlijk gezegd ook geen idee waar het vandaan kan komen. Heeft hij er nu wel jeuk aan? Of besteed hij er zelf geen aandacht aan? Wordt het erger of juist niet?

Hij liet vandaag zelf niet merken dat hij jeuk had ofzo. Kan het nu niet helemaal inschatten omdat hij in bedje ligt.
Nou ja we kijken vanavond en vannacht wel aan en morgen maar even goed zijn lichaampje bekijken. Hoop alleen dat hij lekker gaat slapen. Mannetje zal wel doodop zijn.

En mini-boy jij ook succes he vannacht, hoop dat Jurian snel weer opknapt. En wat je zegt vervelend in zulke situaties dat ze nog niet kunnen praten. Dat zou sommige momenten even wat makkelijker maken.

Weet je ik zit opeens hardop te denken … dat slapen hoeft helemaal niet in combi te staan met die plekjes… Het kan best zijn dat zijn pp gedrag (uitproberen om uit bed te mogen komen) begonnen is! Welkom dan

Volg je moeder gevoel… vertrouw je het niet? Worden de plekjes erger? Ga dan gerust naar een huisarts…

Hopelijk trekt het snel weg… en is het toch onschuldig warmte uitslag oid?! Heb je iets anders gegeten? Heeft hij een wollen trui aangehad? (ik zit maar even te denken hoor…)…

PP zit hij zeker af en toe wel in. Met dit slapen is het anders. Hij heeft nl een bepaald ritueel als hij gaat slapen (dat bonken met zijn hoofd op het matras & bepaalde geluidjes maken…ja ik weet het ik heb een gek kind, haha). En ik hoor dat hij graag wil slapen, want hij is zich gek aan het bonken en geluidjes maken, maar het lukt gewoon niet. Voor mij een teken dat hij ergens last van heeft. Op dit moment is hij trouwens weer even stil…

Maar goed ik ga het even aankijken. En meis (en overige meiden natuurlijk ook!!!) bedankt voor het meedenken he…erg lief!!!

knuffels en beterschap…

Hoe gaat het met Dani?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

heb niks toe te voegen aan sje’s bericht.
Maar wel heel veel beterschap toegewenst. Hoe gaat het nu met dani?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat vervelend dat Dani zo’n uitslag heeft. Ik heb helaas verder geen tips, maar wil hem wel beterschap wensen en hoop dat het snel wegtrekt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

trouwens
als het waterpokken blijven zou ik poxclin smeren
ik heb dat toen voor rico gekocht toen hij waterpokken had (hij was toen volgens mij 'n half jaar oud pas!)
had het uiteindelijk niet nodig maar hoorde er goede verhalen over.
is wel duur geloof rond de 14 euro

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

De uitslag van Dani is niet erger geworden, dus zullen wel geen waterpokken zijn denk ik. Wel is hij nog steeds erg van slag. Vandaag op KDV erg vrolijk en zich prima vermaakt, maar geen minuut geslapen. Nu ligt hij alweer sinds 19.00 in bed, maar weer huilen en slapen doet hij nog steeds niet.
Heb vanavond voor de zekerheid spul op zijn tandvlees gesmeerd voor eventuele tandjes/kiezen (hij heeft inmiddels 4 boven en 4 onder, dus volgens mij nu nog de hoektandjes en kiezen).

Het lijkt er dus op dat er wat is als hij ligt. Koorts ook nog steeds niet en hij eet en drinkt prima.

Zal me maar niet teveel zorgen maken, maar dat slechte en onrustige slapen vind ik wel erg naar voor hem.

En als je het niet vertrouwt, even langs de huisarts hè?!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker