Waterpokken en vakantie

mijn oudste kindje van 9 jaar heeft de waterpokken ze beginnen nu bij haar te drogen .
nou heeft 5 dagen later ook mijn andere kindje van 4 jaar de pokken bij haar zijn het nog blaasje ik heb nog een baby van 4 maanden samar die nog geen symptonen heeft van de pokken en ik heb voor over 2 weken geboekt voor vakantie en heb gelezen dat als een kindje waterpokken heeft niet mag vliegen ,
ik maak me erg veel zorgen had zo een zin in vakantie,
het lijkt me sterk dat samar de pokken niet krijgt het is zo besmettelijk maar waarom duurt het bij haar zolang.
ik heb gehoort dat baby soms nog goede afweer hebben waardoor ze soms geen pokken krijgen klopt dat?

Hopen dat je jongste idd de pokken niet krijgt. Want idd je mag niet vliegen als je kindje de pokken heeft.
Mijn collega haar kindje had vorig jaar ook de waterpokken…en ook hun gingen met hun kind vliegen. Zij heeft toen haar kindje in de make up gezet. Dus toen leek het net of waren de blaasjes alweer uitgedroogd…dit was niet het geval. Hij had het net. Als de blaasjes zijn uitgedroogd mag je wel vliegen.
Hun zijn gewoon met het vliegtuig vertrokken naar plaats van bestemming, dankzij de make up.

Ik hoop voor je dat je alleen maar kan lachen om dit verhaal en dat je zelf niet naar deze noodgreep moet grijpen.

Succes.

Gr Egberta

Ik zou persoonlijk een baby van 4 maanden met waterpokken niet bewerken met make-up om toch te mogen vliegen. Je weet nooit wat die make-up met de beschadigde huid doet. Zeker als je het op open blaasjes smeert bijvoorbeeld.

Een groter kindje kan die make up mogelijk wat beter hebben maar het huidje van een baby van 4 maanden is nog zo gevoelig. Ik zou persoonlijk het risico niet nemen.

Groetekes, Sje

Je kunt hier via een zoekmachine wel het een en ander over vinden, oa onderstaande:
“Kinderen (en volwassenen) met waterpokken mogen niet vliegen zonder medische verklaring waarin staat aangegeven dat het veilig is om te vliegen. Het annuleren of uitstellen van je vertrek wordt overigens gedekt door een annuleringsverzekering. Zou het op vakantie gebeurd zijn, net voor je weer naar huis gaat, dan mag je kind ook niet vliegen en had je waarschijnlijk wat langer op je vakantieadres moeten blijven. De kosten voor het wijzigen van de vlucht en de extra overnachtingen worden dan vergoed door je reisverzekering”.

Ik hoop voor je dat je baby de dans ontspringt of dat de pokken maar snel mogen komen zodat ze ingedroogd zijn over twee weken!
Succes!
GroetjeS Nancy

hoi bedankt voor jullie reacties ik moest wel even lachen om die make up hoop niet dat ik het nodig heb.
het probleem is dat ik al een tijdje terug heb geboekt en zoals jullie meeste moeders weten is het allemaal goed van te voren plennen .
ik heb ook nog twee andere kinderen die vanwegen school niet mee kunnen dus daar heb ik oppas voor geregelt .
ik moet echt gewoon er even tussen uit ,voel me de laaste tyd erg slecht.
ik heb gekeken op de internet en je kunt wel annuleren maar het punt is dat ik alles weer van voor af aan moet regelen
zie er nu al tegen op.
mijn andere twee kinderen hebben al de pokken maar samar nog steeds niet ik dacht altijd dat als de een het krijgt de rest ook meteen volgt.
groetjes

Misschien heeft Samar nog genoeg antistoffen om de waterpokken nu niet te krijgen.
Hoop voor je dat je gewoon kunt gaan!

Hoi,

Vanaf moment van besmetting kan het tot 3 weken duren voordat het uitbreekt. Daarvoor zijn ze ongeveer al een week besmettelijk tot aan het uitdrogen.
Dus het kan nog helaas gebeuren.

Sorry verder geen tips helaas afwachten.

groetjes

lon106