Waterpokken en littekens

Hallo,mijn jongste dochtertje heeft de waterpokken gehad in juni en op haar gezichtje heeft ze nu nog een aantal plekjes,deukjes. mijn vraag is of die vanzelfs nog gaan wegtrekken en hoe lang dit kan duren?bestaat er soms een goeie zalf?Wie kan mij tips geven?Alvast bedankt.

Hoi Gerlinde,

Welkom op deze site!

Helaas (nou ja, “gelukkig” voor ons zoontje ) hebben we hier nog geen ervaringen met waterpokken. Ik kan je dus geen tips geven.
Maar ik weet dat er op de site een paar mamma’s zijn die wel degelijk met waterpokken te maken hebben gehad.
Wie weet kunnen zij je tips/adviezen geven!

O ja, ik zal me nog even aan je voorstellen.
Ik ben dus Bianca (zijn er hier meer van!) ben 29 jaar en ik woon gezellig samen met mijn vriend.
We hebben samen een zoontje, Stephan, die in juni 3 jaar is geworden.

Het lijkt me leuk om je hier nog vaker tegen te komen.

Niet om reclame te maken hoor maarre…het is gewoon een hele leuke site waar iedereen met elkaar meeleeft en meedenkt en waar je in je waarde wordt gelaten.
Gewoon super gezellig dus!!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 16 Aug 2004 19:48:39

Bedankt voor je reactie Bieb ! Hopelijk zijn er mamma’s die mij kunnen helpen met tips of adviezen ! Ik zou het spijtig vinden moest mijn dochtertje er littekens aan zou overhouden!Ze heeft er niet aan gekrabt, ik begrijp niet hoe het komt dat ze deukjes heeft in haar gezicht!

Volgens mij werkt st jansolie goed tegen littekens van waterpokken. Dit is goed zelf te maken als je weet hoe het st janskruid uitziet. Zijn gele bloemetjes in ieder geval en als je ze stuk knijpt dan wordt je vinger rood.
pluk de bloemetjes en doe ze in een glazen flesje samen met olijfolie. In de zon zetten en als de olie donker rood is geworden kun je het afzeven en gebruiken. Werkt ook prima voor verbrandingen en brandwonden.
Succes

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Astrid,bedankt voor de tip !Ik zal hem zeker uitproberen.Groetjes

Ik heb zelf, toen bij Nils de waterpokken voorbij waren, littekencreme van biodermal gebruikt. Er is nu nergens meer een plekje te bekennen van die waterpokken.

Waar ik zelf nog tegen aan zit te hikken, zijn die waterwratjes die Nils nu al een tijdje onder z’n arm heeft. Weet iemand hier nog een probaat middel voor???

Hee Astrid, heb je die plant in je tuin staan? Met zo’n grote tuin heb je natuurlijk ruimte genoeg voor alle leuke planten.

Hahahaha ja die staan inderdaad in onze grooooooooooooooote tuin ( niet dat daar deze foto van is, want die had ik voor je van het net gehaald ). st Janskruid is eigenlijk een kruid wat haast overal wel groeit langs weiden en zo. Maar die biodermal creme lijkt me wel een stuk makkelijker, die kan je gewoon kopen. Als het maar werkt toch ?
Ennnuhhh Sannie nu ik toch weer mijn schoonmoeder om advies ga vragen voor Bianca, zal ik meteen naar de waterwratjes vragen oke ?

Ja, graag, ik word er echt niet goed van. 't is zo’n rotgezicht als Nils in z’n zwembroek rondloopt. (ik heb trouwens al van alles geprobeerd: homeopatisch, betadine scrub (op advies van huisarts) Dus… alle adviezen zijn welkom!

Hoi,
Mijn schoonmoedr zegt dat die uiteindelijk ook zelf zullen verdwijnen, maar ze had er ook iets voor. En theetje maken van een kruid en dat erop smeren. Ben alleen mijn portomonnne daar vergeten en had het daarin op een briefje geschreven. Zal ze morgen effe bellen of mijn papiertje gaan halen.

Ben ik ook een supersufferd. De st jansolie was goed wat ik zei( voor de littekens ) Want wat ik in mijn vorige reactie beschreef was voor de waterwratjes voor Nils. Stom Stom Stom !

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 21 Aug 2004 12:47:09

Hihi, jij zit met je hoofd gewoon al bij de doop van Evianne morgen

Groetjes, mamma van Stephan

Astrid, ik hoop dat bij de doop alles goed en gezellig is verlopen!

enne, ik hoor 't wel, wat voor thee we in moeten slaan.

Het recept voor waterwratjes ( voor Nils )( maar die zouden volgens mijn schoonmoeder ook uit zichzelf verdwijnen )was thee maken van kleine viooltjes en dat er dan een paar keer per dag opsmeren. ( maar kleine viooltjes zijn er geloof ik niet op het moment )