Waterpokken!1

Aaaaaaaaaach echt zielig, Ian heeft de waterpokken!!! Het is echt een klein krentenbolletje!!! Is er niet echt vreselijk ziek van, maar wel wat verdrietig en moe. Sinds vanavond heeft hij ook jeuk, da’s nog wel het allerzieligste…Hij is ook nog zo klein…( gek he, dat vind ik altijd wanneer hij ziekig is, maar meestal vind ik hem juist zo snel groot worden…???) Zijn jullie kids al de dupe geweest van die pokjes, en hoe oud waren zij toen ze ze kregen??? enne, iemand nog een goede anti-jeuk tip, behalve mentholpoeder en lotion alba???
Liefs, Corrine…

havermout badje, dus de zemelen halen bij de natuurwinkel , die in een washandje doen en hem er lekker mee insoppen…schijnt de pokjes snel te laten indrogen en de jeuk weg te halen, wel door de geur heenbijten, helaas ruikt je hele kind blijkbaar naar pap

Kussies

yep en is ook lekker glad als het uit bad komt ihihihi

maar het helpt heb kaitlyn zelf 2x per dag gedaan ze begon toen spontaan te krijsen van de jeuk en heb er weer in gedaan en leek wel door de havermout dat de jeuk gelijk weg was.

en verder gebruikte we mentol voor kinderen dus niet voor volwassenen

sterkte

groetjes bianca

Nou heb ik toch even een vraagje hoor. Het klinkt misschien dom, maar WANNEER krijgen kinderen meestal waterpokken en krijgt ELK kind het?? Stephan is nu bijna 22 maanden en heeft het (gelukkig!!) nog niet gehad.

En Corrine, veel sterkte hoor!! En ik heb het met Stephan ook: ik vind hem al echt heel groot worden, maar zodra hij een beetje ziek is…!!! Dan is hij meteen weer zo klein. Maf hè? Maar je ziet het, je bent niet de enige die het zo ervaart!
Ik hoop dat Ian gauw weer beter is!

Liefs, Bianca

dylan was 6 toen hij het kreeg en kaitlyn 2

maar ze kunnen het van een paar maanden oud al krijgen alleen hoe ouder je word dus dan bedoel ik onze leefdtijd dan zit er risico aan vast.

maar elke kind kriijgt alleen de vraag waanner kijk nu is de epedemie hier heel erg want wie je ook ziet of hoort de kinderen hebben de waterpokken of gehad.

groetjes bianca

Shannen heeft ze afgelopen december gehad. Zat er niet zoveel onder, maar die ze had waren van die hele grote.

We hebben kindermenthol poeder gebruikt tegen de jeuk. Ze is er wel erg ziek van geweest, paar dagen hele hoge koorts, maar ons buurmeisje (die is 4) heeft ze ook gehad, maar die had alleen last van de waterpokken zelf (ook van die grote die zeer deden) maar die is er verder niet ziek van geweest.
Het verschilt volgens mij per kind.

Christa

thanx voor alle tips!!! Ga morgen direct zemelen halen!!! enne…menthol voor kids??? 'k wist niet eens dat dat bestond?!
Met ian nog hetzelfde. Gespikkeld en van slag…maar nu ondekte ik vanmorgen op zijn achterhoofd, onder zijn schedel, dus eigenlijk zijn nek/schedel-overgang een ENORME!! bobbel!!! Geen "pok"maar een onderhuids “ding” Hij had er geen pijn aan, gelukkig. Schrok hiervan, en belde de Huisarts…(tevens een vriend van mijn ouders…dus da’s soms errug handig!!!)en die zei dat dat een opgezette lympheklier is. Da’s dus alleen maar goed, want dat betekend dat zijn immuunsysteem goed werkt!!! Jeemig de peemig, wat ben ik dan toch een overbezorgde mama…zal blij zijn als die pokke-pokken voorbij zijn!

hoi corinne,

volgens mij zijn we niet overbezorgd, maar gewoon bezorgd om onze kids. Wij waren aantal weken geleden in centerparcs, na een paar dagen zat onze dochter helemaal onder de uitslag en haar neusje was open. Wij dachten dat ze eczeem had van het water (ze heeft best een gevoelige huid) afijn vrijdags thuisgekomen, verder niet zoveel aan gedaan, zal wel weer overgaan zei mijn vriend nog. Zaterdagochtend Shannen wordt wakker is haar hele gezicht opgezwollen en rood. Ik stelde voor om de weekenddokter te bellen, maar taco vond dat niet nodig, We gaan toch zeker niet de weekenddokter bellen voor een beetje eczeem.
Maar het zat me toch niet lekker, dus ik toch gebeld. Gaan we er naar toe, blijkt ze een streptokokkenbacterie opgelopen te hebben, zeer waarschijnlijk in het subtropische zwembad van centerparcs (bacterien vinden die warme temperatuur heerlijk volgens de weekenddokter), dus ik achteraf natuurlijk toch blij dat ik naar mijn instinct heb geluisterd en toch de dokter gebeld.
Wat ik eigenlijk hiermee wil zeggen is, je kunt beter een keer voor niks naar de dokter gaan, als te laat.

Christa

Hoi Christa,

Helemaal mee eens.Met Stephan is het me 1 keer overkomen dat hij al ruim een week een fikse middenoorontsteking had. Ik had daarvoor heel erg moeten zeuren om een afspraak te krijgen bij de huisarts. Dat overkomt me dus absoluut geen tweede keer!!!
Moeder-gevoel werkt beter dan het gevoel van de huisarts (het gaat tenslotte om je eigen kind).

En Corrine, succes!!

Groetjes, Bianca