Waterbuik

hallo dames
wie kan mij helpen
elke keer als mij dochtertje de fles heeft gehad klotst het in haar maag
Hoe kan dit
krijgt ze dan teveel voeding al heb ik zelf het idee van niet want ze heeft elke keer weer honger of doe ik iets niet goed met de voeding
roxeanne krijgt 4 flessen van 210 met 7 schepjes frisso en 2 theelepels nutrix erin
ze drinkt momenteel slecht de fles en wil ze niet graag het liefst alleen vast eten
Kan dit ook komen dat ze misschien al last heeft van het sprongetje van 6 maand want ze loopt overal zover mee voor
wie o wie kan mij helpen

Hoi Linda,

Hoe oud is Roxeanne? Het lijkt me dat ze nogal veel drinken krijgt, flessen van 210+7 (is dus 230 voeding) en 2 schepjes Nutrix…dat is nogal wat voor zo’n klein meiske. Hoeveel weegt ze? Dat kun je ook hanteren als richtlijn. Ik zou proberen of haar maagje minder klotst met 4x180+6 en daarvan slechts 1x een papfles (2-3 lepels). Ze eeft wel honger, maar ze drinkt nu slecht schrijf je…dat komt denk ik doordat ze te grote melkporties krijgt en waarschijnlijk toe is aan fruitjes en groente. Als ze ouder is dan 4 maanden, wat ik denk als ik de foto zie, mag ze fruit en groente he…tenzij ze allergisch is. Probeer het eens zou ik zeggen. Ze vindt vaster eten misschien interessanter, zit daar vol van en drinkt dan minder. Ik heb zelf ook trouwens een klotsbuik als ik (te) veel drink, zeker als kind, dus ik denk echt dat ze te veel krijgt en dat je wat kunt minderen, zeker in combi met fruit en groente!

Succes!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hallo,

Ik ben vrijdag met Joey naar het CB geweest, en kreeg te horen dat Joey nu een heel groentehapje mag eten, en dat er dan een fles minder gegeven mag worden. Normaal dronk Joey om de 3 uur 280+6, maar nu mocht ik 1 fles van 210+7 geven, om de lange periode tussen de 3e en 4e fles te overbruggen. En ik hoorde het gister voor het eerst, dat hij ook een klotsend geluid maakte in zijn buikje… Ik schrok er van! Hahaha!. Hij heeft alles wel netjes binnen gehouden, maar ik denk dat het klotsen wel door de hoeveelheid komt.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

bij rico klotste het ook toen hij 180 cc kreeg, nu heeft ie dat niet meer. ik schrok ook heel erg het klonk klotsent (of hoe je dat ook schrijft) maar ook alsof er iets knakte ofzo zo’n geluid was echt freaky. nu is dat gelukkig niet meer

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Vocht klotst altijd in je maag. Niks mis mee. Als je met je auto hebt gereden en je parkeert hem moet je maar eens ter hoogte van de benzinetank gaan luisteren: klots, klots. Zo is dat met de maag ook.

Ik zou me geen moment zorgen maken.

Groetekes, Sje

roxeanne is bijna 5 en half maand maar is kwa ontwikkeling al veel verder ze loopt zo maand tot tot ander halve maand verder en is 73 cm en weegt bijna 8
het klotsen begint bij haar smorgens al bij de eerste fles en die drinkt ze op 50 na leeg
ze krijgt 4 flesjes maar vraag me niet naar de tijden want daar is ze ontzettend mee aan het klungelen ik dacht dat het misschien daar ook door kwam
ik heb namelijk zelf het idee dat ze maar 3 flessen wil maar mag daar nog niet aan beginnen van cb terwijl ze 4 flessen krijgt waarvan de eerst smorgens om 7 uur is dan krijgt ze tege 10 uur fruithapje die ze de ene x helemaal op eet en andere keer een half potje van 4 maand dan krijgt ze de fles tegen 11 uur half 12 dan tegen 3 uur een flesje en ik denk dat daar ergens de fout zit van die drinkt ze amper een half flesje van om 5 uur half6 groente en om half 8 de laatste fles 210 en die gaat helemaal leeg
dit is 1 van haar schema s
Ik denk dat ze teveel krijgt maarja ik mocht haar flesje van 3 uur nog niet vervangen door bv sap en dan een stukje liga of soepstengel
het cb vroeg ik om wat dat kon zijn dat het klotst in haar buik maar ipdv krijg ik te horen dat ik niet met haar voeding moet gaan knoeien en mij vraag krijg ik geen antwoord op
dus ik weet niet goed meer wat ik nou moet doen ze weten dat roxeanne met alles veel te snel is daarom mag ze ook 210 drinken omdat madam namelijk al heel actief is ze rolt zichzelf al om en zit al alleen recht op en kan kan al 3 stapjes kruipen
daarom denk ik dat ze misschien last heeft van dat sprongetje van 6 maand maarja ik weet het niet echt meer word afentoe een beetje tureluurs hihihi
ik weet wel dat het allemaal veelste snel gaat haha

Gewijzigd door - linda24 op 08 Mar 2009 16:42:41

Jeetje, al zitten en kruipen?

Groetjes!

jeetje! ja dat is echt knap!
rico rolt alleen nog maar om…SOMS dan want heeft er volgens mij weinig zin in
kruipen niet hij doet wel zn benen onder zijn lijfje en gaat dan idd vooruit maar wel terwijl zn hoofd op het kleed ligt haha.
en zitten helemaal zelfstandig rechtop gaan?
rico kan dat maar voor de helft…dan valt ie weer terug maar hij probeerd het met regelmaat.
maar goed als je in die oei ik groei boek kijk bij de winkel die open gaat met 6 maanden denk ik echt van: uhh? kasten leeghalen? prullenbakken omgooien? zelf gaan staan en stapjes zetten langs de box? nou nou…hele kunst dan als die verandering echt gaat gebeuren vanaf over 3 weken…als hij dus 6 maanden is pff

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dat heb ik ook hoor Inge, Erik doet ook nog lang niet wat in dat boek staat…maar het zal ooit wel goed komen!

Groetjes!

Als Tim net gedronken heeft hoor ik zijn maag ook wel eens klotsen. Denk dat dat normaal is en dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Komt gewoon doordat er weer een hele hoeveelheid vocht naar binnen is gegaan.

Groetjes,
Sandra

nou vanochtend nog maar eens cb gebeld en wat kreeg ik te horen ze mag 3 flesjes puuuuuuu word er niet goed van en ze mag tegen 2 of 3 uur een schaaltje yoghurt of kwark en dan 4 a 5 uur eten en tege 7 uur half8 laatste fles

geniet van de kleine dames voor je het weet gooie ze alles van tafel haha
afentoe vind ik het wel heel snel gaan allemaal maarja daar doe je niks aan

Hoe oud is ze nu? Vind dat ze wel heel snel teruggaat naar 3 flessen. Wij mochten met 7 maanden van 4 naar 3 flessen, omdat ze dan een boterham tussen de middag krijgen.

Groetjes,
Sandra

roxeanne is zaterdag 5 en half maand en is 73 cm en weegt 8kg een stevige tante maar super actief en het cb had alleen de laatste keer gezegd dat ze flink gegroeid was maar niet te zwaar dus neem aan dat wel goed zit allemaal

Gewijzigd door - linda24 op 09 Mar 2009 12:21:15