Water terug in het mondje

Beste lezer.

Mijn zoontje van 4 weken oud heeft een probleempje dat hem veel huilbuien oplevert

1 a 2 uur na de voeding krijgt hij water terug in zijn mondje, wat ik heel vreemd vind.
Je zou verwachten dat hij melk terug geeft maar dat is dus water.

We hebben al wat lopen sukkelen met de voeding omdat hij veel last heeft van krampjes.
Zijn sinds 5 dagen overgestapt op Omneo van nutricia.
Merk er geen verschil in de vermindering van krampjes, wel is zijn ontlasting groen geworden.

Mijn vraag is hoe komt het dat hij water terug geeft? wat kan ik doen om dit te voorkomen?

Omneo is verzwaard, maar niet de oplossing tegen opgeven. Wij kregen dit voorgeschreven voor Morgan door het cb toen, maar het werkte voor geen meter. Ik ben toen zelf gaan bellen met Nutricia en kwam uit op Nutrilon A.R. Dus is echt tegen spugen. De reden dat hij water opgeeft is omdat de voeding wel wat zwaarder is. Maar Omneo bevat geen johannesbroodpitmeel. Dit kun je wel toevoegen door nutriton aan de voeding toe te voegen, als de omneo verder bevalt anders raad ik je toch aan op AR over te stappen.

Groetjes,

Michèle

We zijn iegenlijk op Omneo overgestapt tegen zijn krampjes.
Waar hij vrij heftig last van heeft.

De “krijs” buien starten meestal rond 18:00 en kunnen gerust doorgaan tot 23:00 waarna hij vrij rustig de nacht door brengt.(meld zich rond 3-4 voor de nacht fles)

Kan ik uit je opmerking opmaken dat door dat de omneo zwaarder is het water uit de melk als het warre van boven drijft in zijn maag? en hij dat terug geeft?

Heb je al iets van Cinababy of dophilus gebruikt?? Cinababy heeft hier heel; erg goed geholpen mede omdat ze heel veel honger had met Omneo. Das namelijk lichtverteerbaar dus ik had een hongerlijdend kind.

En ja zo moet je het wel zien ja. Want daardoor zouden ze minder voeding terug moeten geven, terwijl de samenstelling van AR anders is kwa vetten en eiwitten en samen met het Johannesbroodpitmeel is het echt tegen reflux (teruggeven van voeding)

Groetjes,

Michèle

Cinababy gebruiken we ook al.

Als ik johannesbroodpitmeel toevoeg aan de omneo bestaat de kans dan niet op krampjes?

Kan, maar hoeft niet. Morgan had ook veel krampjes, maar omdat zij zoveel opgaf en haar slokdarm helemaal geirriteerd was zijn wij in een keer overgestapt op AR.

Groetjes,

Michèle

Echt spugen doet hij niet, zijn meer mondjes die hij nu en dan terug geeft.
Is eigenlijk meer savonds dat hem dit parten speelt.

Want snachts slaapt hij lekker meld zich rond 3-4 uur en snurkt dan weer verder tot een uurtje of 7-8.

Maar goed als jij zegt dat het toe voegen van het johannesbroodpitmeel geen contra effect geeft van de Omneo dan gaan we dit proberen.

Wat adviseer je van hoeveelheid bij zijn flesje van 150 water?

Nutriton (johannesbroodpitmeel) hebben wij juist gebruikt ivm krampen en harde/geen ontlasting. Dus … echt het proberen waard. Op de verpakking staat precies aangegeven hoeveel ze moeten hebben bij hoeveel voeding. Dit kan je op je eigen manier langzaam afbouwen. Maar wil je het beste resultaat dan eerst doen wat op verpakking staat aangegeven.

Ook is het goed als je ervoor zorgt dat je kindje met hoofd hoger ligt dan verdere lichaam. Bedoel ivm verslikken in eigen water wat hij terug geeft. Leg hem ongeveer half uurtje in de wipstoel oid zodat de voeding kan zakken.

Einde van de dag een huilmoment hebben heel veel baby’s … laat ze dit ook maar even uithuilen. Is niet leuk. Altijd rond etenstijd of als papa thuis komt uit werk. Maar zodra je als hij gaat huilen hem aandacht geeft geef je hem ook prikkels waardoor hij nog verder overstuur raakt. Het klinkt nu heel simpel maar weet hoe moeilijk het is (zelf een huilbaby gehad …)