Wie weet hoe ik mijn zoon van 8 maanden water leer drinken? Sap drinkt hij prima, maar zodra het te veel naar water smaakt, blieft hij het niet en drinkt hij dus ook gewoon niet. Ook snapt hij niks van de tuitbeker. Iemand ervaring?
Water drinken
Hoihoi,
Sylvie was ook niet gek op water, maar ze vond het altijd maar wat interessant om uit onze bekers te drinken Ook al zit er dus water in
Ik drink op een dag heel veel water dus steeds komt ze wel bij me omdat ze een slokje uit mijn glas wil. Zo drinkt ze dus toch water
En wij hebben een oefenbeker van difrax die staat boven in de douche. Daar laat ik haar water uit drinken na het tandjes poetsen. Dat werkt ook erg goed
Wat ook wel wil helpen is warm water geven, want vaak zijn zulke kleine kindjes nog niet zo gek op koud water.
En voor de rest gewoon blijven volhouden, blijven aanbieden
Sylvie moest eerst ook niks van de tuitbeker weten. We hebben hem toen eerst weer een poosje in de kast gezet en later nog eens geprobeerd.
Ik weet niet welke tuitbeker je hebt, maar wij hebben 1 van difrax, een anti lek met zachte tuit. Perfecte beker en er zitten zelfs 2 drinkstanden op langzaam en snel. Als je de langzame kiest gaat het bijna even hard als uit een fles. Succes ermee!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Die van mij blieft ook geen water. Hij wilde eerst ook geen lauwe thee, maar vruchtenthee drinkt hij wel. Ik wil niet te veel sap geven (drinkt hij ook om het lekker volgens mij). Ik bied het elke keer maar weer aan en ook de tuitbeker; zachte tuit en melk erin. Hij drinkt er nog niet uit; zuigt en doet ‘bleh’ en laat het uit zn mond lopen! Ik blijf maar gewoon aanbieden om te oefenen…
Groetjes,
Jo
Het blijft altijd lastig om een kindje aan de tuitbeker te laten wennnen. Het enige wat je kunt doen is het blijven oefenen en voordoen. Op een gegeven moment gaan ze het echt snappen.
@goudvisje, nooit na het tandjes poetsen water laten drinken. Dan spoelen juist alle goede dingen van de tandpasta weer weg. Ik deed het eerst ook in het begin, maar toen ik dit hoorde ben ik daar direct mee gestopt.
Groetjes,
Sandra
wij zijn vanaf 6 maand begonnen met oefenen van drinken uit een tuitbeker. Eerst wilde ik thee (koud) proberen en water… uiteindelijk maar begonnen met diksap (want dat luste ze beter). Bodempje sap en heel veel water. madameke vind t nu prima zo. In begin de anti-lek eruit gehaald (wij hebben de avent anti lek beker met zachte tuit) en t gewoon in d’r mondje gegoten. slokje voor slokje. Zo leerde ze m kennen. Anti-lek erin en in de box bij haar gezet. Niet dat ze er iets mee deed… af en toe aangeboden met anti-lek erin. En maar blijven oefenen, paar keer per dag! Denk dat ze 8 maand oud was toen ze snapte hoe ie werkte en langzamerhand ging ze er steeds harder aan zuigen. Vanaf een maand of 9,5 ging ze m (eindelijk) zelf vasthouden. Nu ist ideaal… Maar heeft maanden oefenen gekost uiteindelijk.
Waterdrinken… net wat goudvisje zegt: hier ook oefenbeker daar doe ik water in. En soms vind ze mijn glas zo interessant, dat ik daar water indoe. En dan mag ze ook drinken (en knoeien). Zo accepteert ze wel wat water. Maar ach… haar roosvicee is ook zo verdund dat ik er qua zoetigheid niet veel moeite mee heb dat ze die drinkt.
Water zou ik gewoon zo nu en dan aan blijven bieden. Maar diksap is ook geen probleem hoor. Mijn zoontje wilde op die leeftijd ook geen water en nu vraagt hij er zelf om. Tuitbeker was hier op die leeftijd helemaal geen succes maar hij kon toen wel prima drinken uit de oefenbeker van difrax. Vanaf 10 maanden dronk hij ook goed uit een rietjesbeker. Hij was al ruim een jaar geweest toen hij een tuitbeker ook accepteerde. Maar dat is echt uitvogelen hoor, elk kindje is daar weer anders in.
groetjes Ramona
Kan me inderdaad ook goed aansluiten bij Ramona: ieder kindje is weer anders. Hier moet ze weer niks van een rietje hebben: weg met dat ding, daar kan ik niks mee ;D
Dat van dat warme water is een goede tip, ik ga het proberen. Heb melk in de tuitbeker met zachte tuit gedaan, hij had honger en heeft bijna alles opgedronken. Hij snapt het dus wel als ie honger heeft. Ik wil hem geen/weinig sap geven omdat ie nu 2 tanden heeft. Hoelang poetsen jullie eigenlijk 2 minitandjes? Heel kort toch maar? Hoeft toch geen 2 min? En ook nog niet electrisch?
Neeeee ben je gek 2 minuten die kleine tandjes poetsen Ah nee joh
Gewoon eventjes
En absoluut niet met een elektrische tandenborstel!! Een elektrische tandenborstel is harstikke slecht voor die kleine broze tandjes!! Dat mag pas wanneer het melkgebit volledig is en zelfs dan word het nog afgeraden!
Een elektrische tandenborstel heeft een veel hardere borstel, de haartjes zijn veel harder. Een kindertandenborstel is zacht, speciaal voor de kleine broze tandjes. Een elektrische tandenborstel is daarnaast ook heel krachtig. Je kan die kleine tandjes er bij wijze van mee uit de mond poetsen
Nog lang niet aan beginnen!!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Electrisch poetsen is vanaf 2,5 a 3 jaar … en wordt hier juist aangeraden. Jurian doet het nu ook en moet zeggen je komt overal beter bij. De tandarts adviseerde dit ons en ook met het oog op bezoek tandarts. Als ze electrisch gewend zijn … geeft zelfde geluid als de boor. Begrijp?
Verder is water hier ook echt uit de boze.Beide boys vonden het vies. Jurian wil het nu nog niet graag drinken. Wat ik doe is de limonade/diksap heel licht mengen … dus maar iets of wat smaak en toch veel water…
Water wordt hier ook nog niet gewaardeerd; zelf niet vermengd met dipsap! Denk dat het een kwestie van wennen is. Blijf het hem in ieder geval aanbieden, dan zal hij er heus wel eens aan gaan wennen (hoop ik)!
Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010