Hoi,
Ik heb net te horen gekregen dat er bij mijn vaderkant van de familie een erfelijke spierziekte voorkomt. Eentje wat ik begrijp redelijk mee te leven valt en die op zeer verschillende leeftijden er uit kunnen komen. Maar er uiteindelijk in heel veel gevallen er wel voor zorgt dat je in een rolstoel terecht komt. Het tast voornamelijk de zenuwen aan van de benen.
Mijn broer en oudste zus laten zich niet testen zij vinden dat als je het weet er naar gaat leven. En wachten af als ze klachten krijgen weten ze dat het dit eventueel zou kunnen zijn en vinden dan verder onderzoek logisch.Dde kans is in ons geval 50/50 en het kan ook zijn dat het een generatie overslaat dus dat je drager bent. Ik en mijn jongste zusje twijfelen nog. Ik vooral omdat we graag nog een tweede willen.
Mijn vraag: Als jullie deze info hebben zou je je dan laten onderzoeken? Ook ivm je kinderen. En een wens voor een tweede.
Ik weet dat dat er persoonlijk is maar hoor graag wat jullie overwegingen zijn om het wel of niet te doen.
groetjes
lon106