Wat zouden jullie doen.....buren?

Hoi allemaal

(alvast sorry voor eventuele tikfauten, mijn bril ligt op de slaapkamer en Sarah slaapt nu)

ik lees hier wel vaker over verschrikkelijke buren. Natuurlijk wil iedereen dit liever voorkomen. Ik ook, maar ik merk dat ik mijn kookpunt bereikt heb.
Ik woon in een 55+ woning. Alles gelijkvloers, en een tuinje. Mijn tuinje grenst aan die van een hele lieve mevrouw, van 75.
Haar vriend, van 82, woont er niet, maar is er wel elke dag.
Hij staat dan ook ALTIJD aan het hekje als ik in de tuin ben. Mij ‘advies’ geven en commentaar te geven hoe ik dingen anders moet doen.
Echt werkelijk op ALLES heeft hij wel iets aan te merken, Hoe ik veeg (serieus), hoe ik het gras maai, hoe ik de randjes knip…etc etc
Toen ik er niet kwam heb ik eigenhandig alle steentjes eruit gehaald, de aarde omgespit en met mijn ma en haar man gras gelegd.
Nou, die man heeft zich kunnen uitleven met zijn advies.
Gelukkig is de man van mijn moeder aan 1 oor doof, anders had hij wat Amsterdamse ‘adviezen’ terug gekregen.
Nou is mijn tuintje niet het netste tuintje van deze buurt…haha, hier en daar wat verdwaalt speelgoed, kleedjes die uit hangen te waaien, de deksel van de kattenbak die aan t luchten is, en Lula ons konijn die er tussen hupt…
kortom, er wordt geleefd.
(het is geen troep!)
Maar nu heb ik gemerkt dat waar ik woon, je wordt aangekeken op je voor of achter tuin. En daar kan ik al heel slecht tegen.

Anyway, ik stond net even in de tuin, hopla, meneer kwam kijken. Vorige week heb ik mijn 8 zonnebloemen uit gegetrokken en de kluiten liggen in de hoek. Volgende week wil ik ze weggooien, als mijn container leeg is.
Komt meneer: "je moet die kluiten weggooien!!!"
aaaaaaaaaaaaaargh, bemoei je met je eigen leven, al maak ik mijn tuin één en al kluit, mag ik zelf weten.
Maar braaf als ik ben leg ik uit dat mijn bak vol is.
Ik heb het druk, en als ik al tijd heb wil ik of ikkebennen, of helemaal niets.
Maar ik woon hier zo fijn, ik wil ook geen ruzie met de buren.

Zouden jullie het gewoon zeggen?
Of ja en amen blijven zeggen? Voor de lieve vrede?

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Kun je met je buurvrouw overweg?? Want misschien is het een idee om het er een keer met haar over te hebben. Dat je de ‘goedbedoelde’ adviezen van haar vriend heel goed begrijpt maar dat je een druk leven hebt en niet altijd tijd hebt. Of proberen met hem te praten??

En onze tuin is ook geen toonbeeld van de tuinruimers hoor

Groetjes,

Michèle

ik zou er wat van zeggen

toen wij hier kwamen wonen stonden er twee grote druivenbomen dat nam veel te veel ruimte in terwijl wij aan het verwijderen van 1 boom kwam de buuf klagen
dus ik zeg ook al zou ht geld boom zijn het staat in mijn tuin en het staat mij in de weg hahaa en mijn man zei je kan nu gaan staan huilen en klagen (ze huilde niet hoor maar bij wijze van) maar het is nu al te laat
we hebben er 1 gehouden omdat de schutting onwijs laag is en de druiven er voor een groot deel overheen groeien dus zo hebben we meer privecy
anyway tis jouw tuin doe ermee wat jij wilt en zeg er gewoon wat van wellicht heeft hij niet eens in de gaten hoe het jou stoort

suc6

before you judge me, try hard to love me

Ja, die mevrouw is wel heel lief.
Al is ze één keer uit haar rol gesprongen. Sarah op mijn arm, buurvoruw tegen haar kletsen, en ik zag een grote haar aan Sarah’s oor hangen, dus ik die eruit gehaald. Zegt de buurvrouw : “Pluk toch niet zo aan dat kind!!”

Ze heeft toen wel gemerkt dat ik dat niet zo heel erg leuk vind.

Maar misschien is het wel een idee om een keer te zeggen dat ik het heel druk heb, en al blij ben dat ik eens een keertje tijd heb voor de tuin. En dan zonder dat ik haar vriend erbij betrek. Want ik wil geen brutale snotaap zijn.
Ben ik ook niet, maar ik weet gewoon dat het zo over kan komen,

Denk dat ik dat ga doen ja, als ik die vrouw een keertje alleen zie.

@mama van 3
idd, ik denk dat je gelijk hebt, hij heeft het niet eens door.
Misschien dat omdat ik altijd netjes de tijd neem, hij denkt dat ik het nog op prijs stel ook…haha

Heel goed mogelijk dat hij het wel goed bedoel mede ook omdat je een alleen staande mamma bent. Grote kans dat als je een man/ vriend had hij het niet of minder gedaan zou hebben. Mensen van die leeftijd hebben soms nog een beetje het idee dat een alleenstaande moeder, mits je geen weduwe bent, toch nog een beetje not done is zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik lees wel dat het je irriteerd maar:
misschien moet je vragen of hij een keer in de maand wil helpen je tuin bij te houden. En dan op voorwaarde dat hij zich er verder niet mee bemoeit.
Kan handig zijn. Weet niet hoe mobiel of inmobiel hij is. Misschien vind ie het wel hartstikke leuk.
Ik weet het niet hoor of het wat is, het sprong gewoon zomaar even in mijn gedachten.
Maar ik zou het op een zo positief mogelijke manier toch bespreekbaar maken dat je het niet fijn vind dat hij elke keer buiten staat als jij dat ook bent.
Met hem en de buurvrouw. Ik zou het niet een op een doen als hij er weer eens staat.

groetjes

lon106

Vervelend zo’n buurman…

Ik vind het advies van ion1306 ook erg goed klinken, mocht dit nou niet werken dan zou ik hem, net als je met kleine kinderen doet, slecht gedrag negeren.

Gewoon laten gaan en geen antwoord geven, meestal gaan oudere mensen dan een ander slachtoffer zoeken.
Het komt ook vaak voort uit het feit dat ze verder gewoon niets te doen hebben, en dan iedereen gaan ‘lastig’ vallen. Vaak niet bewust trouwens!

mijn oma was ook zo, en daar heeft haar buurvrouw toen wat van gezegd. Toen pas gingen de ogen van mijn oma open en is ze iets verandert. Maar ze kan nog steeds erg vervelend zijn hoor, en dat word dan genegeerd. Werkt erg goed bij haar!

Succes meid!

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Ik zou zeggen als ie er weer staat te bemoeien:
Goh wou je het zelf doen? Ga je gang.

Wij hebben zo’n overbuurman…die kijkt het onkruid uit de tuin of liever gezegd: in de tuin! Want door zijn commentaar een eeuwige blikken hebben wij geen zin meer om te doen wat hij van ons verwacht: die tuin iedere week onkruidvrij maken… Je ziet hem al weer spieken bij iedere beweging in onze voortuin…bah!

Hier valt met hem niet echt over te praten. Ja, hij wil best een keer helpen maar dan kost ie 10 euro per uur. En dát doen we dus niet! We laten het nu woekeren maar ik krijg binnenkort wel hulp van een paar collega’s en dan gaat er iets van gras in ofzo. Iets wat in ieder geval mooi groen is en de boel mooi bedekt. En oh wee als ie dan nog eens zegt dat ie dat niet mooi vindt!

Boukje, ik zou die man er wel op aanspreken hoe moeilijk het ook is. Wij hebben geen van tweeën echt het lef omdat hij bijna het buurtvadertje is hier die over iedereen wel een mening klaar heeft. Maar echt blij worden wij niet in deze buurt waar voornl. 65plussers wonen. En jij wilt daar toch gezellig blijven wonen met Sarah. Waarschijnlijk heeft hij helemaal niet door hoe kwetsend het is wat hij zegt.

Succes en laat je niet ondersneeuwen door een man die allang weer vergeten is hoe het is om een kleintje rond te hebben hobbelen (als hij vroeger ook kinderen heeft gehad).

whahahhahaahaha sorrie hoor maar ik zie het al helemaal voor me … ja aan de andere kant bedenk je dat die mensen verder niemand hebben (waarschijnlijk ) om van hun adviezen te dienen …
ik zou gewoon 'ja buurman roepen ’ en lekker me eigen plan trekken… maar wel irritant!!!