Wat zou jij doen?

Gisteren was er op tv een discussie over
het hebben van kinderen en de weerslag die
dat op vrienden hebben die geen kinderen hebben. Het blijkt dus dat heel veel a.s. vaders en moeders vrienden kwijt raken.
Dit natuurlijk omdat je leven op z’n kop staat, en omdat je kind toch erg belangrijk is.
Toen de uitzending was afgelopen heb ik er toch even over na zitten denken. Ik geloof dat ikzelf vriendschappen heb doen verwateren.
Hoe hebben jullie dat ervaren?

Liefs Kristel

Ja, je hoort dat inderdaad vaker.
Zelf heb ik er niet zoveel last van eigenlijk, maar dat komt meer omdat wij zo ongeveer de laatste waren die een kind kregen
Wel is het gewoon een simpel feit dat er met een kind gewoon een stuk drukte bij komt. Dat is nou eenmaal zo en dat is hartstikke normaal en logisch vind ik.

Ikke heb ook nog ff zitten denken gauw en ik moet eerlijk bekennen dat de 2 mensen waarmee ik al lange tijd e-mail, dat ik die vriendschappen wel heb laten verwateren. Ik mail veel te laat terug enzo
Maar dat is meer sinds deze zwangerschap “erbij” is eigenlijk…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 21 Jul 2005 10:12:23

ik heb niet echt het gevoel dat ik mijn vrienden “verwaarloos” maar zie ze wel veel minder vaak.

Ik merk ook dat ik onbewust wel meer trek naar mensen die wel kinderen hebben

Dus wel goed om bij stil te staan om het te verkomen…

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan

Ik weet wat het is
Ben vrienden kwijt geraakt
Eerst vond ik het super erg maar nu heb ik er echt vrede mee
Ze zoeken het maar uit denk ik nu
IK heb mijn gezinnetje en ik ben daar super gelukkig mee
En natuurlijk heb ik nog wel vrienden maar heb maar 2 hele echte goeie vriendinnen en een vriend en daar kan ik altijd van op aan
En hun ook van mij
En daar ben ik ook super blij mee

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

Yep, beter 1 goede vriend/vriendin (bij wijze van, kunnen er ook twee zijn natuurlijk ) waar je écht van op aan kan, dan 15 vrienden/vriendinnen waar je niet van op aan kan…toch?

Maar dat heb ik altijd al gevonden. ook toen ik nog niet een mamma was

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

helemaal mee eens…

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan

ja ben eigenlijk ook wel veel vriendinnen kwijt geraakt. denk dat het bij mij ook de leeftijd wat is ben pas 23 en getrouwd en twee kindjes terwijl de meeste van mijn vriendinnen pas zijn afgestudeerd en nog heel vaak uit gaan. en dat zit er uiteraard met twee klein mannekes niet meer in he! ik heb mij dat in het begin ook wat aangetrokken ma heb achteraf zo wat gekregen van laat het dan zo want een echte vriendin (en die heb ik nog steeds) respecteerd je keuzes die je maakt, toch?
liefs jessica

liefs jessica

Wij zijn er eigenlijk geen vrienden door kwijtgeraakt, maar ja door de bouw van ons huis en ons gezamelijke werk in de horeca hadden er denk ik al voor gezord dat alleen de echte vrienden overbleven. Ik moet wel ook zeggen dat door het hebben van kinderen je ook weer nieuwe contacten cq vrienden krijgt.

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005