Wat zou het kunnen zijn?

Hallo,

Mijn dochter van 3 weken is erg onrustig, huilt veel, slaapt weinig overdag ('s nachts gaat het goed) en heeft echt ergens last van. In eerste instantie dacht ik aan darmkrampjes, maar sinds een paar dagen is ze juist heel onrustig gelijk na het drinken van de fles. Ze drinkt nu een week neocate (ivm KMA, zit in de familie), maar ik zie nog geen verbetering. Zijn er moeders hier die ook neocate hebben gebruikt en wanneer zagen jullie verandering?

Mijn eerste kindje was ook echt een huilbaby, dit heeft ongeveer geduurd tot 8 maanden en er is destijds reflux bij haar geconstateerd, maar dit heeft niet geleid tot minder huilen bij mijn eerste kind.

Herkent iemand dit verhaal? Alle tips en adviezen zijn welkom.

Pff klinkt heftig. Ik herken het niet, maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat er iemand met tips is!
Succes

Kan haar sleutelbeentje gebroken zijn tijdens de bevalling? Dat wordt namelijk nogal eens over het hoofd gezien bij die kleintjes.

Groetekes, Sje

Misschien verborgen reflux? Dus dat haar voeding wel omhoog komt, maar dat ze het niet uitspuugt? Het is ook logisch dat het 's nachts wel goed gaat, want als ze overdag niet slaapt (wat onze dochter met de reflux ook niet deed) is ze 's avonds waarschijnlijk helemaal uitgeput. Onze HA wilde niets van verborgen reflux weten, maar de KA waar Lize nog onder controle stond gelukkig wel. Ze heeft medicijnen gekregen en daarna ging het direct beter!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

hoi
ik dacht ook aan verborgen reflux. daar kunnen ze heel snel achter komen door Losac voor te schrijven, weet je met een paar dagen of dat het is. alw illen veel HA er niet zo snel aan geloven.
wij hebben ook eerst bij de HA post met een gillend kind moeten zitten!

succes!

Enige nadeel van Losec is, dat het korreltjes zijn. Die kunnen moeilijk door de speen van een fles en aangezien je kindje nog maar heel jong is, zal ze het niet weg kunnen slikken. Onze dochter was 4 mnd toen ze het kreeg en begon er ook van te kokhalzen. Later kreeg ze Nexium en dat ging beter. Dat was een poedertje, die kon wel door de speen!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Ik zou ook aan verborgen reflux denken.
Al zou ik niet zo snel met medicijnen aan de slag gaan maar eerst JBPM proberen.
Dat werkte bij mijn dochter enorm goed.

Mocht ze dat niet hebben, zou je haar kunnen proberen in te bakeren overdag.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

bedankt voor de reacties. Ik heb zelf ook het vermoeden dat het verborgen reflux is, ik zal vandaag contact opnemen met de KA.

JHBM heb ik al geprobeerd, maar daar werd het huilen alleen erger van, dus daar (tijdelijk) van afgestapt.

Wat voor ervaringen hebben jullie met verborgen reflux en medicijnen. Sloeg het gelijk aan of heeft dit enkele dagen/week geduurd?

Daar gaat meestal wel een paar dagen overheen.
Wat ik van verhalen van vriendinnen weet in elk geval.

Ja, sommige kindjes krijgen last van de JBPM.
Krampjes en moeite met de ontlasting.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

hoi,
je moet het even de tijd geven maar met een dag of 3 moet je al wel verschil merken hoor.
Sam kreeg wel Losac in een pil vorm (niet die huls met korreltjes) en die kon ik oplossen in water, op een lepeltje of door de fles. werkte hier wel. maar dat zalper kind verschillen. bolgens mij verslint sam alles wat ie in zijn mond aangeboden krijgt

wat zei de HA?

groetjes!