Wat zijn de slaaptijden voor babys van 5maand

hallo
wie kan mij een helpen
ik zoek slaap tijden van babys van 5 maand

mij dochtertje is namelijk heel erg aan het klungelen met slaaptijden waardoor ik ook helemaal ik de war kom met het voedingschema
daardoor heeft ze nou 2 schema s en weet ik niet meer wat ik nou moet doen
en het cb komt met schema s aan waar ik helemaal niks aan heb

volgens mij zijn die er niet je kunt zelf ook slaap tijden aanhouden
voor je kind

ok
dan moet ik denk ik maar eens met het voedingschema veranderen
want ik raak helemaal de kluts kwijt
ze krijgt smorgens tussen 8 en 9 de eerste fles en wil dan tegen half 10 10 uur naar bed en is dan om half 11 weer wakker en krijgt om 11 uur fruithapje en om 12 uur de fles en gaat dan tegen half1 naar bed maar is dan om half 2 uur alweer wakker en mag dan pas de fles om 4uur half
ik zit dus dan met 2uur wat ik moet opvangen iemand een tip wat ik dan kan doen

Ik laat Morgan bij wakkere niet eet moment gewoon lekker in der box spelen of we gaan wandelen. Gewoon entertainment zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Zijn geen gouden tips voor slaaptijden. Het beste is om het kindje zelf het slaapritme aan te laten geven. Dan heb je het tofste kind. Zodra je zelf de tijden aan gaat geven, gaat je kindje alleen maar minder lekker in haar velletje zitten. Je zou er zelf ook niet op zitten te wachten dat een ander je aan gaat geven op welke tijden op een dag je mag slapen.

Dus niet aan sleutelen, zelf laten bepalen wanneer ze wil slapen en daar het voedingsschema op aanpassen.

En wat het cb betreft: ene oor in, andere oor uit. Fijn dat ze met adviezen komen maar die zijn niet bindend. Dus als jij het niks vindt, gewoon lekker zo laten zoals het is.

Groetekes, Sje

nou dan moet ik maar eens even kijken wat mij dochtertje wil
en hopen dat ze snel 1 schema heeft want het maakt mij afentoe onzeker dan weet ik niet of ze wel of niet honger heeft
en het cb doe ik ook niet veel op uit die weten alles zo goed
ze wouden hebben dat ik mij dochter smorgens meteen naar de eerst fles weer in bed legde maar dan is ze klaar wakker en ik moest haar smiddags na 12 uur 2 uur in bed leggen

Kijken naar de moeheidssignalen van je kind en daarvan uitgaan. Niets op schema, dat ontstaat dan vanzelf wel. En daar pas je dan weer het eten op aan. Je zult versteld staan hoe mooi het zichzelf regelt. En dat cb…zucht. Laat maar l*llen, als je er wél iets mee kan is dat mooi en anders niet. Zo snel zullen er geen gewonden vallen toch?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nee idd. het cb heeft niks te WILLEN, het is jouw kind jij bepaald hoe je ermee omgaat en wat en wanneer je het eten geeft en te bed legt…nouja dat beslist eigelijk je kleine maar toch

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 23 Feb 2009 17:10:04

Hee hallo…

Thijmen is ook bijna 5 maanden, en ik heb het volgende schema

07:00 Fles
07:30-10:00 Slapen
11:00 Fles
12:00-14:00 Slapen
15:00 Fles
16:00-17:00 Slapen
19:00 Fles
19:30 naar bed en dan wordt hij de volgende morgen rond 07:00 wakker…

Misschien heb je hier iets aan…

hallo

krijgt thijmen nog geen groente en fruit hapje

het schema heb ik zeker wat aan want die tijden heeft ze ook vaak maar ik dacht dat ze om 7 uur de laatste fles nog niet mocht hebben en moest haar dan altijd om 10 uur nog een keer wakker maken terwijl dat dan haar 5de fles is maar ze doet er dan lang over en is met 4 flessen veel beter te pas
heel erg bedankt

Als je bij de topic van Thijmen kijkt dan zie je Morgan’s schema. Alleen krijgt zij al wel groete en fruit en nog maar 4 flessen. En ik heb een ontzettende slaapkop.

Groetjes,

Michèle

hallo allemaal
ik wou jullie even bedanken voor de tijden
ik heb roxeanne gisteren om 7 uur laatste fles gedaan toen in bad en lag om 8 uur heerlijk geslapen zo lekker dat ze vanochtend pas om kwart voor 8 uit zichzelf wakker werd dus voortaan krijgt ze om 7 uur de laatste fles nou moet ik alleen nog even een beetje sjoemelen overdag maar dat komt vast wel goed

Ja Sorry… Thijmen krijgt inderdaad ook een fruithapje om 14:00 uur…

hoi
Emma is nu ruim 5 maanden, haar schema is:
wakker tussen 7 en half 8.
+/- 7.45u fles 180cc+6
10.15u fruit
10.30u slapen tot ong 12.15u
+/- 12.45u fles 180cc+6
tussendoor een slaapje van ong 3 kwartier
16.30u fles 180cc
18.00u slapen tot 19.00u
19.15 groentehap
20.30 slapen
22.00 fles 180cc

hoop dat je er wat aan hebt.

hoy,

mijn dochter Klara is nu 4,5 maand en ook zij had helemaal geen ritme. Nog steeds niet krijg ik zo het gevoel. Nu ja… soms slaapt ze veel, soms weinig overdag. maar 's nachts valt het mee.
het enige probleem is dat zij zo moeilijk in slaap geraakt als ze 's nachts voor iets waker wordt. dat kan haar tutje zijn, soms een krampje, soms gewoon ook angst denk ik (is 10 dagen opgenomen op neonatologie op 2weken oud)
ik begin volgende week te werken en mijn slaaptekort begint zijn tol t eisen. Heeft iemand een tip om haar ook 's nachts goed terug in slaap te krijgen? Ze ligt dan soms zo hard te zwaaien dat ze zichzelf wakker houdt denk ik. bakeren… ze is ondertussen zo gedreven in zich loswrikken dat ook dat nu niet meer helpt. Ik vraag me dan af wat er scheelt en vaak is het antwoord: ik weet het niet!
bij mijn zoon (nu 2,5 jaar) ging alles zo vlot, en ik begin na 5 maand WEL te twijfelen aan mijn mama-capaciteiten!!! NEFAST als je t mij vraagt!HELP help help dus

frike

hallo frike
doe je klara elke dag in bad en doe je het dan smorgens of s avonds
ik had daar namelijk ook last van met mij dochtertje en heb haar toen s avonds inplaats van smorgens gedaan en daarna de fles dan kan ze zich nog even in bad uitleven en word ze goed moe en daarna een lekker flesje zo heb ik dat met roxeanne gedaan en het ging naar 2 dagen helemaal super ze gaat goed de nacht en word smorgens pas tege 7 a 8 uur wakker
misschien heb je er wat aan