Wat? Wat? Fase.. of niet?

Al een paar dagen zegt ons manneke na elke zin die wij zeggen; wat?
Wil je wat drinken? Wat?
Haal je schoenen maar! Wat?
Wat wil je op je brood? Wat?

En zo gaat het de hele dag door, echt ontzettend vervelend!
Is dit een fase? Of zou ik zijn oren eens na moeten laten kijken? Wat ik zo op het oog kan zien zit er best veel rommel in zijn beide oortjes.
De ene keer lijkt hij het wel te horen en alsnog wat? te roepen, en de andere keer vraagt ie net zo lang wat? tot ik de zin nog eens herhaal!

Herkennen jullie dit als zijnde een fase?

Groetjes Manderijn.

Ja, een fase die duurt tot hij een puber is geweest…
Ik reageer er meestal niet op, of laat hem netjes: Wat zeg je? vragen.
Seth vraagt dat niet “Wat?”, maar zegt: He?.
Mijn vriend antwoord weleens: Als je valt dan leg je

Liefs, Anne

Ik zeg het ook, kun je niet zeggen; wat zei je mem? En snugger als ie is, horen we nu de hele dag; Wot mem?
Ergens is het wel komisch dat hij het zo lang vol houd, maar het is gewoon ook erg irrirant!
Ik herken het ook totaal niet van de oudste, die heeft dat nooit gehad, maar lijkt het nu wel over te nemen!

Groetjes Manderijn.

Hier heeft vooral de oudste er een handje van gehad om standaard “Wat?” te zeggen. Ook al had ze het niet echt verstaan, dan hoefde ik “Wat?” sowieso ook niet te pikken natuurlijk.

Dus om te testen hoe helder ze erbij was, zei ik gewoon “Wat?” terug. 9 van de 10 keer bleek dat ze het wel degelijk verstaan had en dat ze gewoon een spelletje met me speelde.

Groetekes, Sje

Gelijk heb je Sje, iets aardiger taalgebruik lijkt me terecht, maar hoe ik dat dit kleine opdondertje aan zijn verstand krijg? Negeren gaat aardig, maar dat is lastig vol te houden, voor je het weet herhaal je toch je zinnen weer!

Groetjes Manderijn.

hoi
ik heb laatst een informatie avond gehad van een pedachoge/psychologe. zei vertelde dat kinderen op deze leeftijd een soort van ontvangst tijd hebben, ongeveer 15 seconde. dus als je iets zegt duurt het 15 seconde voordat t ook echt “binnen” is en ze erop kunnen reageren. Veel kinderen zeggen dan vaan wat of he om zichzelf (onbewust natuurlijk!) wat tijd te geven het te laten landen en te reageren. Dus als je iets vraagt en ze antwoorden met he ofwat wil dat niet meteen zeggen dat ze je niet hebben gehoord.
Zo dat was even een stukje theorie
Emma doet t ook vaak, en ik vind t ook heel vervelend klinken. maar als ik haar aankijk met “zo’n blik” zegt ze vaak wat zeg je mama? of ze geeft antwoord op mijn vraag, omdat die intussen binnen is gekomen dus, vervelend maar niet veel aan te doen. maar oren checken kan natuurlijk altijd! vooral als je rommel ziet.

groetjes Gidget

Mijnticker.nl Tickers

Bedankt voor het stukje info, klinkt logisch eigenlijk. Morgen eens kijken of het inderdaad die tijd nodig heeft.

Groetjes Manderijn.

En sommige mannen blijven dat houden dat ze die 15 seconden ontvangsttijd nodig hebben!

(ik spreek niet uit ervaring overigens hoor, )

Groetekes, Sje

LOL

Groetjes Manderijn.

Hier is het ook vaak wat? wat?, maar als je zachtjes vraagt aan ze of ze een snoepje wilt, dan reageerd ze wel gelijk .
Dus… Ik negeer het af en toe en soms herhaal ik het wel en dan ook soms 4 keer expres achter elkaar.
Nu maar hopen dat deze fase snel voorbij gaat.

Groetjes Corina

quote:
Hier is het ook vaak wat? wat?, maar als je zachtjes vraagt aan ze of ze een snoepje wilt, dan reageerd ze wel gelijk .

Dat heet dan weer oost-indisch doof!
En dat gaat nooit over! Als je zegt “geen springtouw aan het speelhuisje binden want dat is gevaarlijk” dan onthouden ze het niet, maar als je zegt “morgen na het ontbijt krijg je een ijsje” (niet dat ik dat ooit geef hoor) dan is dat het eerste waar ze je aan herinneren zodra ze wakker worden!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Jun 2012 22:03:11