Wat vraagjes over ziekenhuisbevalling

Met Sylvie zou ik officieel thuis bevallen. Ik ben uiteindelijk wel in het ziekenhuis bevallen, maar dit keer kies ik er echt voor.
Nou vraag ik mij af of je, als je al weet dat je in het ziekenhuis gaat bevallen, ook een ondersteek in huis moet hebben.
Verder vraag ik mij af hoe jullie het hebben gedaan met je bed. Hebben jullie een extra bed in de huiskamer neergezet op klossen of gewoon het 2persoonsbed in de slaapkamer op klossen gezet?
Bij Sylvie hadden we een gelijkvloerse woning dus hadden we dit soort dingen niet om over na te denken…
Ik heb al wel een kraampakket in huis, maar moet je ook van te voren een matrasbeschermer op je matras leggen?
En laatste vraag, ik kan nergens vinden waar ik hier in vredesnaam ergens klossen moet halen… Op internet is ook niks te vinden…
Hoe kom ik er achter? Moet ik daar de dokter even voor bellen?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 02 Sep 2011 10:43:41

ja klossen en steek moet je verplicht in huis hebben, bij de thuiszorg winkel kan je die gratis lenen
die zit hier in het lokale ziekenhuis
en ja ook een dekje op je bed, je vliezen kunnen altijd eerder breken

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

@hannah je moet je klossen in Oosterwolde halen, zit zo’n gezondheidscentrum! Kun je ze gratis lenen! Daar kun je ook een bed bestellen, en deze brengen/halen ze dan!

Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen! 1x met 37 weken omdat mijn dochter geboren moest worden met een keizersnee. Ik was nog niet zo ver dat ik dus al die dingen die jij noemt in huis had, en heb dus ook zonder gedaan.

De tweede bevalling is dan automatisch in het ziekenhuis, en ook toen heb ik al die dingen niet gebruikt! Zelfs geen klossen. Onze kraamhulp vond het ook niet nodig, dus heb ze achteraf ook niet meer hoeven halen.
Matrasbeschermer met de tweede keer ook niet gebruikt! Het was toen zo warm dat ik niet zo’n zweterig ding op bed wou Heb het ook beide keren niet nodig gehad!

Manderijn

@Manderijn: Oh dankjewel! Dat is nog eens makkelijk dat jij dat weet
Deze is het dan? http://www.gco-frl.nl/
Maar had jij ook een extra bed in de huiskamer? Of lag je de eerste dagen gewoon lekker op je eigen bed boven en liet je de visite daar dan komen?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hai, ik ben bij de 2e dus wel int ziekenhuis bevallen, bij de eerste niet. Ons bed hoefde niet op klossen, want we hebben senioren bed (haha en dat voor dertigers . ). Maar ik weet dat t wel moet, de kraamzorg wil t hoog hebben.
Hier hoefden we geen ondersteek te hebben. Zou jeje kraamzorg over kunnen bellen of t nodig is. We hadden bij de 1e niet eens een wc boven… (nu inmiddels dus wel), maar eigenlijk verder niet over na gedacht… is goed gekomen, gewoon met hechtingen en al de trap af gegaan…

matrasbeschermer had ik wel beide keren op bed liggen. Okay wel warm… maar als je vliezen breken scheelt t wel een boel vies beddengoed.

Zelf vond ik het wel zo prettig bij de eerste dat ik boven in bed lag. Dus als ik moe was en er was visite kwamen ze gewoon even bij mij en daarna gingen ze beneden verder bij mijn man. En ik kon me daar rustig in bed terugtrekken en bv geven. Wilde dat niet in t openbaar doen. uiteindelijk heb ik toen niet veel op bed gelegen maar dat lag meer aan mij . Zou t zelf dus neit graag in de woonkamer hebben… maar dat is persoonlijk.
bij de 2e was t anders… heb ik paar dagen int ziekenhuis moeten blijven (omdat ons dochtertje moest blijven) en daarna was op bed liggen al niet meer nodig.

Ik ben bij de eerste in het ZH bevallen en nu weer.

Klossen kunnen we hier bij de thuiszorgwinkel lenen.
Gratuit en evt. ook een ondersteek maar die hoefde ik niet in huis te halen van de kraamhulp.
Overigens hebben we de klossen niet gebruikt, dat bleek niet te passen dus mochten we het bed ook op bierkratten zetten.
Ik lag de eerste dagen gewoon boven in bed. Als er kraamvisite kwam, kwamen zij naar boven maar dit was alleen de eerste drie dagen dus het was voornamelijk familie.

Rond de 35 weken heb ik een waterdichte molton bij de action gekocht.
Veel fijner dan het landbouwzeil dat in je kraampakket zit.
Niet zo zweterig en het ritselt niet.

Ja dat is het gebouw inderdaad!
Bij de eerste na 5 dagen ziekenhuis thuis gekomen, en had het bed meer dan gehad. dus niet gebruikt, ook niet een bed beneden
En bij de tweede lag ik lekker op de bank

Manderijn

Hier bij beide bevallingen geen ondersteek en bij Anouk ook geen klossen. Omdat bij Anouk m’n vliezen al bij 36+3 braken, had ik nog geen klossen (al moet je bed officieel met 36 weken op klossen staan geloof ik…). Van mijn kraamhulp hoefde het ook al niet meer. Ik heb nooit een bed in de kamer gehad. Bij Merel was ik heel snel weer op de been en dat heb ik moeten bekopen met 3x borstontsteking in 2 weken. Bij Anouk heb ik daarom heel asociaal de kraamvrouw uitgehangen toen de kraamhulp er was en ben overdag alleen met het eten beneden geweest. Bezoek kwam boven, al kregen wij overdag in de eerste weken niet veel bezoek. Toen vond ik dat wel jammer, maar achteraf was het eigenlijk heel prettig.

Groetjes Natasja

Enne… een matrasbeschermer of molton bedzeil zou ik wel doen. Je vliezen kunnen ook eerder breken en dan heb je niet zo’n zooitje.

Groetjes Natasja

hoi
ik ben ook bewust in het ziekenhuis bevallen.
bed op klossen moet, ondersteek had ik niet, ok niets over geoord… (wel 2de wc boven).
geen bed in de huiskamer… ik zat gewoon beneden met de kraamvisite en als ik het zat was gng ik lekker naar boven. (of de kraamhulp stuurde me naar boven).

verder heb ik die matras beschermer niet gebruit (ook niet over na gedacht) ook niet nodig gehad, ze hebben mijn vliezen in het ziekenhuis gebroken.

maar als ht goed is heb je een dezer dagen ee intake (telefoon)gesprek met je kraambureau… dan kan je dit ook allemaal vragen, misschien verschilt het per kaambureau wat ze aanraden/verplicht stellen.

succes! groetjes

Lilypie Maternity tickers