Wat voor zkv hebben jullie en ben je tevreden?

Dames,
Bij wie hebben jullie ziektekostenverzekering? Wat voor een? En ben je tevreden? Ik ben nu ook bezig met het opzoeken op internet. Ben altijd aanvullend verzekerd geweest via VGZ, maar dat was dus tijdens mijn studententijd en ervoor. Ik ben nu natuurlijk mama en wil het beste voor mijn kleine en de porto terwijl ik toch goed verzekerd ben. Vandaar mijn vraag!

Wij zijn verzekerd bij de Amersfoortse. We hebben de op een na uitgebreidste aanvullende verzekering erbij. Dit bevalt ons heel goed, snelle afhandeling van terugbetalingen en uitgebreide gespecificeerde overzichten per persoon.

Hiervoor zaten we bij Avero Achmea. Zijn we ook heel positief over, maar toen vriendlief een andere baan had, konden we niet meer via het collectief en toen werd het echt te duur.

Hier via m’n werk verzekerd bij VGZ, bevalt ook goed. Snelle afhandeling van declaraties.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hier verzekerd bij Ohra. (Via independer.nl dus met korting )
Ik op het moment uitgebreid verzekerd door mijn zwangerschap en mijn vriend aanvullend verzekerd.
Wij zijn ook tevreden. Declaraties worden ook hier snel afgehandeld.
Het enige minpunt is de ellenlange wachtrij aan de telefoon, maar dat heb je tegenwoordig bijna overal…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 07 Sep 2011 23:13:03

Ik ben verzekerd bij SIZ en dit is een onderdeel van VGZ.

Goede snelle afhandeling! Wanneer ik iets indien heb ik binnen 2 weken mijn geld. Heb nu wel een issue lopen over iets waar ik een rekening voor heb ontvangen terwijl het zwangerschapsgerelateerd is. Maar ze nemen mijn klacht serieus en zijn nu bezig alles uit te zoeken. Zit al mijn hele leven bij deze verzekering en nooit klachten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Hier ook ohra. Op het moment gewoon aanvullend omdat ik ondanks mijn ziekte niet meer nodig heb omdat Ohra dat zo ie zo al vergoed. Mocht ik weer zwamnger worden kan ik zo omhoog en later weer omlaag. Ze zijn niet de goedkoopste maar ik zit er al sinds mijn 10e bij of zo en altijd tevreden geweest.

Groetjes,

Michèle

Ik ben verzekerd bij CZ, ben zeer tevreden, ook wat betreft afhandeling van declaraties!

Wel aanvullend, Basis.

Groetjes mama Jade

Gewijzigd door - mama Jade op 07 Sep 2011 22:40:33

ik heb CZ wel duur maar zit wel veel in.
Anderzorg is trouwens wel een hele fijne ook. die heeft mijn vriend en die is ook goedkoop.

Ik heb ook CZ. Inderdaad niet goedkoop, maar wel fijn. Ik heb het aanvullende gezinnenpakket en daarin wordt de poliklinische bevalling en eigen bijdrage kraamzorg vergoed. Daarom had ik deze in eerste instantie genomen. Ik ben er heel tevreden over.

Groetjes Natasja

ik zit bij menzis, aanvullend pakket 2 en voor de tandarts pakket 3, betaal 152 per maand. Ben er goed tevreden over!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hier hetzelfde als Kringeldingeltje.

Ik heb altijd erg veel last van mijn rug en met 9 behandelingen fysio kwam ik al niet uit. Nu heb ik het dubbele. Ook voor mijn bril krijg ik nu meer vergoed.
Plus inderdaad poliklinische bevalling en kraamhulp waar ik niks zelf voor hoef te betalen. Toen ik alles berekend had was dat voor mij het goedkoopste.

Wat je kunt doen, is je bijvoorbeeld aansluiten bij Zorgstroom in Zeeland.
Ik geloof dat je iets van 10.- per jaar betaald maar ons scheelt het iets van 20.- of 30.- per maand aan kosten bbij CZ. Is net zoiets als via een werkgever, collectief. Maar ik weet niet ofz ij ook met andere zorgverzekeraars werken.

Oh, ik ben trouwens meer dan tevreden.
Toen H. vermeende KMA bleek te hebben kregen wij vrijwel meteen alles vergoed.
Hoefde niet eerst de provocatietest af te wachten!

Alles wordt supersnel geregeld, ook toen ik ineens een factuur kreeg dat ik over mijn budget voor de bril was gegaan. Ik kreeg een factuur voor lenzen terwijl ik die niet draag. Zij hebben zelf contact met Pearl opgenomen en alles uitgezocht.
Super service.

Ik vind het ook wel extra fijn omdat hier een CZ winkel in het dorp zit.
Ideaal!

Jeetje wat moeilijk he, al die keuzes;

Het maakt het wel makkelijker dat ik weet wat ik wil; maar dan moet je nog kiezen. Ik wil; extra tandarts/ orthodontie, sterilisatie/ spiraaltje, fysio (als dat nodig is) brillen/ lenzen, etc. Maar dat is wel moeilijk hoor; want hoeveel en voor wat en hoe te verdelen; ik vind er wel ontzettend veel keuze bij zitten!

Ik vond het vroeger veel makkelijker haha.

Je hebt nu onderhand bij 1 zorgverzekeraar net zoveel keuze’s als aan strijkijzers bij de blokker…

Er zijn ook site’s waar je een keuze vergelijking kunt doen.
Moet je maar eens googlen.

quote:
Jeetje wat moeilijk he, al die keuzes;

Het maakt het wel makkelijker dat ik weet wat ik wil; maar dan moet je nog kiezen. Ik wil; extra tandarts/ orthodontie, sterilisatie/ spiraaltje, fysio (als dat nodig is) brillen/ lenzen, etc. Maar dat is wel moeilijk hoor; want hoeveel en voor wat en hoe te verdelen; ik vind er wel ontzettend veel keuze bij zitten!

mijn vriend betaald bij anderzorg 107,75 en hij heeft 100% tandartsvergoeding. ehm hij heeft dan de basis verzekerin, van 91,25 en dan anderzorg Tand en dat is 16,50. samen 107,75. Hij heeft geen aanvullende verzekering nodig eigenlijk, omdat heel veel ook gewoon in het basis pakket zit. maar stel je kiest wel voor een extra verzekering dan betaal je boven die 107,75 nog 13 euro bij. dan betaal je 120,75.

Hahahah MamaH je hebt helemaal gelijk, het is echt zo overweldigend! Ik denk dat ik voor een of ander gezinspaket ga, daar zit meestal wel voldoende in, maar goed dat zeg natuurlijk niets over de klantenservice van de verschillende maatschappijen! Ik moet ook maar zien of ik een huisarts kan krijgen in de buurt want dat schijnt volgends mijn moeder ook een probleem te zijn (overbezetting)

Dat laatste kun je door, als je er straks een hebt, ook door je verzekering uit laten zoeken. Zeker omdat je een kleine meid hebt en alleen staand bent.

Groetjes,

Michèle