Wat voor zandbak?

Nu onze baby bijna een dreumes is, zijn we op zoek naar een nieuwe zandbak!
We hebben nu de welbekende blauwe schelp, maar deze is te klein voor 2 kinderen samen!
Wat voor zandbak hebben jullie? Ik heb namelijk geen idee waar ik moet beginnen met zoeken!

Manderijn

z’n houte met twee opklapbankjes die als deze dicht zijn de deksel vormt.
Bij een boumarkt kan je even kijken

Zijn die wel waterdicht? Of word het zand blubber als het regent?

Manderijn

Heb ooit als tip meegekregen dat ze niet waterdicht moeten zijn ivm …?? Weet de reden niet meer…

Maar wij hebben gewoon een zandbak zelf gemaakt… een hoekje van de tuin met daar bestrating omheen… en daarin zand (je raadt het) … en dan daarover een houtendeksel. Ideaal!!

Wij hebben onder onze overkapping een zandbak gemaakt. Deze zit in de bestrating met een vlonder erop. Dus als ze niet in de zandbak zitten kunnen we het als terras gebruiken. Alles neemt veel plek in in de tuin en dit vonden wij erg ideaal.

Ok, nou afsluitbaar lijkt mij toch wel ideaal
Zo hoef ik geen nee te verkopen omdat het zand te nat is! Lijkt me dan ook zo jammer!
Ergens onder bouwen hebben we helaas geen ruimte voor!

Manderijn

Wij hebben gewoon zo’n zandschelp. Ideaal, want met warm weer haal je de deksel eraf en doe je er water in en heb je een zwembad!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik heb de deksel nog nooit gebruikt als zwembad, vind die dingen zo glad worden dan
Enne, ik ben inmiddels 2 jaar tevreden met die schelp, maar voor 2 kinderen vind ik het klein!

Manderijn

Wij hebben ook zo’n zandbak die je dicht kunt klappen en waar de zijkanten in te klappen zijn als bankjes. Ideaal!!!
Als het een tijd heeft geregend kun je hem gelijk weer gebruiken want het water trekt gewoon de grond in (door het zand heen).
Is het erg warm geweest, heb je snel stuifzand in de zandbak. Dan hoef je er maar een beetje water bij te gooien en het is weer prima zand om taartjes mee te bakken.

Enige nadeel is dat bij onze versie de verf een beetje afbladert en dat het hout niet zo heel stevig is. Mijn moeder heeft één die gebeitst is en die is ook van dikker hout. Was ook nog goedkoper, grrrrr. Was een aanbieding bij Karwei.
Echt een aanrader.

Succes met je keuze.

Groetjes, Kirsten

Wij hebben zo’n groene kikker, maar die wordt ook te klein voor onze jongens!
hier in buurt is veel grotere zanbak, daar gaan ze veel liever heen~!
gr

@kammi, weet je nog waar je die hebt gekocht dan?

Manderijn

Bij de Tuinland, vergelijkbaar met de Intratuin.
Maar m’n moeder heeft dus één bij de Karwei gekocht.
Die was goedkoper en beter. Tegen deze tijd hebben ze meestal wel een aanbieding

@bakmama, wij hadden vroeger dus ook een trekkerband, helaas zonder deksel, en ik kan me alleen maar heugen dat er altijd spinnen onder de rand zaten
Maar met deksel zou het inderdaad een goed idee zijn!
En lekker groot geeft niks, we hebben de ruimte, en zand is altijd leuk!

Manderijn