Wat voor vloerbedekking?

Wat zijn jullie ervaringen?
Wat kan je het beste voor vloerbedekking hebben op een kinderkamer?
Tapijt of vinyl??
Wij gaan namelijk binnenkort onze hele bovenverdieping aanpakken en de vloeren als eerst.
Tapijt is lekker warm en zacht en dempt ook nog een beetje het geluid. Maar vinyl is natuurlijk veel makkelijker schoon te houden, ivm kindjes die het leuk vinden op de vloer te tekenen en vlekken er op knoeien die je er moelijk uit krijgt.
Wat zijn jullie ervaringen??

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 11 Feb 2011 21:00:14

Hoi,
wij hebben voor laminaat gekozen, simpelweg omdat dat voor ons het makkelijkste schoonhouden is met vier katten in huis. Daarnaast is mn dochter verschillende keren ziek geweest waardoor ze over moest geven (ja ook naast haar bedje ) en toen was ik helemaal blij met mn laminaatje !
We hebben een groot kleed in haar kamer liggen waar ze lekker op kan spelen, maar ik moet zeggen dat ze nog niet echt speelt op haar kamer, ik denk dat dat pas komt als ze wat ouder is.
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Wij heben ook door het hele huis laminaat ook ivm met de katten en het makkelijke schoonhouden, dus ik zou voor vinyl gaan.

Groetjes,

Michèle

Thanx, dat vind ik een heel goed idee, gewoon nog een speelkleedje ofzo kan altijd nog natuurlijk
Er komt vandaag op de hele vloer boven laminaat te liggen.
Dat zal een hele verbetering zijn met wat er nu ligt haha

Wij hebben over de hele boven verdieping vloerbedekking. Vind ik veel fijner dan laminaat. Vind het veel te koud om net je bed uit te zijn en met je blote voeten op het laminaat te lopen. Toen we de babykamer voor Tim gingen maken hadden we daar wel laminaat uit het oogpunt dat is lekker makkelijk. Maar ook daar hebben we sinds kort vloerbedekking en ik vind het heerlijk. Beneden hebben we plavuizen, maar ja daar hebben we ook vloerverwarming. Dus kun je gerust op blote voeten op lopen.

Groetjes,
Sandra

Wij hebben ook laminaat boven omdat het er al lag.
Mijn vader werkt bij een grote tapijtzaak dus anders had het dat geworden denk ik.

Grrm vanavond is het niet gelukt…
Nu moeten we nog even wat langer wachten
Maar waarschijnlijk word het toch vinyl
Kan er voor de warmte altijd een kleedje neerleggen

Haha inderdaad bakmama, zo zaten wij dus ook al te denken, dus we gaan mooi voor vinyl
Morgen ga ik met met Stefan zn moeder naar de kwantum, even kijken of we daar wat leuks kunnen vinden.
Zo ja, komt 's avonds Stefan zn vader het er in leggen Joepie!!

Wij hebben beneden een houten vloer en boven ( 1-e verdieping en zolder, waar wij zelf slapen) lamininaat, ook in de kinderkamers. Wel heb ik bij allebei een groot kleed liggen, daar spelen ze lekker op. Leek mij makkelijker dan vloerbedekking want die kleden kan je makkelijk(er) laten reinigen, mocht het nodig zijn. En anders vind ik laminaat ook te koud voor ze.
Bovendien hebben we een hond dus dan is vloerbedekking niet handig
groetjes!