Wat voor pap 's morgens?

Dani krijgt altijd Bambix. Meestal de gewone voor baby’s (die maak je aan met opvolgmelk). En soms krijgt hij Bambix met appel of peer smaak, dan hoef je er ook alleen maar water bij te doen. Deze smaakt lekker zoet en blijft redelijk dun, dus goed te doen in een flesje.

Dani krijgt zijn pap altijd met een lepeltje…gaat ook niet altijd goed. Als hij er weinig tot niets van eet krijgt hij van mij een flesje, maar de laatste tijd gaat het wel goed. Alleen als hij naar het KDV gaat en ik 's ochtend dus wat minder tijd heb krijgt hij gewoon een flesje. Heb wel eens een papfles geprobeerd, maar die laat Dani meestal voor de helft staan. Volgens mij vindt hij dat niet lekker melk met stukjes (granen dus).

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Waar ik gister was hadden ze alleen lepeltjespap. das 150 water me 3 schepjes. Melk zit er al bij. En dat ging er goed in vanmorgen. Wel in etappes maar das altijd bij haar. Dus fles en dan een groot deel drinken, dan weer even spele in der wipper en dan weer de rest drinken. Morgen probeer is 200 met 4 schepjes dan heeft ze iets meer binnen en dan is het ook een volwaardige maaltijd zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Hi! Fijn dat het goed ging!

Sommige dingen vinden ze gewoon echt niet lekker. dat moet ook kunnen vind ik. Nora heeft het met appelstroop, dat is het enige dat ze niet eet. Dan gaan dr lippen stijf op elkaar en dat hoofd opzij, het gata er gewoon niet in!
Dat heeft Morgan waarschijnlijk met Friso pap…

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hoi
Hier ook Bambix, eerst 8+ en nu 12+maanden. Schijnt qua vezels ook goed te zijn voor de darmpjes.
Verder hoor ik idd vaak dat alle kindjes dol zijn op de pyamapapjes maar ik ben blij dat Minke gewone pap lust want ze zijn wel wat prijzig … Ik probeer ze maar niet straks wil ze niet anders
Succes ermee!
groetjes

Lilypie
Lilypie

Moet zeggen dat die lepeltjespap ook dunner kwa structuur was dan die frisopap. Kan zijn dat ze die structuur niks vind hoor. Maar dit gaat goed, en met goed rekenen, 3 scheppen op 150 dus 4 scheppen op 200 water (wordt nog wel wat met mij) heeft ze een volwaardige maaltijd 's morgens en het scheelt mij tijd en strijd.

Groetjes,

Michèle

Danique krijgt ook de melkpap (appel) van Bambix, maar ik doe dat niet altijd doordeweeks… Is me iets teveel gedoe als mama nog met een slaaphoofd rondloopt. Heb het in de fles geprobeerd maar daar kreeg ze niks uit, tis ook best wel een dik goedje. Dus nu in een bakje met lepel, en nog niet omgekleed… Meestal moeten WE na de tijd ook in bad

ik geef rico 6+bambix (die ander emag hij niet vanwege de soja) groeiontbijt fijne granen.
soms krijgt hij ook buikjespap, dat ruikt super lekker trouwens en hij eet het liever dan bambix. maar als haar ontlasting altijd aan de dunne kant zou zijn is het ook niet echt een optie omdat er pruimen inzitten.

als ik pap geef in de ochtend doe ik het in een bord.
hij krijgt s’avonds zoiezo bambix als laatste fles

Nee de pruimen is geen optie inge. Luiers zijn zo al vol zat enne nu met de tanden ook wat aan de dunne kant. Enne misschien als ze wat minder frusti is tijdens het voeren met een lepel dat ik het zo ga doen, tot die tijd wordt het gewoon de fles. En 's avonds krijgt ze 100 cc melk en daar moet ze het mee doen

Groetjes,

Michèle

haha zou wat zijn als ik dat nu al zou doen. maar ja rico’s schema wijkt behoorlijk af van hoe het hoort (schema niet zo zeer maar de soorten voedingen en hoeveelheden) hopelijk na de opname is daar ook meer duidelijkheid over. want hij zei dat ik het nu goed doe maar in vergelijking mee hoe het hoort hij in principe al meer had moeten hebben kwa voedingsmiddelen en dus dan minder melk, maar zoals het er nu op neer komt zou hij iets meer opvolgmelk moeten drinken omdat hij dus geen yhoghurt krijgt en weet ik veel wat allemaal nog meer niet.
is echt brak.
maar inderdaad, dan is de fles een goede optie voor Morgan op het moment. en hoe gaat het nuj met haar tandjes?

Lijkt weer wat rust in gekomen te zijn. De bobbels zijn er nog maar lijken minder strak gespannen te staan, Ze is ook al 3 nachten zonder brullen gaan slapen meteen. Ik denk dat ik me er maar bij neer moet gaan leggen dat ze net als haar moeder toen op der 1e verjaardag maar 4 tanden heeft.

Groetjes,

Michèle

hmm, nouja in ieder geval is ze van de pijn af en dat is natuurlijk het belangrijkste.
het is ook maar een algemene “regel” 6 tanden voor de eerste verjaardag.
fijn dat ze eindelijk weer wat beter inslaapt.
rico heeft nu 2 dagen dat hij rond 10 uur wakker wordt. geef m dan zn speen en zn pooh en trek zn muziekpip een keer aan en dan slaapt hij gelukkig weer verder de hele nacht.
over slapen gesproken… ik duik ook mn bed in, morgen weer vroeg dag
slaap lekker

Oh jij was laat Inge. Ik lag al te knorren toen. Enne ja de pijn is even minder. Het is nog wel gevoelig dat merk ik met poetsen en ze bijt ook overal op en ‘friemelt’ met de handen aan der tandvlees. Maar ja ze zullen er toch een keer doorheen moeten. Maar het is inderdaad rustig met inslapen. Gister was ze heel moe dus meteen na het eten gedouched met haar en tijdens het afdrogen aaide in haar wangen met der handdoek en viel ze bijna weg. Om half zeven lag ze er in en was ze zo vertrokken. Om 21.00 was ze even der speen kwijt en daarna ook weer zo weg voor de rest van de nacht. Gelukkig.

Oh ja en ze heeft 200 lepeltjespap op vanmorgen.

Groetjes,

Michèle