Wat voor luiers

Ik gebruik voor justin altijd luiers van het merk Pampers, maar negen van de 10 kier poept hij langs die luier met als gevolg weer helemaal wassen en verschonen. Word er een beetje moe van.
Zijn er meer mensen met deze ervaring en hoe hebben jullie dat opgelost.
En zijn zakje en net daaronder is het echt knalrood en ik ben flink aan het smeren met sudo creme maar dit lijkt ook niet meer te helpen, heeft hier iemand ook nog een tip voor?

Groetjes diana.

Ik gebruik zelf luiers van AH. Die zijn niet te duur en ze helpen goed.
Wat betreft die roodheid. Is het ‘gewoon’ rood. Of zie je ook ‘eilandjes’.
In dat geval is het een schimmeltje.
Daar moet je dan een maandje miconazol of sulcanozolcreme op smeren en dan is het over. Kan je gewoon bij de apotheek halen

Zowel Jeske als Inge hebben regelmatig last van een schimmeltje.
Al heeft Jeske het al een hele tijd niet meer gehad.
Bij mijn dames kwam het door het krijgen van tandjes…

9 maanden banner

Ik ben ook aan het zoeken naar andere luiers omdat ik die pampers te duur vind als er geen aanbieding is.

Heb huggies geprobeerd maar die vind ik veel te hard en geven ook lekkage.

Nu heb ik een pak van het kruidvat gekocht en die voelen lekker zacht aan en vanacht was ze droog.

Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker

Voor Anna gebruik ik altijd Pamper Activ Fit nr 4. Heb eigenlijk geen last van lekkage. Voor de nacht krijgt Anna Baby Dry van Pampers. Deze vind ik voor de nacht ideaal maar voor overdag hebben deze luiers af en toe wel last van lekkage. Ze nemen wel veel op, en 's nachts gaan ze niet zitten of zo. Daarom deze voor de nacht.

Wat mijn kraamhulp wel zei toen Anna net geboren was dat de randjes goed moeten zitten omdat je anders lekkage krijgt. De ‘roesjes’ moeten echt goed naar buiten zitten en daar letten wij allemaal goed op. Misschien kan dat het probleem zijn? Of misschien moet je een andere maat nemen. Kan misschien een beetje te strak of te los zitten.

Ik hoor ook wel veel dat de luiers van het Kruidvat ook goed zijn. Misschien is dat iets om uit te proberen.

ps. iemand heeft hier een hele brede ticker/banner. Kan niet goed het topic lezen (zie topic van Asje bij Mama’s hoekje).

Nooit bij een baby zelf met miconazol of sulconazol gaan smeren. Altijd eerst naar de huisarts.

En Sudocrème moet je nooit “flink smeren”, dat is alleen maar slechter omdat er dan geen zuurstof meer bij de irritatie kan. Je moet met sudo juist dun smeren, dan werkt het veel beter.

En verder: poederen met maizena.

Groetekes, Sje

En wat luiers betreft: ik heb in het begin die van het Kruidvat gebruikt voor onze meiden, en daarna ben ik overgegaan op de luiers van de Aldi. Altijd prima luiers gevonden!

Groetekes, Sje

@Judith: Plupke heeft een brede banner.

Groetekes, Sje

Na heel wat uitproberen zweer ik nu bij de luiers van het eigenmerk van C1000.

Stukken goedkoper dan pampers en minstens net zo goed.

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Nou ik heb Justin vannacht een luier van de Aldi aangedaan en dat heb ik vanmorgen geweten. Hij was helemaal nat van de poep en de plas. Dus niet zo’n goede start voor ons.

Diana.

De nacht is ook niet echt een representatieve test voor luiers. Voor de nacht nam ik altijd luiers 1 maat groter dan ze overdag hadden. Juist vanwege dat doorlekken.

Groetekes, Sje

O, ik zou denken als ze een maat groter aanhebben dan ze moeten hebben dat ze dan eerder zouden doorlekken.

Diana.

Nee hoor, zo is mijn ervaring niet. Als je die luier maar gewoon goed aan doet.

Groetekes, Sje

Bij Huggies heb ik dat ook gehad. Koop ik niet meer hoor.

Kruidvat heb ik in het begin gebruikt en nu sinds een week weer gekocht en ze bevallen prima.
Zijn lekker zacht en tot nu toe niet doorgelekt.

Dus hier blijf ik weer even in hangen hoor.

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker

Hoi,

Beetje laat met reageren… Hier gebruikten we ook pampers, maar omdat onze meid altijd rode billetjes had, raadde onze kinderarts aan om kruidvat pampers te gebruiken. Deze zijn goedkoper en echt erg goed. Nooit geen last gehad van doorlekken ofzo. Mss helpt het! Is een beetje een tussenoplossing tussen pampers en aldi prijzen.

Groetjes,

Tamara

Ik heb net een pak luiers gehaald bij het kruidvat en zal ze morgen gaan uitproberen. Want ik word er zo toch wel een beetje moedeloos van. Maar uiteindelijk zullen we de goede luier wel vinden.
En aan alle meiden, bedankt voor jullie reacties.

Diana.

In het begin heb ik luiers van de kruidvat gebruikt, die hadden tenminste een echte kleine en passende maat luiers. Daarna heb ik altijd luiers van het huismerk van de C1000 gehad. Af en toe wisselde ik af met luiers van de kruidvat, want die vond ik toch echt fijn (helaas moet ik daarvoor speciaal de stad in)

Pampers heb ik ook even gehad, maar daarna ook nooit meer! Toen ze nog wat dunnere ontlasting hadden lekte ze altijd door, met kruidvat en c1000 luiers had ik daar nooit problemen mee.

Ook hebben ze bijna geen last van rode billetjes met deze luiers.