Wat voor drinken en wat voor tussendoortjes?

Ik zei net in een topic van Michele iets over dat ik benieuwd was wat jullie kindjes inmiddels drinken en eten aan tussendoortjes vergeleken bij een half jr geleden.
ik bedoel… toen was het tussendoortje vaak een liga of soepstengel.
en het drinken diksap melk en water.

wat is dat inmiddels?

Rico heeft al geprobeerd buiten de dingen van 'n tijd terug om:
appelsap, chocolademelk, fruitsap zonder suikers. (met banaan en appel enzo)
yogodrink.
aan tussendoortjes: bananenschuimpjes/lange vingers/chips/ spekjes/krentjes.

en dan niet dagelijks hoor. die krentjes wel dan. maar dan krijgt hij b.v. krentjes en een bisquitje. maar soms bij de primera b.v. krijgt hij zo’n bananenschuimpje. en thuis op zaterdag OF zondag mag hij een zakje chips.
en de drankjes tja het is maar net waar ik zin in heb en wat redelijk verantwoord is voor hem.
op schooltje hadden ze het winter thema laatst nog en toen kregen ze daar ook chocolademelk.

Qua drinken krijgt Daan nog steeds Roosvicee. Als we uit eten gaan ook weleens appelsap.
En hij eet nog steeds soepstengels, rozijntjes, crackers ( is op dit moment favoriet), ontbijtkoek en soms een liga. Hij wil geen rijstewafels meer. Ik geef nooit chips etc, maar dat komt denk ik doordat Daan onze enige nog is en heb een beetje wat hij niet kent dat mist hij niet. Met een tweede wordt dat denk ik lastiger.

Thuis krijgt Tim aan drinken nog altijd diksap of roosvicee. Als we uit eten zijn of bij iemand thuis zijn dan krijgt hij iets van appelsap. Oh ja in het weekend krijgt hij wel eens verse jus. Hihi hij vind het geweldig samen met papa de sinasappels te persen.

Qua tussendoortjes zijn we eigenlijk nog net zo verantwoord als een half jaar geleden. Hij krijgt rozijntjes, liga, soepstengel, biscuitje of ontbijtkoekjes. Oh en sinds kort krijgt hij af en toe een bumba cakeje. Met verjaardagen krijgt hij wel chips, maar vind het thuis nog niet nodig.

Groetjes,
sandra

Wij zijn misschien wel erg ‘makkelijk’ en doen niet meer zo ingewikkeld. Hij krijgt wat we in huis hebben. Maar ja, aangezien we weinig bijzondere dingen in huis hebben, zal hij daar ook niet om vragen Zijn we bij anderen, dan mag hij daar in beperkte mate meesnoepen met neefjes/nichtjes e.d.

Hij drinkt voornl. diksap en yoki (bij het eten) en op visite iets van aanmaaklimonade of appelsap. Tussendoortjes kiest hij zelf en vaak is dat een biscuitje (of 2 ), stuk fruit, soepstengel of een stuk ontbijtkoek. En hebben wij iets bijzonders, dan mag hij daar altijd een stukje van proeven. Nu lust hij lang niet alles dus wil hij ook lang niet alles proeven, tót er (ongezouten) nootjes op tafel komen. Daar is hij niet bij weg te slaan en daar mag hij heerlijk van mee eten (papa en mama eten toch veel sneller dan hij dus veel kán hij niet weg snaaien ). Chips hebben we zelden in huis.

Ennuh, hij is nu helemaal in het samen opeten en geeft vaak meer aan ons dan dat er in zijn mondje terecht komt. En voor nu vind ik dat helemaal niet erg

Erik drinkt appelsap en ander vruchtensap, maar ook Spa&Fruit vindt 'ie heel lekker (de lemon-cactus). Tussendoor? Qua koekjes maar net wat we in huis hebben, ik koop voor hem niet apart iets. De ene keer een bastognekoekje, de andere keer een biscuitje of dan weer een halve stroopwafel. We hebben nu een schaaltje paaseitjes staan en daar mag 'ie één van per dag, vindt 'ie ook lekker. In het weekend heel soms een klein zakje chips, een blokje kaas of plakje worst. Dat wisselt dus erg.

Melk vindt 'ie niet meer zo lekker, ook drinkyoghurt vindt 'ie niets. Dus Erik haalt z’n zuivel vooral uit de yoghurt na het eten, dat vindt 'ie gelukkig nog wel heerlijk.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wij zijn ook vrij makkelijk wat dat betreft! Bij het brood eten krijgt ze vaak milk&fruit, erg favoriet. Voor de rest iets van Wicky, Taksi, ranja, en soms vraagt ze ook om water.
Als tussendoortjes hebben we uiteraard fruit, en een blik met rozijntjes, rozijntjes met een fruitlaagje en schatkistjes, daar zoekt ze zelf dan wat uit.
In het weekend wel eens chips of iets, maar niet vaak!

Hier wat tussendoortjes betreft hetzelfde als bij Mriek, haal er niets speciaa;s meer voor in huis.

Drinken roosvicee oid
’s morgens altijd fruit.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

oke
ja rico krijgt niet dagelijk chips hoor maar hij mag dat op zaterdag of zondag wel ooit hebben.
hij eet het ook niet elke week want ga het niet in huis halen speciaal omdat hij het dan heeft.
rico eet ook vaak kaasjes tussendoor. dat heeft hij ook liever dan wat anders.
ik heb NOOIT snoep in huis behalve vanille smaak spekjes. die heb ik wel is ooit. en krentjes liggen er standaard.
kaas ook dus het is maar net wat hij wil hebben dan.
afgelopen week wilde hij alleen maar komkommer en kaas eten als tussendoortje. tja dat maakt mij dan ook niet uit…
als we een winterwandeling hebben gehad en we komen half bevroren terug dan krijgt hij net als wij warme chocolade melk…
maar wat hij standaard elke dag drinkt is gewoon melk roosvicee en water.
en de overige dingen die h8ij wel ïs ooit" drinkt krijgt hij als ik het toevallig heb of als we op visite zijn.

Ik ben dara altijd heel makkelijk in geweest.

Aaron krijgt ook wel eens kindercola en zelfs onze cola (slokjes)
meestal pakt ie jogi /appelsap/sinasappelsap en hij mag iedere dag een verse sinasappel uitpersen (dat vind ie nog het leukste) en dan drinkt ie die ook op.

Tussendoortjes…marsjes/stroopwafel/droog koekje/ontbijtkoekjes en gewoon alles wat wij pakken…hij is bijna 3 en mag alles hebben.

Hij is gek op kwark maar melk lust ie niet zo maar wel met cacoupoeder en dan krijgt ie dus chocomel…nou dat lust ie dus wel en dan geef ik dat ook gewoon zo want dan heeft ie wel weer een beker melk achter z’n kiezen zeg maar.

Snoepjes lust ie ook graag (geen krentes/rozijntjes) maar die smalle kinderlollies/ colaflesjes/zure matjes/ schuimpjes etc…chocolade eitjes.

We zijn vorige week voor de eerste keer met Aaron naar de tandarts geweest en tot mijn grote verbazing ging hij in de stoel zitten en kon de tandarts goed kijken.
Het zag er prima uit zei hij…dus eens iets zoets is niet erg!

Gr, Danielle

Morgan is op dit moment helemaal gek van Taxi. Wel zo mooi krijgt ze meten zuivel binnen gezien ze niet zo dol is op melkproducten. Verder drinkt ze aanmaaklimonade, chocolademelk (warm en koud) en kwa snackjes van alles. Dorakoekjes, sesamstraat ontbijtkoek, spekjes of iets van chocolade, veel fruit en inderdaad o zaterdag of zondag een zakje chips.

Groetjes,

Michèle

@Danielle: Ik denk dat cola en zoetigheid pas later van invloed is op je gebit. het glazuur b.v. breekt door cola langzaam maar zeker wel af.
ik zou daar dus wel echt heel erg mee oppassen als je het al geeft.
ik moet zeggen qua koolzuur dranken ben ik heel erg “zeikerig” (ook vanwege rico’s gevoelige maag)
laatst gaf iemand van de familie hem Bitter lemon (paar slokjes) maar daar was ik al goed pissig over. en ik snapte ook niet waarom mijn vriend dat goed vond (ik was er niet bij)
dan had ik echt wel gezegd dat het niet oke was.
idemdito met sinaasappelsap… Iedereen weet dat rico’s maagje heel gevoelig is, en dan toch een slok willen geven. als ik dan zeg: nee dat wil ik niet hebben.
is het van: och een klein slokje…
EN DAN GEWOON TOCH GEVEN HE?! en dan denk ik: tjeee het is verdomme MIJN kind ik maak wel uit wat hij wel en niet krijgt.
een snoepje of een chipje op zn tijd vind ik echt niet erg… maar ik ga hem toch ook geen extra gekruid eten geven als hij zo’n lange tijd gespuugd heeft?
zijn maag en darmen raken er overstuur van dus moet men daar maar rekening mee houden vvind ik.

@ Inge morgan heeft een sterke maag maar bij haar vind ik het ook nog nijet nodig dat ze aal koolzuurhoudende dranken drinkt. Ze heeft 1 keer en slokje van mijn cola light gepikt, ze verrade zichzelf door te zeggen hmm lekker. Dus ik heb gezegd dat dat drinken van mamma is zoals koffie van pappa en dat niet alles voor Morgan is. Ze heeft er eigenlijk nooit meer naar gevraagd,

Groetjes,

Michèle

Hier ook geen prik voor de kinderen, vind ik nergens voor nodig.
Als we op visite zijn krijgt ze wel eens appelsap of zo, maar thuis eigenlijk nooit.

@Michèle, zit er in Taxi zuivel? Als ik jou goed begrijp? Want Erik blieft niets van melkproducten en als hij dat wel zou lusten, dan zou dat mooi meegenomen zijn.

Groetjes,
M

Colin drinkt thuis altijd roosvicee, ergens anders diksap of fristi zonder suiker.
Favoriet als tussendoortje zijn toghurtrozijntjes. Dat is vaak ook het enige dat hij krijgt. Soms een koekje of knijpfruit. Hij wil alles eten dat hij ziet, dus ik snoep overdag ook niet meer anders moet hij het ook.
Gisteren stonden er bij familie chips op tafel, het duurde 10 minuten maar toen had hij ontdekt dat dat ook eten was… Na 3 chipjes heb ik maar gevraagd of het van tafel kon anders was de bak leeg denk ik…

22-12-2009 colin geboren

@Mriek: In Taksi zit 40% zuivel, ja.

Verder krijgt Seth nog wel ongeveer hetzelfde als een half jaar geleden.
Hij krijgt 's ochtends een bekes sinaasappelsap met extra calcium, en 's middags een beker melk. Verder diksap, en heel af en toe appelsap (als we weg zijn).
Verder eet hij fruit, volkorenbiscuitje, rozijntjes, ontbijtkoekje, paprika, tomaat, komkommer, cracker, olijven, zoiets.
Verder eet hij heel af en toe chips, maar dan krijgt hij altijd een eigen bakje, met ongeveer 5 chipjes erin.

Liefs, Anne

quote:
@ Inge morgan heeft een sterke maag maar bij haar vind ik het ook nog nijet nodig dat ze aal koolzuurhoudende dranken drinkt. Ze heeft 1 keer en slokje van mijn cola light gepikt, ze verrade zichzelf door te zeggen hmm lekker. Dus ik heb gezegd dat dat drinken van mamma is zoals koffie van pappa en dat niet alles voor Morgan is. Ze heeft er eigenlijk nooit meer naar gevraagd,

Groetjes,

Michèle

het gaat mij vooral om zn maag maar zeker toch ook om zn gebit. ik vind cola persoonlijk niks voor kleine kinderen. fanta of bitter lemon idem dito maar cola is wel behoorlijk…heavy.
gooi een roestige spijker in de cola en de roest verdwijnt.
of een fles cola in de wc en de aanslag gaat weg

Thnx Anne, dan ga ik daar eens naar op zoek in de winkel.

Groetjes,
M

Ik ben wel wat makkelijker geworden qua drinken en tussendoortjes dan een half jaar geleden. Doordeweeks drinkt hij aanmaak, en in het weekend mag hij ijsthee(is cola volgens rens) of sap net wat hij hebben wil.
'S morgens krijgt hij eerst fruit en als dat op is mag hij van mij best nog een klein snoepje/koekje. Momenteel zijn de beertjes van haribo hier favoriet.
Grote koeken eten we hier alleen in het weekend en dan mag hij een halve.
Chipjes eet hij wel eens met verjaardagen of als we zelf overdag visite hebben in het weekend dan mag hij er ook een paar in een bakje.
Bij zijn brood drinkt hij nog steeds graag melk/karnemelk en in het weekend af en toe fristi of chocolademelk maar dat krijgt hij niet vaak.
Op z’n brood wil hij het liefste worst of kaas, hij is niet zo’n fan van zoet op brood.

groetjes Ramona

Hier is niet zoveel veranderd. Fabienne drinkt nog steeds roosvicee en soms een sapje wat ik dan nog aan leng met water. Ik vind frisdrank niet goed voor haar, de tijd dat ze dat wil evenals bepaalde snoep soorten komt vanzelf wel.
Ze eet veel fruit, krijgt regelmatig een bakje vla en een stukje ontbijtkoek. Soms een bakje chips en regelmatig een kinderkoekje van “smoeltjes”. Zondag kreeg ze chocoalde van Oma (nou vooruit dan maar we zien Oma bijna nooit dus kan geen kwaad) maar thuis krijgt ze dit niet, ook niet van die mierzoete snoep. Ik moet erbij zeggen dat ze hier ook niets aan vind dus hier geen schatkistjes en Haribo

Gr Esther