Wat voor drinken bij 6 maanden?


#1

Nog even en Julian is alweer 6 maanden.
Zijn voedingsschema zal dan wel wat aangepast gaan worden.

Wat voor drinken geven jullie je kleintje naast melk?

We proberen al diksap appel (is v.a. 4mnd) maar dat vindt hij echt niet lekker!
Al geprobeerd om dit uit een ander flesje te geven, maar ook dat helpt niet.
Ligt het aan de appel-smaak?
Water is ook niet echt lekker, aan z’n gezicht te zien. Tis ineens ook wat dunner dan melk natuurlijk…

Dus: wat drinken jullie kindjes op deze leeftijd en hoe ziet jullie veranderde voedingsschema eruit met fruit en groente? Geef je dan ook al een broodkorstje?

Dat waren wel weer genoeg vragen!

Groetjes, Mirjam

[img]http://lb1m.lilypie.com/hUtqp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />


#2

Die kleine moppen zijn alleen nog maar warm drinken gewend. Dus het kan zijn dat het hem gewoon tegenstaat omdat het koud is.

Onze oudste had ook moeite met sap tot ik dat ging verwarmen. Niet net zo warm als melk maar gewoon lauw en dat dronk ze wel.

Steeds korter verwarmen tot ze het uiteindelijk koud dronk.

Groetekes, Sje


#3

Ik neem al lauw water uit de kraan…
Nog andere tips?

[img]http://lb1m.lilypie.com/hUtqp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />


#4

Dik sap gewoon blijven geven ook al is het maar 1 slokje zo wennen ze er aan. Tygo vond het ook maar niks hoor, nu drinkt hij zo’n 150 ml per dag soms minder. Maar hij is bijna 9 maanden. Je zou ook thee kunnen proberen.


#5

Zelf geef ik thee of kinderranja. De ranja staat in het schap bij de babyvoeding, iniedergeval bij de jumbo. Staat wel op: geschikt voor zuigelingen. Bij het kdv krijgt hij diksap of roosvice maar dat vind ik zelf aardig prijzig :blush: en deze flessen zijn 99 cent ps. Als hij het daar al krijgt hoeft het thuis niet perse Afgekoeld gekookt water, of warm kraanwater gaat er hier ook wel in.


#6

Je kunt als hij echt alles weigert en je wilt hem perse vocht bij geven, natuurlijk er een paar scheppen flesvoeding bij doen en dan steeds wat minder. Zo zit toch nog dat bekende smaakje aan het water.

Had toevallig vorige week een schema gekregen van het CB, waar ik zelf aardig mee aan het rommelen ben geweest , maar hen adviseren met zes maanden:

3x fles en dan van 1 evt pap
1 x warme maaltijd: groente, aardappelen/rijst etc, eetlepel (vlees/vis/kip/bonenpuree/1/2 ei).
Fruithapje
Broodkorstje om mee te oefenen

Gewoon kijken wat ze zelf nodig hebben. Ik zie dit zelf gewoon als een basis. Als hij koekje wil of wat sap of wat thee, alsjeblieft. Ben allang blij als hij genoeg eet, zolang hij geen overgewicht heeft en dat beetje babyvet gaat er ook wel weer vanaf als ze gaan kruipen (A)


#7

Maar hoe ga je van 4 naar 3 flessen? Mijn zoontje (6 maanden) krijgt nog 4 flessen van 180 ml (200 ml gemaakte voeding) en wat fruit (twee stuks zelfgemaakt) en een groentenpotje (ga nu over op de 6 maanden potjes). Groenten gaat niet goed, hij eet het wel, maar iets van 100 gram (half groot potje dus). Zou dat komen doordat hij nog 4 flessen drinkt (dus ook nog rond half 3/3 uur)? Ik word er een beetje moedeloos van, zeker als ik hier lees dat kids zo 200 gram potjes opkunnen…


#8

ik heb begrepen dat de 4e fles er pas af gaat als ze een hele warme maaltijd krijgen, dus met aardappels/vlees e.d.
Wij zitten pas op 4 flessen, ben hier al blij mee want mijn ventje is een vreetmonster. Eet zijn groenten en fruit goed op. fruit meestal 150 gram, groenten nog iets minder. Hij vindt nu nog alles lekker. Ook qua drinken, dus dat probleem hebben we niet. Dixsap en water gaan er goed in.

Ik denk dat als ze meer fruit en groenten krijgen en een tussendoortje dat je vanzelf meer tijd tussen de flessen krijgt.

22-12-2009 colin geboren


#9

Niet alle kinderen zijn even grote eters

Hier was het schema met 6 1/2 maanden zo (had wel vreetzakje)
7 uur fles 210 met pap
9 uur fruit potje 200 gr
Naar bed
12 uur 1 boterham met 180 melk
2 uur diksap met liga oid
half 5 groente 200
7 uur fles 210 en naar bed tot de volgende morgen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#10

Maar het ging over het soort drinken

Hier diksap je hebt ook andere smaken. Appel vind Dylano nu nog steeds niet lekker en de andere smaken zijn ij wijze niet an te slepen.
Kinder ranja zou ik mee oppassen want daar zit volgens mij vel suiker in. Bij diksap zijn het de natuurlijke suikers van het fruit.
Thee kun je ook proberen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#11

Ik deed zelf vanaf zes mnd + 1 week gewoon drie flessen volgens schema, wou hij nog meer dan kreeg hij een halve en meestal viel hij dan wel in slaap, heeft hij dan nog honger ook prima 4 is ook goed. Maar het was een paar dagen 3 1/2 en nu is 3 op een dag prima, maar als hij naar oma gaat of naar de kdv krijgt hij altijd voor één extra mee, als hij smiddags dan toch eerder de fles wil kan hij hem eerder krijgen, krijgt hij savonds minder of niet. Hij bepaalt het inprincipe ik niet, kan niet in zijn maag kijken, over het algemeen is het alleen niet nodig bij mij om hem meer te geven.