Wat voor bekleding binnnekant wieg

Als de kleine straks geboren wordt gaat hij/zij net als Tim eerst in de wieg slapen waar ik zelf nog in geslapen heb vroeger. Nu heeft mijn schoonmoeder de binnenbekleding voor de wieg gemaakt. Ze had de wieg mee, zodat we wist hoe groot de bekleding zou moeten worden. We hebben net de bekleding in de wieg gedaan om te kijken hoe het staat. We vinden het beide te groot, nu zit de bekleding over de rand en dan met elastiek vast maar toch. Verder heeft ze ons een deken mee gegeven en die moeten we dan tegen de voorkant doen als stootfunctie zeg maar voor het hoofdje. En dan daarover de katoenen bekleding, maar mijn vraag is of dit wel kan? Ik vind het een beetje knullig en heb geen goed gevoel over het deken. Straks valt het dekentje, want dat kan natuurlijk makkelijk vallen en zeker omdat het katoen wat eroverheen zit niet strak zit.

Zouden jullie dit zo houden of zouden jullie het anders doen?

Groetjes,
Sandra

Ik zou geen stootrand maken.
Snap het principe wel maar als ik zie hoe mijn kleine lag te draaien en te doen… Ik zou veel te bang zijn dat de baby daar met het gezicht tegenaan komt te liggen en geen lucht meer krijgt.

Maar ik heb verder geen idee wat wel en niet bij een wieg kan, wij hadden H meteen in haar ledikantje liggen.

Ik zou even nagaan of die bekleding met die deken er ook nog eens bij wel genoeg luchtdoorlatend is. Het moet niet te benauwd worden in het wiegje.

Ik zou het persoonlijk zo niet doen. Geen risico nemen.

Groetekes, Sje

Ik zou het denk ik ook niet doen, Sandra.
Wij hadden een rieten wiegje (waar Johan zijn vader nog ingelegen had), deze had alleen een katoenen “lap” over de gehele rand.
Ik kan er wel even een foto van posten vanavond, als ik thuis ben.
Wil je dat?

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Het is een rieten wieg.

Zou alleen katoenen bekleding genoeg zijn, want dan laat ik het alleen zo en haal ik het deken weg. Weet niet meer hoe we het bij Tim hadden, maar weet wel zeker dat we er toen geen deken in hadden als stootrand.

Groetjes,
Sandra

Ik denk dat het voldoende is!
Wij hadden het ook gewoon zo.
Het duurt vaak wel even voor baby’s gaan schuiven in een bedje, en het is iet zo dat ze zich eraan kunnen bezeren, volgens mij.

Liefs, Anne

Als je erover twijfelt zou ik het al niet doen… Je moet je er wel gerust bij voelen, toch?

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Bedankt voor jullie reacties.

Ik had idd veel te veel twijfels en dan doe ik het dus niet. Gelukkig is het probleem inmiddels helemaal opgelost, want mijn man is gisteren de zolder op gegaan voor alle kleertjes van Tim. En daar zat ook de stootrand in die we bij Tim gebruikte. En die is gewoon goed, dus gaan we die gebruiken.

Even een andere vraag. Ik had gisteren een discussie met mijn schoonmoeder. Ik heb voor het matrasje een molton en een lakentje. Beide met elastiek erin, dus past precies over het matrasje. Nu moet ik er volgens mijn schoonmoeder bovenin waar het hoofdje ligt nog een hydrofielen luier liggen. Dit als een soort kussentje. Ik vraag me dus af is dit nodig? Kan voor mijn gevoel ook alleen maar loslaten en dan komt de baby er misschien onder.

Groetjes,
Sandra

Die hydrofielluier hadden wij ook aan het hoofdeinde over het matrasje heen, maar dan niet als kussenidee maar tegen evt. spugen. Je kon hem goed onder het matrasje stoppen, dus zag daar geen risico in.

Groetjes,
M

Onze kraamverzorgster bij Luka raadde ook aan om een hydrofiele luier onder het hoofdje te leggen ivm spugen. Dit hoefde maar voor een week of 6, en dan kon het eruit.
Baby’s liggen vaak rustig en ‘woelen’ niet zoveel, dus kan het geen kwaad.
Mocht je toch een onrustig kindje hebben kan je het er altijd nog onderuit halen.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Bedankt voor jullie reacties Mriek en Marmama. Ik heb een lieve schoonmoeder, maar het is soms wat lastig communiceren met haar zeg maar. Als zij een mening heeft brengt ze het als een feit en op een hele vervelende manier. Waardoor het erg lastig is iets terug te zeggen. Zij bleef bij hoog en laag beweren dat baby’s een kussentje van een hydrofielen luier nodig hebben. Nu weet ik bijna zeker dat we dit bij Tim helemaal niet hadden. Maar Tim heeft ook nooit gespuugd. Het klinkt idd logisch dat je er dan iets onder legt bij je baby. Want anders blijf je lakentjes wassen. Mocht deze baby veel spugen kan ik er dus altijd nog iets onderleggen. Maar voor nu laat ik het gewoon even zo.

Groetjes,
sandra

quote:
Ik heb een lieve schoonmoeder, maar het is soms wat lastig communiceren met haar zeg maar.

Groetjes,
sandra

Ik snap 'm

Groetjes,
M

Wij hebben een smeedijzeren wieg waarvan de binnekant is bekleed met molton met daar overheen een katoenen rand. Eerst zat er een soort kussenachtig materiaal onder de bekleding maar dit hebben we op aanraden van de kraamhulp vervangen door molton. Dekentje lijkt me niet goed aangezien baby’s die onder de dekens terecht komen kunnen stikken. Hydrofiele luier onder het hoofdje hebben wij maar kort gebruikt omdat Rens dit los woelde en ik me daar niet goed bij voelde.

groetjes Ramona

[img]http://lb3m.lilypie.com/X8bBp1.png" width=“200” height=“80” border=“0”

Lilypie Pregnancy tickers</

Ik heb zo’n moeder en oma, idd erg moeilijk af en toe…
Ik heb geleerd om te doen wat ik goed acht en er verder geen aandacht aan te besteden. Het verandert toch niet, hoe vaak ik er ook wat van heb gezegd.
Je kan idd altijd nog kijken wat je doet, en het is je eerste ook niet. Het komt helemaal goed!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers