Wat voor beddegoed?

Ik zit weer eens te dubben wat ik zal… Danique slaapt nu in een rompertje, t-shirt stof pyjama, fleece slaapzak met mouwtjes. Ik heb in haar bedje een lakentje, met een dekentje. Maar ik wil eigenlijk het liefst een dekbedje voor haar. Nu hoorde ik voorheen, toen ze nog heel klein was, dat dat niet mocht ivm stikkingsgevaar. Maar hoe is dat nu, nu ze (al) een jaar is? Mag het nu wel, of is het nog steeds niet safe.

Bij haar op het kamertje is het best frisjes. En meestal vind ik haar in de ochtend niet terug onder de dekentjes, maar toch… Het kleine ding moet het niet koud krijgen… Wat voor dekentjes hebben jullie kindjes?

Ha ha ha ik zit met een elfde soort dilemma. Morgan ligt nu in winterslaapzak zonder mouwen, maar nog koud. Ik wil nu toch der deken terug leggen maar laat ik haar in der winterzak of toch een herfstzak zeg maar.

Dekbed mag volgens mij nog niet Jolan, pas met 2 jaar geloof ik.

Groetjes,

Michèle

haha heb gister ook hier een topic over gemaakt. Ik zit er ook mee.
Zie topic: Deken?

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ja maar jij bent bang dat ie er onder kruipt, ik wil alleen maar advies over welke slaapzak ik nou aan moet doen met een deken

Groetjes,

Michèle

Staat er ook!!

Liefs

Ik ben daar ook met de vraag begonnen maar. Wel lastig hoor een kind dat zo kouwelijk is. Soms weet je het niet meer.

Groetjes,

Michèle

Dekbed is idd pas vanaf 2 jaar.

Tim ligt alleen in een winterstrappelzak met lange mouwen. Deken heeft geen zin, want daar ligt hij toch niet langer dan een paar minuten onder.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Maar Sandra, denk je dan niet dat hij het koud heeft? Of heb jij het kamertje misschien wat warmer dan hier… Heb hier ook nog zo’n lekkere flanellen pyjama, misschien is dat warmer dan zo’n t-shirt stof pyjama…

Nee hoor hij heeft het niet koud. Hij wordt s’nachts nooit wakker en voelt s’ochtends niet koud aan. Het is altijd lekker fris op zijn kamer, want ik heb de kachel op zijn slaapkamer nooit aan en overdag altijd nog even het raam open voor een frisse lucht. Zelf hebben we ook nooit kachel aan op de slaapkamer.

En wij slapen ook niet onder 2 dekbedden, maar gewoon onder eentje. Dus vind alleen een winterslaapzak voldoende.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oh lijkt me dat lekker een kind dat geen koukleum is. Morgan kwam zaterdag der handjes tussen me benen stoppen want ze waren koud. Waar de dat geleerd heeft weet ik niet maar het was echt om warm te worden. Oh ja of ze geeft der handjes en dan moet ik ze warm wrijven.

Groetjes,

Michèle

Joey slaapt al een tijdje in een romper, pyjama en dikke slaapzak met mouwen. Een deken geef ik er niet bij, omdat ik dat niet durf, maar ik denk ook niet dat hij het nodig vind. Hij voelt 's morgens wel fris aan, maar heeft er nog nooit slecht om geslapen.
Als je een deken met een lakentje lastig vind, kun je diezelfde deken ook in een overtrek van een dekbed doen! Zo had ik dat in het begin ook met Joey, want dat losse lakentje trok hij altijd over zijn hoofd!

Lilypie Pregnancy tickers

Dat had ik zelf ook al eens gedacht, maar dan snap ik het even niet… Want dan is het toch hetzelfde idee als een dekbedje? Waarom mag je wel een dekentje in een dekbedhoes stoppen en een dekbedje niet…

Dat van die deken in een dekbedhoes stoppen snap ik ook niet helemaal.

Lijkt me idd hetzelfde als een dekbed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik de het dekentje ook gewoon in een dekbedhoes, voor een ledikant.
Die maak ik zo laag mogelijk op, en zo kan Seth hem ook niet los krijgen, want de helft ligt onder zijn matras.

Hij blijft er overigens meestal wel onder liggen.
Liefs, Anne

Een dekbed is gevuld met veren of zoiets, en dat houd de warmte veel meer vast (isoleerd meer) dan een babydeken, die je normaal met een lakentje op maakt. Als je diezelfde deken dan in een dekbedovertrek doet, is het eigenlijk hetzelfde als een deken met laken, alleen nu is er een extra lakentje aan de bovenkant. Maar die is zo dun dat het geen kwaad kan. Voordeel is dat het veel beter blijft zitten.
Zo doen ze het ook op de kinderdagverblijven waar ik heb gewerkt, en als ze ergens streng zijn met de veilig slapen regels, dan is het wel in de kinderopvang!

Ooohw, dat klinkt wel logisch inderdaad. Dus het mag eigenlijk nog steeds niet in verband met stikkingsgevaar. Nou, dan moet ik dus maar eens even op pad voor een dekbedhoesje. Want de dekentjes liggen tegenwoordig echt overal, behalve over Danique heen.

Sorry dat ik er zo tegenin ga, maar ik zie nog steeds het nut van de dekbedovertrek niet. Als ze een deken snel wegkrijgen, dan krijgen ze lijkt mij ook het deken met dekbedhoes eroverheen snel weg. Of zie ik dat verkeerd

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb ook geen lakentjes meer maar dekbedovertrek omdat Morgan altijd het bed opnieuw op lag te maken en dan raakte haar benen verstrikt in het losgetrokken laken. Met een dekbedovertrek erom kan ze sjorren wat ze wil, maar kan nergens in verward raken want daar is de deken te zwaar voor.

Groetjes,

Michèle

Het is ook niet zo dat een kindje niet onder een deken met hoes kan komen met het gezichtje, en wel onder een dekbed, het verschil zit hem alleen in het gevaar als ze er toch onder komen te liggen. Ik wil dat risico helemaal niet lopen, met geen enkele deken, op wat voor manier dan ook, maar als je toch perse een deken in het bedje wil, dan kun je beter een deken met laken of overtrek gebruiken, dan een dekbed in een hoes, want dat echte dekbed houd te veel warmte vast.
En wat Michèle zegt, een lakentje trekken die kleintjes makkelijker los van de deken, waardoor de beentjes er in verstrikt raken, en het is ook iritant dat je dan steeds dat hele bedje weer op moet maken.

Ik leg ook helemaal niks over Tim heen.

Het lijkt mij beide net zo gevaarlijk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker