Wat vinden jullie van?


#1

Hallo allemaal!

Ik wil eerste me voorstellen, ik ben nieuw hier. Ik ben Mara, heb 26 jaar en een dochter die bijna 6 jaar is. De laatste tijd twijfelen we heel erg als er een tweede kind komt! Ik wil dat heel erg graag, maar naast een kind, ik zit nog steeds op school! Ik volg een opleiding en ik ben pas in mijn eerste jaar studie. Ik kom uit andere land en in andere taal studeren is niet echt makkelijk hoor…vooral want ik officiel niet zo lang in Nederland woon. Bijna 4 jaar.

Mijn man is Nederlandse, hij wil ook zelf een kind, maar heeft niet echt duidelijkkk aan mij gezegt want ik op school zit. Ik volg een deeltijd opleiding en in mijn tweede jaar studie moet ik minimaal per week 20 uur stage gaan lopen. Het wordt wel druk, maar mijn dochter is al bijna 6 jaar en ij vraagt ook steeds aan een broertje of zusje.

Mijn schoonmoeder helpt mij vaak. Naast haar heb ik ook een oppa’s voor haar als ik ga werken. Op dit moment werk ik 12 uur per week, plus 8 uur stage per week en 2 dagen naar school…vanaf juli/2012 moet ik wel stoppen met werk. Met een kind is wel te doen, maar met twee kinderen dan??

Er is hier iemand die net zo’n situatie als mij mee gemaakt heeft die wat ervaringen met mij kan delen??

Naast mijn studie volgende jaar wil ik graag een tweede kind, maar mijn twijfel is: Is dat wel te doen??

Sorry voor de grammatica fouten

Liefs Mara


#2

Allereerst welkom!

Ik begrijp je probleem volledig!
Zelf ben in nu bijna 23 jaar en heb een zoon van 3 jaar. Ook ik ben nog aan het studeren. Wel hoop ik in juli dit jaar klaar te zijn.
Wij zullen dan, als ik ook een baan heb enz. verder gaan kijken voor een tweede, maar als het aan mij lag, was die er allang
Ook om de reden dat het leuk is als de leeftijden bij elkaar liggen.

Máár, wat jij zegt klopt: Studeren met 1 kind is te doen (maar al zwaar), maar wat als er een tweede bij komt. Je loopt sowieso vertraging op met studeren, omdat je zwangersschapsverlof hebt.
Verder liggen de leeftijden van je kind en een eventuele tweede nu al ver uit elkaar, dus die paar jaartjes zullen dan niet zoveel uitmaken, naar mijn idee.

Ik denk dat het verstandig is om even te wachten en eventueel richting het einde van je studie proberen zwanger te worden, zodat je kan bevallen als je klaar bent met studeren. Wel snap ik het dilemma tussen verstand en je hart (wat je graag zou willen), maar persoonlijk denk ik dat het verstandiger is om te wachten.

Als je zoveel dingen te gelijk doet: werken, studeren, vrouw zijn, moeder zijn, dan kun je niet overal je aandacht aan geven. Als je klaar bent met studeren, dan kun je veel meer aandacht geven aan je toekomstige kind.

Sterkte met de beslissing!
Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers


#3
quote:

Wij zullen dan, als ik ook een baan heb enz. verder gaan kijken voor een tweede, maar als het aan mij lag, was die er allang


Ik heb geen idee wat wijsheid is voor jullie… maar dat zinnetje van Anne… Hahaha! Ik ben zo lekker visueel ingesteld, dus ik zie al een winkel vol baby’s voor me… Zoek maar wat moois uit!

Groetjes Manderijn.