Wat vinden jullie van dit schema?

Hallo moeders (en vaders!!)

ik had een vraag over het eetschema van mijn kleintje. Hij is nu 7 maanden en dus veranderd er weer iets aan het schema. Ik ben alleen zo bang dat hij te weinig vocht binnenkrijgt omdat er een fles vervalt omdat de avondvoeding erbij komt. Hij drinkt nog geen andere dranken dan alleen zijn opvolgmelk en dus daarom twijfel ik een beetje. Het is altijd zoeken maar nu vind ik het wel moeilijk waar ik goed aan doe, soms heb ik zo’n gevoel alsof je je kind volpropt omdat het een aantal dingen echt moet hebben. Mijn kleine eet prima en lust echt alles bijna dus daar zit het probleem niet. Na een beetje uitproberen en varieeren in tijdstippen heb ik het volgende schema. Wat vinden jullie van mijn schema?

08.00 papfles 200 ml
12.00 hele boterham en 200 ml opvolgmelk
15.30 fruithap en 100 ml opvolgmelk
18.00 groentehap
19.30 200 ml opvolgmelk

Met dit schema krijgt hij dus 700 ml vocht binnen via drinken. Via voeding krijgt hij natuurlijk ook vocht binnen. Maar toen ik de middagfles nog gaf kreeg hij in totaal 100 ml extra en die is er nu dus af. Zijn ontlasting is verder gewoon prima en niet te droog.

Ik hoop dat jullie hier iets over kunnen zeggen. Alvast bedankt!!!

Groetjes,
Eef

Helemaal niks mis met dit schema

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn dochtertje is nog wat jonger maar volgens mij is dit een heel goed schema voor deze leeftijd.

Hoi,

Je schema ziet er prima uit hoor.
Wat je wel kan doen is de fruithap verplaatsen naar de ochtend en dan ´s middags diksap, thee of water geven om 15.30u en dan die 100 cc opvolgmelk laten vervallen.
Ze hebben 500cc opvolgmelk nodig is mij verteld, het maximale is 700 geloofik, dus dan zit je ook wel goed.
Mijn dochter is ook pas 7 maanden en wij hebben het volgende schema:

8.30u 200cc opvolgmelk met 5 scheppen bambix groeiontbijt
10.30u fruithap 200 gram
12.30u 1 boterham
13u fles opvolgmelk 200 cc
16u sap of fruit
17.30u warme hap 200 gram
19.30 pyamapapje

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Jet

O ja, in de fruit en groentehap zit ook voldoende vocht!