Wat vinden jullie van afschaffing vergoeding gasto

Hoi,

Ik ben gebruiker van een gastouder.
Niet mijn eigen moeder of schoonmoeder ook niet een ander familie lid. Ik heb destijds bewust gekozen voor een gastouder daar ik het kdv te groots vond. Ondanks dat er vaste leiders op een groep zitten zou mijn dochter met toch meer dan drie leiders te maken krijgen. Ook het idee dat ze in een naar mij idee grote groep kinderen zat trok mij niet aan. Daarnaast kwam toender tijd het feit dat mijn dochter een huilbaby was en gebaad was bij regelmaat rust en reinheid zag ik niet zitten op een kdv.
Ik heb dus en gastouder die voor niet meer dan 3 andere kinderen zorgt tegelijkertijd met mijn dochter in verschillende leeftijden waarvan de meeste al op basisschoolleeftijd zijn. Zij kan mij dochter een thuissituatie meegeven maar ook naar mijn idee een betere regelmaat rust en reinheid en meer individuele aandacht dan op een kdv.

Nu is er de laatste tijd nogal veel gedoe over het gastouderschap. Het kost de overheid teveel geld daar veel ouders en buro’s er schijnbaar een potje van maken en veel frauderen. Ondanks dat de laatste jaren de regels er juist strenger op zijn geworden. Ik ben zelfs verbaast wat er allemaal verplicht is.
Je zou dus denken dat het frauderen er langzaam uit gaat.
Daarbij is er een tegen partij die wetenschappelijk onderzoek heeft gedaan naar kinderen die naar een kdv gaan en die gene die naar een gastouder gaan. Daar is uitgekomen dat de kinderen die bij een gastouder zitten over het algemeen beter zijn opgevoed en gelukkiger zijn.

Waarom moet dan nu die regeling in de ban. Kijk als ze het niet meer willen betalen voor opa en oma die oppassen laat de mensen dan aantonen dat het hun eigen ouders niet zijn en laat die andere ouders die voor de naar mijn mening meer persoonelijke oppas kiezen dat gewoon doen. Niet ieder kind is gebaat bij een kdv.

Ik zou dus graag jullie meninge hierover willen. Wat vinden jullie van een vergoeding voor gastouders en het kdv. En wat vinden jullie van het feit dat het vanaf 2010 er niet meer is.

groetjes,

lon106

Dat die voor de opa’s en oma’s afgeschaft wordt vind ik niet erg. Vroeger paste zij ook voor niks op. Dat de vergoedingen voor de gastouder verdwijnen vind ik niet goed. Ze zouden de malafide bureaus aan moeten pakken in plaats van alles over 1 kam te scheren. Wij hebben uiteindelijk wel voor een kdv gekozen omdat we 1 nog niks anders hadden, 2 deze klein is (max 12 kindjes) en tot 4 jaar maar en 3 omdat we er al bang voor waren dat het er door zou komen en we dan nog een kdv moesten zoeken want anders konden we het niet betalen met vier dagen. Enne vergeet niet de vergoeding voor de kdv’s is ook omlaag gegaan dat was per 1-1-2009 a; gedaan. Dank je wouter bos. Wel graaien voor jezelf maar geven ho maar. Ik weet in iedergeval wat in NIET stem bij de volgende verkiezingen.

Groetjes,

Michèle

Daar zit het wel verschil in Wil. De vergoeding van een Gastouder en die van het KDV. Bij een gastouder zou ik veel minder moeten betalen zelf dan bij het KDV nu. Scheelt bijna 120 euro. Maar ja het was het een of het ander.

Groetjes,

Michèle

Ben ik met je eens. Maar ja helaas zo werkt het niet. Alles wordt duurder en subsidies worden lager. Kreeg gister de brief van de huursverhoging binnen. 4% komt erbij en dan hebben ze het in de kamer maar over rekening houden dat de koopkracht omhoog moet.

Groetjes,

Michèle

Oooh belachelijk he, ik kreeg gister ook de brief van de huursverhoging, weer 9 euro er bij op. In de afgelopen 5 jaar is onze huur 50 euro meer geworden… Maargoed, wat doe je er aan…?!
Ik ben zefl ook gastouder, 2 dagen in een ander gezin met 4 kids. Joey gaat die dagen naar mijn ouders. Ik vrees ook dat ik straks mijn leuke baan kwijt ben… Ik begrijp de hele situatie eerlijk gezegd niet eens. Ja dat opa’s en oma’s die al jaren op de kleinkinderen passen nu ineens gebruik gaan maken van GOB regeling, vind ik onzin, en dat maakt alles ook kapot. Maar ik laat alles maar over mij heen komen, want ik heb ook het idee dat ik er weinig tegen in kan brengen… helaas!

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

9 Euro valt mee nog bij mij is het 25 euro. Ik hoop maar op een goede beoordeling en een heel periodiek erbij dat dekt de lading weer zeg maar. Dan voel ik er het minste van.

Groetjes,

Michèle

Ik ben het helemaal met jullie eens dat het belachelijk is dat ze deze regeling mogelijk af gaan schaffen. Ook vind ik het niet goed dat opa’en oma’s die op hun kleinkinderen passen mee mogen doen aan deze regeling. Dus wat dat betreft vind ik het prima dat zij niet meer in aanmerking komen voor deze regeling. Maar voor vele andere mensen is dit een prima oplossing.

Tim gaat 2 dagen naar de creche en 1 dag naar mijn ouders. Mijn ouders willen er niet eens iets voor hebben. En ik vind het ondanks dat ze er niks voor willen hebben leuker om ze af en toen te verrassen met iets dan dat ik ze per uur ga betalen.

Groetjes,
Sandra

25 euro!!! En dat jaarlijks?! Ik dacht dat er een max aan zat? Tjee dat is wel heel asociaal…

Groetje Anouk

Vorig jaar was het 1,9% want toen mochten ze niet meer van de overheid, maar dit haar hebben ze volgens mij de vrije hand weer en is het de volle mep.

Groetjes,

Michèle

Omdat veel ouders en grootouders misbruik van de mogelijkheiden hebben gemaakt, kan ik mij voorstellen dat de regering hier een stokje voor wil steken.

Zo heb ik wel eens gehoord dat grootouders een dag in de week oppasten en twee dagen in de week declareren. Zo werkt het niet. Vroeger pasten de opa’s en oma’s voor niets op. Waarom zou dat nu niet meer kunnen?

Een oplossing in mijn ogen zou zijn, wanneer blijkt dat er geen enkele familie banden met gast en vraag ouder is, er dan de gewone vergoeding uitbeltaald kan worden. Anders weer voor niets oppassen.

Aan een gastouder en kdv zitten veel voor en nadelen en je zou zelf moeten weten welke keuze je maakt en daar niet noodgedwongen voor moet gaan.

Heb jij helemaal gelijk in Anna, Wij hebben half noodgedwongen voor het kdv gekozen en gelukkig is Morgan daar super gelukkig maar het kan ook anders lopen.

Groetjes,

Michèle

quote:
Heb jij helemaal gelijk in Anna

Groetjes,

Michèle

Anna is de naam van onze dochter en ik heet Judith ! Geeft niet, maar wel grappig!

Eh ja hoe ga ik dit goedpraten… Eh was morgan die het tegen anna had. Babytalk weet je wel

Groetjes,

Michèle

Baby-talk, dat maakt een boel duidelijk!!

Ha ha ha ach als we mekaar maar begrijpen toch

Groetjes,

Michèle

Ik ben het er niet mee eens ik vind dus wel dat opa’s en oma’s zussen roers enz een vergoeding moeten kunnen krijgen als zei opassen op de kinderen omdat de ouders werken, waarom wel een vergoeding als ze naar een kdv gaan, die overgens hier gruwelijk vol zitten en dus een wachtlijst staat

Opa’s en oma’s moeten voor hun plezier oppassen wordt er gezegt mee eens maar als zei elke week opassen omdat ouders werken vind ik dat ze daar een vergoeding voor moeten krijgen zei zijn dan ook gastouder…

gr Tries

Ben ik het niet mee eens. En als ze het wel krijgen moeten ze AOW inleveren. Als ik met een uitkeren een kindje neem om op te passen moet ik ook inleveren hun niet. Voor dat dit gastoudergebeuren er was paste ze toch ook kosteloos op?? Waarom toen wel en nu niet?? Omdat we het niet meer uit eigen zak hoeven te betalen. Nee hoor Familie voor niks en de rest gewoon vergoed.

Groetjes,

Michèle

Michèle enig idee hoeveel de aow is? samen met partner is dat € 673,33 pp
Als ze daar ook nog op in moeten leveren omdat ze wat bijverdienen om op de klein kinderen te passen blijft er erg weinig over… Men mag een bepaalt bedrag bij verdienen per jaar…

Waarom zou een gastouder er wel op mogen verdienen en opa en oma die bv 2 dagen per week oppasen niet? opa en oma die 2 dagen oppassen vind ik geen liefdadigheid meer! en zou ik als ik hun was toch echt zeggen stop dan maar met werken…

Hoi.

Ik wil graag een keuze vrijheid hebben. Ik ben zoals jullie lezen niet echt een voorstander van het kdv. Begrijp me niet vekeerd ik veroordeel het niet. Maar ik denk echt dat niet iedere ouder en kind geschikt is voor een kdv. Dat is heel persoonelijk. Als ik Kijk wat ze op het kdv doen kan dat wel een voordeel zijn. Ze zijn tegenwoordig gewoon net een peuterspaalzaal. Houden de ontwikkeling van je kind op leergebied goed in de gaten ook het sociale aspect wordt niet vergeten. Maar ik denk dat sommige kinderen beter gedijen in een meer persoonelijke omgeving. Daarbij cind ik het zelf ook pretiger om maar met een iemand te maken hebben en niet met drie of soms vier verschillende leidsters. Daarbij zijn gastouders flexibeler kwa ophaaltijden.

Ik denk niet dat als dit echt doorgaat mij dochter naar een kdv of bso ga brengen. Maar het feit is er dan wel dat ik min of meer alleen voor mij lol ga werken en niet voor ook een beetje extra geld.
Ik vind dat mij dat niet echt stimuleerd om bij een eventuele tweede te blijven werken als ik daar niet een vrijheid heb in keuze. Ze willen meer vrouwen aan het werk hebben maar vergeten ook dat kinderen ook belangrijk zijn niet alleen voor mij eigen geluk maar ook voor later. Aan de en kant stimuleren je ze maar beperken je keuze vrijheid in het doen wat het beste in jou ogen voor je kind is.
Ik vind dat niet echt te verklaren.

Ik vind dat de regering hierin een grote fout maak. Daarbij het is net ingevoerd en voor dat het tijd heeft gehad alle rimpels weg te halen en eruit te halen wordt het alweer afgeschaft.

Ik ben blij dat ik niet alleen sta in die "stelling"
Maar ben ook bang dat we er wederom weinig aan kunnen doen.

groetjes

lon106

Lon ik snap je hoor en inderdaad iedereen zou daar een keuze in moeten hebben want inderdaad niet voor elk kind is een kdv gunstig, ik persoonlijk vind een kdv zeker tegenwoordig niet meer omdat er zo jong al “geleerd” MOET worden

de druk wordt enkel alleen maar hoger voor kinderen en dat vind ik heel slecht, kinderen moeten spelen maar zich terug kunnen trekken als ze er genoeg van hebben… maar goed dat is een andere discussie

de regering wil meer moeders aan het werk hebben tja ze snijden in de eigen handen, want er zullen een hoop moeders stoppen…