Wat van zeggen of laten gaan (weer)

Ha ha ha zo kan morgan uren zoet zijn met mijn handtas, alleen kan ze nu ritsjes openmaken dus ik moet mijn lippenstiften wel veilig stellen. Oh ja en van de week een pakje vloeitjes van pappa, das ook machtig mooi. Een voor een zat ze de vloeitjes eruit te halen

Groetjes,

Michèle

Tim mag van ons ook veel, want ik heb liever een kamer bezaaid met speelgoed en een kind dat het naar zijn zin heeft. Dan de kamer heel netjes en een kind wat niks mag en het dus niet leuk heeft.

Maar ik leer hem wel waar hij wel en niet aan mag zitten. Hij mag best veel, maar zoals Rainbow zegt dat Eva met haar mobiel mag spelen dat mag Tim dus niet. Ook hoeft hij hier niet alle DVD’s uit de laatjes te gaan trekken. Ik wil dat hij weet waar hij wel en niet aan mag zitten. Onze mobieltjes of de huistelefoon vind hij ontzettend leuk, maar wij vinden dat geen speelgoed. Straks denkt hij nog dat hij bij anderen ook de CD’s, DVD’s etc overal uit mag trekken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hier is het ook een bende, soms zo erg dat ik me schaam als er mensen binnen komen…maar goed, het meeste is dan speelgoed van de kinderen.
Ander nadeel is de honden en vooral de hondenharen. Echt ik kan stofzuigen wat ik wil, maar die haren kom je overal tegen. Ook tussen het speelgoed van de meiden.

Dus als ik net alles aan kant heb en ik verwacht bezoek: honden buiten en de kids spelen maar even met 1 ding, daarna als het bezoek binnen is mogen ze uithalen wat ze willen en het weer vies maken.
Ik zorg er dan wel voor, dat ik net 20min voordat het bezoek komt, gezuigt en gedwijlt is, zodat de kinderen zich niet lang hoeven vervelen.

Wat je met het manneke kunt doen is hem bijv potloden geven en samen tekenen. Hem de hemel in prijzen als hij iets gemaakt heeft.
Hem vragen, iets zeggen op het moment dat je ziet dat hij iets wilt doen wat niet mag, zodat hij dus afgeleid word en niet de fout in kan gaan en niet op zijn donder krijgt.
Of vraagt aan jouw kleine meid om iets met hem te doen. Weet niet of zij al heel mobiel is, maar hier werkt het altijd heel goed als ik tegen 1 van de meiden zeg dat ze de ander moeten gaan pakken. Leuk spelletje waar ze alle 2 plezier van hebben.

@Sandra, eigenlijk zijn mobiels, afstandbedieningen en huistelefoon en CD’s ook geen speelgoed! Maar Eva vindt ze machtig interessant en ze speelt er dus wel mee. Ze mag de CD’s niet uit de hoesjes halen natuurlijk. De telefoon is ook niet handig. Laatst had ze de huistelefoon op de een of andere manier op ‘uit’ gezet, zodat we minstens twee weken niet bereikbaar waren! En ze drukte op papa’s mobiel opeens op een knopje, waardoor ze zijn collega in Amerika ging bellen! Dat kan dus niet, dus daar letten we nu wel op!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oeps dat is een dure grap Rainbow. Hoop dat jullie er snel genoeg achter kwamen.

Tja dat soort dingen wil ik dus voorkomen. Telefoons vind Tim ook heel interresant en leuk, maar het mag gewoon niet van ons. Het heeft even wat inspanning gekost, maar nu taalt hij er niet meer naar. Vind dat hij het verschil moet leren tussen waar hij wel en niet aan mag komen. Maar goed die grens waar ze wel en niet aan mogen komen is natuurlijk voor iedereen anders

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat zijn dat voor ouders zeg. Helaas denk ik niet dat het wat uithaal om er wat van te zeggen. Een hoop ruzie en wat heb je daaraan. Zelf zou ik dan maar zelf op de thee letten en niet te lang blijven. Ik krijg de kriebels als ik eraan denk zeg bah.
Rens mag van ons ook best veel. Bepaalde dingen mag hij niet aankomen maar dat is meer om hem te leren dat hij niet alles mag want alles is wel veilig hier. hij moet dat natuurlijk wel leren. Zooi maken mag hij van mij volop maar wel met zijn eigen speelgoed. Ik heb een kast in de woonkamer waar zijn speelgoed inzit en dat is erg leuk om uit te pakken. Mijn telefoon ligt altijd op kindvriendelijke hoogte. Hij mag niet met de afstandbediening spelen, wij hebben hem zijn eigen afstanbediening gegeven. Vind hij helemaal geweldig. Van mij mag hij, tot op zekere hoogte, best op ontdekkingsreis en dat betekend rommel. Tussendoor opruimen doe ik alleen tijdens zijn middagslaap daarna pas als hij op bed ligt meer heeft toch geen zin.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@ Jolan. Zijn idee van delen is speelgoed afpakken van een kindje en dat het kindje een gooi geven. Dat doet ie altijd bij Morgan. Morgan is gelukkig wel wat gewend maar hem uitleggen wat delen is heeft totaal geen zin. hij komt afgezien van de verjaadagen nooit met andere kinderen in contact. Zo even een keer langsgaan gebeurd nooit want zij heeft een bloedhekel aan mij en doet er alles aan om mij niet te hoeven zien. Dus ben bang dat daar niet veel gebeurd Jolanda, helaas.

Hier zijn telefoons trouwens ook taboe, alleen pappa’s oude overleden mobiel mag ze mee spelen, en de afstandbediening speelt ze wel af en toe mee, maar ik haal wel altijd een batterij eruit anders gaat ze zitten zappen

Groetjes,

Michèle

Nou ik was op hoge poten denk ik. Ja kinderen leren er van, maar ze leren het ook door zich niet pijn te doen. Kinderen op deze leeftijd zien zelf geen gevaar, dat moeten wij voor ze zien en ze daarvoor waarschuwen. Zo leren ze dat. Als dit jochie een dezer dagen een ongeluk heeft door wat dan ook, dan vergeef je jezelf misschien nooit en hun kunnen ze zichzelf wellicht ook voor hun kop slaan. Met oversteken van een drukke autoweg help je ze toch ook, je kan toch niet zeggen laat maar gaan, boem is ho, daar hij leert hij het wel van.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ja zo denk ik in princiepe ook Asje. Ik bedoel hij hoeft maar 1 keer goed van de trap te lazeren. Grote kans dat ie het nooit meer doet omdat er nooit meer een kans is zeg maar. Of dat ie met littekens in zijn gezicht loopt omdat ie inderdaad de thee te pakken heeft gekregen.

Maar ja ik moet het wel zien morgen want ik heb het nu van horen zeggen en mijn schoonmoeder is ze altijd op aan het fitten en katten dus dan is me schoonmoeder gek en zij de vermoorde onschuld.

Groetjes,

Michèle

Tja das dan lastig als je niet weet hoe het precies zit. Maar aangezien deze hummeltjes nog niet voor zichzelf kunnen opkomen, zullen volwassenen dat moeten doen. En als je ziet dat ouders dit niet doen, zul je denk ik dan toch voor het manneke in de bres moeten. Maar dat is erg lastig als je het niet zeker weet.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Mijn schoonmoeder heeft er overigens wel wat an gezegd toen ze het zag. Haar antwoord was ik ben zijn moeder niet jij en als het je niet bevalt heb je pech en toen scheen ze het nog dichter naar de kant geschoven te hebben.

Mijn schoonmoeder zelf gaat er liever niet op in want ze is als de dood dat ze niet meer op mag passen en dan ziet ze hem helemaal bijna niet meer. En ze zegt ok het is haar mannetje. Klinkt triest maar er is ergens ook een soort strijd tussen die twee wie hem nou eigenlijk opvoed en mij zwager vind het best als hij maar zo min mogelijk hoeft te doen.

Groetjes,

Michèle