Hier is het ook een bende, soms zo erg dat ik me schaam als er mensen binnen komen…maar goed, het meeste is dan speelgoed van de kinderen.
Ander nadeel is de honden en vooral de hondenharen. Echt ik kan stofzuigen wat ik wil, maar die haren kom je overal tegen. Ook tussen het speelgoed van de meiden.
Dus als ik net alles aan kant heb en ik verwacht bezoek: honden buiten en de kids spelen maar even met 1 ding, daarna als het bezoek binnen is mogen ze uithalen wat ze willen en het weer vies maken.
Ik zorg er dan wel voor, dat ik net 20min voordat het bezoek komt, gezuigt en gedwijlt is, zodat de kinderen zich niet lang hoeven vervelen.
Wat je met het manneke kunt doen is hem bijv potloden geven en samen tekenen. Hem de hemel in prijzen als hij iets gemaakt heeft.
Hem vragen, iets zeggen op het moment dat je ziet dat hij iets wilt doen wat niet mag, zodat hij dus afgeleid word en niet de fout in kan gaan en niet op zijn donder krijgt.
Of vraagt aan jouw kleine meid om iets met hem te doen. Weet niet of zij al heel mobiel is, maar hier werkt het altijd heel goed als ik tegen 1 van de meiden zeg dat ze de ander moeten gaan pakken. Leuk spelletje waar ze alle 2 plezier van hebben.