Wat te eten vanaf 6 Maanden?

Hallo lieve mensen heb een korte maar voor mij een belangrijke vraag,

Hoeveel en wat zoal kan ik verdeelt over de dag aan mijn zoontje geven ? Moet er wel even bij zeggen hij krijgt al vastere voeding sinds die 4.5 maand was op advies van het CB’ Dus ik hoef niet met dingetjes langzaam te beginnen … zeg maar !!

Ik weet niet als ik teveel of te weinig eten geef, vind zelf soms iets te veel !

7.30 uur Fles 200 cc
10.30/11.30 uur Bordje pap Fijne granen’ met opvolg melk 150 cc
13.30/14.00 uur bekertje kwark of fruit … soms in de plaatseen boeterham !
16.30/17.30 uur Groente hapje + toetje Pudding’
20.00 uur fles 200 cc met paar lepeltjes Pyama papje fijne granen erbij …

Is dit teveel ha’ Sorry …

Erik kreeg bij 6 maanden:

pap
fruit
1 boterham + melk
flesje melk
groente
fles

Waarom geef je 's ochtends én een fles én pap? Ik zou gewoon starten met de pap uit een bordje en die fles skippen. Dan bij de boterham tussen de middag nog melk en dan zit je op 3 flessen. Wij zaten pas bij 7 maanden op 3 flessen. Het lijkt me dat je zoontje niet te veel krijgt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik weet het niet meer helemaal, maar volgens mij kreeg Julian het volgende met 6/7 mnd

7.30 uur boterham en melk (wilde geen pap)
9.30 uur fruit en diksap
11.30 uur boterham en melk
13.30 uur soepstengel en diksap
15.00 uur smikkeltoetje van AH
17.00 uur groente
19.00 uur melk

Heel af en toe een fles melk extra als hij erge trek had. In die periode werd hij 's avonds rond tienen ook nog wel eens wakker en wilde dan nog wat drinken. Dit was of melk of warme diksap. Het maakte hem niet uit, als hij maar kon drinken

Hoi M’ Ik bedoel dan dat ik die Pap maak met opvolg melk he’ en nog geen gewone melk zo bedoel ik dat ! of bedoel jij het anders, je bedoelt dat in de plaats die fles smorgens gewoon meteen pap moet geven of wat ??

groetjes Tilla.

Hoi Tilla,

Ik bedoelde inderdaad dat ik het nogal dubbelop vind: én een fles melk en later op de ochtend ook nog pap. Maar goed, ik zeg niet dat het niet mag ofzo hoor, begrijp me goed. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik vind het niet overdreven veel, vind alleen de pap rond 10.30 ook niet zo logisch. Als je merkt dat hij er last van heeft, de voeding weer omhoog komt, of veel krampjes dan zou ik inderdaad de pap van 10.30 veranderen (je kan dit ipv de fles om 7.30 uur geven en dan om 10.30 b.v. wat sap met liga)

Hier ziet het er ongeveer zo uit:
7 uur oefenen met brood en flesvoeding 200ml
9.30 fruit en wat drinken
12 uur flesvoeding 200ml
14.30 liga en wat drinken
17 uur groentehap
19.00 uur papfles 200ml (flesvoeding met rijstebloem)

Verder mogen soepstengels, brocolistronkjes (brrr), rijstewafeltjes, brood, hier lukt het nog niet zo met de stukjes en vaste voeding, en vind het daardoor zelf eigenlijk ook maar griezelig, maar als je zoontje al wat gewend is kan je het misschien wel proberen.

Groetjes Carolien