Even jullie adviezen nodig!
Jasper heeft voor de tweede keer in twee weken buikgriep te pakken,
daarnaast loopt ie sinds gisteren te hoesten, heeft koorts en lijkt zn keel wat geinfecteerd.
Hij heeft bijna geen zin in eten, zn broodje gaat niet naar binnen, laat staan een warme hap. Fruit weigert ie, alleen een rijstewafel at ie wel. Aandringen heeft geen zin, want als ie een stukje in zn mond heeft begint ie te kokhalzen en spuugt zn maaginhoud weer leeg…
Logisch natuurlijk want als ik ziek ben heb ik ook geen zin in eten, alleen nu vroeg ie zojuist zelf op chips, daar heb ik even over zitten twijfelen, geen broodjes maar wel chips…? Uiteindelijk heb ik besloten hem wel een bakje te geven, een beetje zout kan in deze situatie geen kwaad lijkt me. Dat heeft ie vervolgens lekker zitten opeten (nu maar hopen dat het binnen blijft), maar ik wil natuurlijk niet dat de komende dagen dat meneer ziek is hij een chips-dieet gaat volgen
Hebben jullie tips voor voeding die een gunstig effect heeft op buikgriepklachten?
Welke (gezonde)dingetjes willen jullie kindjes b.v. wel makkelijk eten als ze ziek zijn?
Groetjes Carolien.