Wat te drinken geven?

Hallo,
Ik wil onze zoon van 7 maanden iets anders dan flesvoeding te drinken aanbieden maar water vindt ie geloof ik niet zo lekker…babythee wil hij af en toe wel maar dan een klein beetje. We willen aan de ene kant verdund puur sap voor babies proberen maar ik twijfel want het schijnt dat het niet zo goed is. Weet iemand of dat zo is? Wat geven jullie? Ik heb het liefst dat hij uiteindelijk gewoon water drinkt (moet dit van te voren nog gekookt worden of mag het uit de kraan?). Misschien als ik de sap steeds meer aanleng zodat hij uiteindelijk alleen nog maar water drinkt?
Dronken jullie babies water zonder problemen of hebben ze eraan moeten wennen?

Cath, mama van Daniel

Dank je!
Ik blijf het gewoon nog maar even proberen…!

Cath, mama van Daniel

Hoi hoi

Diksap kan inderdaad volgens mij geen kwaad de oudste van ons heb ik het toen ook gegeven.Succes ermee.

Groetjes Pierine

Kaya is 5,5 maand nu en sinds kort geef ik haar als “extra” (zeker nu het warm is én ze sinds kort minder flesvoeding krijgt) gewoon roosvicee met water aangelengd.
Een heeeel klein beetje roosvicee hoor, puur voor de smaak.
Er zit toch geen suiker in (behalve vruchtensuikers)

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Manon krijgt ook roosvicee en diksap

Tessie

Ik geef Ruben de meestal roosvice, of dikmaaksap.
Maar de laatse weken krijgt hij ook normale limonade of wat appelsap(vind hij niet zo lekker) of sinasappelsap uit een pak.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Dank voor jullie reacties!
Hij heeft vandaag een beetje thee uit een beker en later uit de fles gedronken. Het gaat dus al iets beter!

Cath, mama van Daniel

Ik geef ze o.a. heel erg verdund diksap. Er zit nauwelijks smaak aan, het is gewoon water met een kleurtje, maar de dametjes vinden het tot nu toe prima zo, dus ik vind het best.

Al dat echte zoete spul, dat kunnen ze nog lang genoeg drinken.

Groetekes, Sje

Ik geef Bob elke dag een flesje roosvicee. Nou ja elke dag, hij vindt het pas sinds 2 weken lekker. Daarvoor wilde hij het echt niet.
Ik vind het wel lekker hoor, dan krijgt hij extra vocht naar binnen met het warme weer.
Groetjes Maaike
mama van Nicky en Bob

9 maanden banner

Ik geef mijn dochter melk (zij is bijna tien maanden) en als zij een maaltijd krijg (b.v brood, of olvarit/bledina), dan geef ik haar gekookt koude water. Ik heb af en toe gewoon water (uit tap) gegeven en ik zie geen reacties. Zij vindt sinasaapelsap lekker maar citrus moet je niet zo vaak geven aan een jonge baby. Water drinken tussen maaltijd is goed voor “schoonmaken” van eerste tandjes. Mijn dochter drinkt weinig water ook maar ik probeer haar water vaak te geven met eten (tussen lepeltjes van eten). Fruitsap geeft een kindje meer dorst denk ik!

groetjes,
rachel

Onze zoon krijgt water, thee, diksap en melk aangeboden, maar drinkt weinig tot niets. Nu met dit warme weer, bieden we heel vaak wat aan. Wij moeten nu denk ik heel erg oppassen voor uitdroging… Ik baal er wel van hoor… Toen Joël gewoon z’n flessen melk wel leeg dronk, vond hij ander drinken ook niet je dat. Meestal tussen de 10 en 30 cc per keer. Hopelijk krijgt hij gauw veel meer dorst, want anders kon het nog wel eens een lange zomer worden. Ik vraag me trouwens af of we al vitamine D moeten bijgeven?
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Ik vraag me trouwens af of we al vitamine D moeten bijgeven?

Als hij onder de 300 cc per dag komt, dan geef je voor elke 100 cc die hij minder drinkt een druppel vitamine D. Dat werd bij ons aangeraden. Anders moet je het even navragen…
Misschien wil hij meer drinken uit een gewone beker. Telkens een klein bodempje in de beker doen werkt bij luca het beste. Luca krijgt rond 14:30 diksap, en voor de rest water. Als hij echt dorst heeft drinkt hij dat met grote slokken op!! En melk natuurlijk. Thee vaak niet… denk ik gewoon niet aan, maar is ook wel een goed idee!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker