Wat te doen!


#1

Hallo mede mama´s,
Daar wij gezinsuitbreiding en onze auto nu te klein is voor het gezin zijn wij op zoek naar een grotere gezinsauto maar wij hebben er beiden zeer weinig verstand van… wat nu een goede auto is en welke geschikt is om op vakantie te gaan en uitstapjes te maken met kinderen, de vorige auto hebben we van mijn schoonvader overgenomen en dat was dat, nooit zelf een auto hoeven uitzoeken eigenlijk. Ik zat nu wat rond te kijken naar wat informatie over tweedehands auto’s maar ik dacht ik kan het net zo goed hier even kort uitleggen en vragen of er andere mamas zijn met geschikte gezinsautos of tips voor de juiste auto!
Dank alvast!
Groetjes van Tina

smul van het leven


#2

Ik heb ook geen verstand van auto’s,
maar ik zou je aanraden om meteen een auto met een wat hogere instap/zit te nemen. Steeds die kinderen in en uit de auto, eroverheen hangend om gordels e.d. dicht te doen, dan is het wel heerlijk als je een wat hogere auto hebt.

Wij hadden hier voortijd niet over na gedacht en altijd lage auto’s gewend, we kochten een peugeot 306 break station, prima bak, lekkere grote kofferbak, redelijk goedkoop met onderdelen en heeft ons nog nooit laten staan (zal het meteen afkloppen…), maar een volgende auto gaat echt een hogere instap/zit hebben!!!

Het is natuurlijk ook maar net wat je wilt en wat je te besteden hebt. Wat wil je ermee doen, op vakantie in nederland of buitenlandse berglandschappen. Een aanhangertje kunnen trekken of een caravan? Uit hoeveel personen bestaat je gezin, twee of drie kinderen maakt natuurlijk ook verschil bij het kiezen van een auto, daar moet je natuurlijk wel rekening mee te houden.

Succes! Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.
Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#3

Hi Carolien
Dankjewel voor je reactie!!
Dat is al een hele goede tip! Dan moeten wij inderdaad voor een hoog mogel gaan, of met een opstap, wij dachten hier zelf ook al aan. Ook omdat deze auto’s vaak wat groter zijn en we zijn van plan om meer dan 2 kinderen te nemen dus dan is het wel fijn als de auto ook achterin wat meer ruimte biedt! Mijn schoonouders hebben een vouwwagen en wij zijn ook weleens meegeweest dus we willen de optie openhouden om later wellicht ook een vouwwagen of caravan aan te schaffen en dus willen we ook een stevige auto met trekhaak. Ik ga zelf weer eens even verder kijken, ik zit nu op http://nl.autoscout24.be/ waar ik al aardig wat tweedehands autos heb gezien, hopen dat daar wat tussenzit… Ik houd je op de hoogte!
Groetjes Tina

smul van het leven

Gewijzigd door - veldhuisje op 26 Aug 2013 17:57:11

Gewijzigd door - veldhuisje op 26 Aug 2013 18:02:10