Hallo allemaal,
Ik heb eigenlijk een paar vragen.
Met onze tweeling Coen en Evie zijn we erg op de rust-regelmaat. In het begin kregen ze teveel prikkels waardoor het slapen erg moeizaam ging. Met de RR ging het beter en slapen ze in ieder geval 's nachts goed.
Ze zijn nu 3 maanden oud. Na het flesje gaan ze in de box of in de wipper tot het tijd is om te gaan slapen en dan gaan ze naar bed. Soms slapen ze maar een klein uurtje totdat de eerste alweer wakker wordt. Vaak beginnen ze dan te huilen en sussen wij de boel totdat het weer tijd is voor de volgende voeding. We laten ze overigens wel in hun eigen bedje liggen (of nemen ze bij ons op de kinderkamer) maar gaan niet met ze naar beneden naar de box of de wipper. Wat is nu wijsheid. Laten liggen tot de volgende voeding of na lang huilen en als het sussen niet helpt toch maar naar beneden en daar de volgende voeding afwachten.
Het wil ook wel gebeuren dat ze allebei (of in ieder geval ééntje) net een half uurtje of kwartiertje voor de voeding “eindelijk” in slaap valt. Omdat nummer twee wel gaat eten maken we de slaper altijd wakker om dan ook te eten anders wordt het een hele lange voed-dag voor papa en mama. Is dit handig of kan ik beter als ze slapen ze laten slapen. Als ze allebei slapen doe ik dit overigens wel dan wacht ik tot de eerste komt.
Hoe kom je erachter of een kindje koemelk-allergie heeft?? Ik heb het op internet opgezocht en Coen heeft wel een aantal symptomen hiervan. Darmkrampjes, overactief, regelmatig ontroostbaar huilen, al weken een verstopte neus en af en toe verstopping (wat ik op probeer te lossen met een druppeltje olie bij het flesje of wat lactulose via recept HA). Is dit een geval van in overleg met CB intensief hypo-allergene voeding geven en dan kijken of de klachten verdwijnen of is er nog een andere manier om erachter te komen of hij de allergie heeft.
Nou, ik heb gerust binnenkort nog vééél meer vragen, maar misschien dat iemand hier wat tips voor heeft.
Groetjes,
Marieke, mama van Coen en Evie