Wat te doen tussen voeding

Hallo allemaal
mijn dochter van 3 maanden is eergister overgegaan op flesvoeding. Het schema van de voedingen is 7:00, 11:00, 15:00, 19:00 en de laatste 23:00. Ze krijgt 170 per keer (in overleg met CB). Nu is ze altijd volledige borstvoeding gewend en daarmee had ze een veel “drukker” schema, soms wel om de 2 1/2 - 3 uur drinken. Ik had dus te weinig,
Nu wilde ik gelijk een schema aanhouden, wil niet dat ze teveel krijgt.
Gister ging het goed, ze zal wel overdondert zijn geweest.
Maar vandaag: na het drinken ligt ze op schoot uit te buiken, kletsen, daarna in de box, en na een tijdje in bed. Maar ze slaapt dan niet lang, hooguit anderhalf uur. Daarna begint ze weer te huilen. Niets helpt, verschonen, kletsen, spelen, rondlopen met d’r, ze wil gewoon eten.
Maar ik wil niet aan een schema van elke 2 uur de fles toegeven. Is dit een kwestie van gewoon doorzetten en in bed laten huilen, of toch blijven rondlopen en rekken tot de tijd voor de fles aanbreekt?
Wie weet iets/kent dit…?
Groetjes Boukje

Hoi,

Mijn zoontje had dat ook dat er te lange tijd tussen zat met de flessen maar ook omdat hij best hongerig was. En loopen, spelen enz. hielp ook echt niet bij hem. Ik ben toen naar het Cb gegaan en het probleem voorgelegd en toen kwamen hun met de optie van 6x120 cc + 4 nutrillon schepjes om de 3 uur. En dat ging toen goed. Hij is nu 5 maanden en krijgt nu zn flessen wel om de 4 uur maar dat doet hij pas sinds een week of 5. Dus misschien is dat een optie. Maar ik zou het 1st nog even een paar dagen aan kijken. Het is natuurlijk voor haar ook even wennen van borstvoeding naar flesvoeding.

Suc6

borstvoeden.info Tickers

Hey
Ik denk ook dat het gewoon wennen is. Gister was ze helemaal lamgeslagen van zoveel in een keer, toen kende ik haar niet meer terug, maar ik denk dat ze nu doorheeft dat ze wat langer moet gaan wachten.
Alleen is het erg moeilijk om haar maar gewoon te laten huilen, ze weet ook niet dat t wel goed komt.

Sommige kwartjes vallen pas jaren later…

Helpt een speentje misschien om haar zuigbehoefte te bevredigen? Door de overstap naar ( minder) fv mag ze natuurlijk ook veel minder zuigen dan bij bv en dit zuigen vinden ze vaak juist heel fijn. Een speentje kan je dan misschien uitkomst bieden> hielp hier ook bij Neeltjes overgang van bv naar fv ( is net een week helemaal over).
Succes!

Lilypie First Birthday tickers

Geef haar even de tijd eraan te wennen en een nieuw ritme tw ontwikkelen, ik weet het het klinkt makkelijk maar je zal zien dat ze het vanzelf gaat regelen allemaal. Ik merkte dat mijn zoontje 'sochtend langer sliep dan 's middags dus gaf en geef ik hem 's middags wat eerder ons schema is al sinds 2,5 maanden
9.00
13.00
16.00
19.00
22.30 deze moet er nu bijna van af

Als hij een keer eerder wakker werd ging ik wandelen ofzo…

Succes