Daan heeft last van berg op zijn hoofd. Weten jullie wat ik hier het beste tegen kan doen? De arts op het CB was zelf nogal vaag hierover. Ik had een arts met een buitenlands accent en kon haar niet altijd goed verstaan.
Groetjes,
Sandra
Daan heeft last van berg op zijn hoofd. Weten jullie wat ik hier het beste tegen kan doen? De arts op het CB was zelf nogal vaag hierover. Ik had een arts met een buitenlands accent en kon haar niet altijd goed verstaan.
Groetjes,
Sandra
Niks doen.
In elk geval geen haarlotion, shampoo of andere toestanden gebruiken. Ook niet van die speciale anti-berg-pads van Zwitsal ofzo gebruiken. Dat kan het alleen maar erger maken.
Groetekes, Sje
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb er nog niks voor gehaald, dus dan laat ik het even zo. Weet je toevallig ook hoe lang zoiets kan duren of is dit erg wisselend?
Groetjes,
Sandra
Bedankt Zwelgje, hier kan ik zeker wat mee. De arts van het CB had het erover dat je er baby olie op kon smeren. Maar als ik het berichtje van Sje lees en deze website is dit niet echt nodig. Hij heeft het niet over zijn hele hoofd, alleen bovenop zijn voorhoofd een plek van denk 5 bij 5 cm. Ik laat het dus maar zo en hoop dat het snel weg is. Voor mijn gevoel stinkt het trouwens wel als ik er aan ruik. Want als ik bijv. achter op zijn hoofd ruik dan ruik ik niks. Lijkt dus wel of het die schilfers zijn die ik ruik en dat vind ik dan wel weer vervelend. Maar goed gelukkig heeft hij er zelf geen last van.
Groetjes,
Sandra
Gewijzigd door - Sandra1980 op 02 Jun 2011 23:07:02
het beste werkt met water haren wassen zonder zeep of andere dingen … niet met shampoo oid. Levi had het heel erg … en dit was beter dan die olie
Shampoo hebben we nog nooit bij Daan gebruikt.
Idd zijn haartjes alleen met water wassen. Is het bij Levi al weg mini-boy?
Groetjes,
Sandra
Hey,
Alleen ter info,
Onze Glenn had het ook, Ik deed een half uur van te voren met olie insmeren, daarna de haartjes lekker wassen met shampoo (alles Switzal) en dan nog in het badje de haren kammen, en daarna nog eens wassen. Bij onze Glenn was het zo weg, en is het niet meer terug gekomen…
Groetjes Kristine
H. heeft het ook nog steeds.
Ik gebruik nu de pads van de Etos en dat werkt goed hoor.
Het is nog niet helemaal weg (2 keer gebruikt nu) maar ik dnek dat ik nog 1 of 2 keer moet behandelen en dan zal het wel weg zijn.
Ik ken overigens tig moeders die het insmeren met olie, een nachtje in laten trekken en dan uitkammen en uitspoelen. Of de pads gebruiken. Daar krijgen ze niks van…
Maar als het maar een klein beetje is en gezien de leeftijd zou ik er nog wel eventjes mee wachten.
ons dochtertje had dit ook. voorhoofd en middenop haar hoofdje. Toen ze 2 maanden was ongeveer heb ik haar hoofdje (vooraf aan het badje) ingesmeerd met natusan babyolie en heel zachtjes over het hoofdje rondjes geborsteld met een zacht haarborsteltje. Ik heb nog gedacht dat de berg misschien jeukt bij haar, want ze keek heel gelukzaligalsof ze het heerlijk vond…
Daarna lekker gewassen met shampoo. Dit heb ik na 2 dagen herhaald en de berg was weg en niet meer weer gekomen.
Het kan ook met een kaartje ( klantenkaart of zo)…dus ook met olie insmeren en dan met een kaartje zachtjes over het hoofdje gaan…maar dat vond ik dan weer een methode waar ik niet zo bij zat te juichen en heb die als reserve in mind gehouden…en ik was blij dat het met een babyborsteltje heel goed ging!
Wat ik deed bij Neeltje: met een heel fijn kammetje na het bad ( eerst de haartjes insmeren met baby-olie) zachtjes kammen. Ik kamde dan zo de berg eruit! Hielp erg goed. En het bleef daarna ook weg.
groetjes!