Wat te doen om 15.00 uur?

Zoals ik al in mijn vorige topic heb aangekaart, wil mijn dochtertje niet drinken uit een tuitflesje. Tenminste we dacht dat daar het probleem lag !! Ze wil om 15.00 uur eigenlijk helemaal niets !! Nou ja, behalve dan haar koekje. Ik heb al van alles geprobeerd, sap uit tuitbeker, sap uit fles, fruithapje, dan toch maar nog een flesje melk. Maar niets van dit alles wil ze hebben. Dit gaat nu al zo’n beetje twee weken. Volgens mij krijgt ze op zich wel genoeg vocht (drie flessen 180, fruit, warme hap en toetje)j, maar kinderen moeten om 15.00 uur toch ook iets drinken ???

Of zie ik dit helemaal verkeerd ?

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Niks moet ze geven het zelf wel aan.
Mijn dochter is ook niet zo’n drinker hoor.
Zou niks op dwingen blijkbaar heeft ze het niet nodig.
Zou het wel aan blijven bieden, proberen om haar toch aan sap te laten wennen.
Maar het komt vanzelf en ze krijgt wel genoeg vocht binnen hoor!!

Elk kindje is anders de een drinkt meer als de ander.

groetjes GYtha

Dank je voor je reactie.

Ik had inmiddels ook al met het consultatiebureau gebeld en daar zeiden ze het zelfde. Niet zo’n drinker dus !!!

Probeer het eens met een lepeltje

hallo mama’s

zoals jullie misschien weten eet/ drinkt daimy helemaal niet veel. Soms maar 400 cc op een dag en dan heb ik alles meegerekend ( fruithap/groentehap).
De arts zegt dat ze minimaal 250 cc op een dag moet binnenkrijgen en dat het niet erg is als dit gebeurd.
Dus jouw kindje krijgt voldoende hoor met 3 flessen 180 cc.

liefs angelique

Ik heb van de creche (waar ze haar flesje sap wel lekker leeg drinkt) nog een gouden tip gekregen gisteren. De sap aanmaken met lauw water. Ze zijn nl. alleen nog maar warme melk gewend.

Vandaag natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. En je raadt het nooit, in één keer 100 CC opgedronken.

Dat is een goede tip van dat lauwe water!
Mijn zoontje drinkt altijd maar een paar slokjes sap uit een tuitbeker.
Ga het morgen gelijk proberen…

tja bij de een helpt lauwe thee wel maar hier niet.
Thee heb ik er nooit ingekregen of gewoon water ook niet.
Nu is ze 12 maanden en drinkt het nog niet.

groetjes Gytha

Dat werkte bij Joep inderdaad ook heel goed de eerste tijd.
Nu drinkt hij gewoon sap van koud water.

Hoi Gytha

Probeer haar anders een keer uit een waterflesje te laten drinken. En dan uit jouw flesje. Tommy hield ook niet zo van water, maar sinds hij mij uit een flesje (spa blauw) zag drinken keek hij heel verbaast naar mij. Het eerste wat ik aan hem vroeg: Tommy ook??? Meteen knikte hij ja en probeerde hij wat te drinken. In het begin had hij zoiets van: WAT IS DIT???!!??!?! Maar na een paar keer proberen vond hij het steeds leuker. Nu vind hij het stoer om uit een flesje te drinken. En hij drinkt nu ook gewoon uit een (tuit)beker water/diksap enz.

Groetjes
Michelle

Mama van Tommy (21-12-2006)
en Koen (16-05-2008)