Wat te doen met huilen in bed?

Joey heeft nog nooit gehuild als hij naar bed moest, hij was altijd zelfs blij! Al ging hij niet eens slapen, hij vond het heerlijk om even rustig alleen te zijn.
Ook als hij wakker werd kon hij zich altijd nog wel een uur vermaken in bed, dan was hij aan het zingen en spelen met zijn knuffeltje.

4 Dagen geleden was Danny Jessey 's avonds aan het verschonen en Joey lag al een half uurtje in bed (nog wakker)
Jessey zat helemaal onder de poep, en daar is papa niet goed in! Hij werd zenuwachtig en Jessey krijste alles bij elkaar, waardoor Danny helemaal in de stress schoot en mij erbij riep. Alleen kon ik hem niet horen door dat gekrijs van Jessey door de babyfoon, en zo is Joey ook gaan huilen, waarschijnlijk door het geschreeuw van Danny… Ik ben toen even naar hem toe gegaan om hem te troosten, en legde hem weer in bed. Maar dat wou hij niet, hij begon weer heel hard te huilen. Omdat dit werkelijk nog nooit gebeurd is, heeft Danny hem nog even mee genomen naar beneden, en daarna legde ik hem weer in bed. Toen huilde hij weer, maar na 10 minuten gaf hij het toch op.
Sinsdien gaat hij telkens huilen als we hem in bed leggen, ook 's middags. En als hij 's ochtends wakker is, dan huilt hij ook! Gisteren om 6 uur, en vanmorgen om 7 uur! En dat terwijl hij eerder tot 8 uur sliep, en dan rond half negen er pas uit kwam…
Hebben wij hem dit nu aangeleerd door hem die ene keer uit bed te halen? En wat moet ik er mee? Als ik naar hem toe ga word het alleen erger, negeren dus? Of is dat zielig en verliest hij dan het vertrouwen in ons? Help! Wij hebben hier helemaal geen ervaring me!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

ach lieve schat toch. tja mijn eerste idee was inderdaad dat hij dat gedeelte nu ineens doorheeft. het vertrouwen verliest hij echt niet in jullie, hij weet heus wel dat jullie er voor hem zijn.

ik zou (hebben wij hier ook gedaan, en nog steeds wel is) de vijf-minuten regel aanhouden. wanneer hij begint te huilen dan vijf minuten laten gaan en dan even kijken, troosten en weer neerleggen en dan weggaan. vervolgens ga je pas weer na tien minuten (mocht hij weer huilen) en dan hetzelfde ritueel. en zo steeds vijf minuten langer wachten met naar hem toegaan. het liefst ook niet oppakken, tenzij hij bijv. echt overstuur is ofzo maar dan ook niet langer dan nodig.

veel succes ermee!

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

het ligt er natuurlijk aan waarom hij gaat huilen,
het kan ook zijn dat het weer een fase van verlatings angst is,
die moet je dus wel serieus nemen
blijf nog even bij zijn bedje zitten ofzo tot ie rustig is.
of het ritueel: steeds verder weg gaan zitten.
stond ook in dat boekje van Marga schiet wat ik heb.
als ze bang zijn moet je dat zeker serieus nemen want anders verliezen ze het vertrouwen. en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
idd wat Rinske zegt zou je ook kunnen proberen.
maar uit bed halen schijnt niet zo goed te zijn. maar hier werkte het altijd wel en was ie de nacht erna ook rustig, maar wat jij zegt dat het telkens weer is, zou ik hem niet meer uit bed halen,
leg desnoods een matras er langs, want als hij zo wel lekker in zijn vel zit en fijn kan slapen, weet ie dat je er echt voor m bent

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Indd de 5 minuten regel van Rinske. Werkt bij de meeste het beste.
Bij Dylano niet. Die huilt niet vaak in bed een keer in de 2 maanden ofzo en dan meestal 2 avonden achter elkaar. maar als ik de 5 minuten regel aanhoud, houd hij het een uur vol of langer. Als ik hem even laten huilen en dan even mee naar de kamer neem en wat water geef, kan ik hem na 5 minuten zonder problemen in bed leggen. Dus ik kies voor het tweede. Dat werkt natuurlijk alleen als hij dan indd niet opnieuw gaat huilen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

tja uiteindelijk is idd toch kijken naar waar je kindje het beste op reageert.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Wat vervelend…Het kan best zijn dat hij enorm is geschrokken van het geschreeuw en gekrijs. Misschien sliep hij al en is zo geschrokken van iets wat hij niet thuis kan brengen en is zijn bedje even een onveilige plek voor hem. Ik vermoed nl. niet dat hij misbruik van de situatie aan het maken is. Het zou maar zo kunnen dat hij een lichte angst heeft ontwikkeld en jullie daarbij nodig heeft om daar weer vanaf te komen. Ik weet niet of dat lukt met die vijf minuten regel. Ik zou ook kiezen voor het matras of voor de methode van steeds een stukje dichter naar de deur gaan. En vertel hem ook dat hij best mag huilen maar dat mama in de buurt is en hem zal troosten. Troosten kan ook in bed zonder hem er uit te halen. Als Julian onrustig is, zingen we altijd liedjes voor hem. Dat werkt hier heel goed.

Succes ermee! En mijn mening is: even huilen is prima, maar een kind zichzelf overstuur laten krijsen is toch niet nodig???

@Michelle; die van ons die houden maar niet op met “hetzelfde” zijn he

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Bedankt voor jullie tips, ik denk dat ik per situatie moet bekijken wat ik er mee ga doen… Ik zal bij hem gaan kijken als hij begint te huilen of er niks aan de hand is, en zo niet krijgt hij een kus en knuffel en speen, muziekdoosje aan en ga ik weer weg. Hij gaat dan wel weer verder huilen, want hij weet niet beter dat hij naar beneden mag als mama op de kamer komt! Hij werd nooit eerder te vroeg wakker, en misschien twee keer midden in de nacht doordat hij ziek was!
Het lastige met laten huilen is hier alleen dat Jessey dan ook begint waardoor Joey weer moeilijker verder kan gaan slapen…
Ik heb zefl het idee dat hij het, vooral als hij naar bed word gebracht, en 's morgens als hij wakker word, wel degelijk begint te huiilen in de hoop dat hij er dan weer uit mag! Het begint namelijk met een ‘nephuiltje’ en als hij daar goed zijn best op doet komen er zelfs traantjes bij na een tijdje! Dat kan hij overdag ook heel goed als hij bij het keukenkastje staat te wijzen voor een snoepje ofzo… Ik heb hem wel eens getroost met wat lekkers als hij gevallen was ofzo… Dat doe ik al een hele tijd niet meer, want daarmee leerde ik hem dus ook dat hij met huilen iets kon bereiken!!!

Lilypie First Birthday tickers

Ze schelen ook maar 2 weken Inge

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers