Wat te doen met gekregen speelgoed?

We zitten met een dilemma…we weten niet wat we moeten doen met speelgoed dat we van oma’s e.d. hebben gekregen maar waar de onze echt niet meer mee speelt. Mijn moeder snapt het wel als we het weg doen of weg geven, maar mijn schoonmoeder kan er zo moeilijk over doen! Ik heb hier drie teletubbie poppen liggen waar niet meer naar omgekeken wordt, dus tijd om weg te doen. Zo ook een houten treintje van zo’n duur houten merk (jan bibejan geloof ik), wordt niet naar gekeken en is onderdeel van het interieur geworden (is trouwens amper mee gespeeld, past niet in het spel van ons zoontje). En zo heeft schoonmoeder al vier memoryspelen gegeven en twee keer electro geloof ik… Het is meestal tweedehands (niets op tegen, wij kopen zelf ook veel op rommelmarkten e.d.) dus omruilen gaat ook niet… Maar als het weg gaat, zal schoonmoeder er geheid om vragen… Hoe gaan jullie hier mee om en wat doen jullie met het speelgoed? (bewaren voor een tweede wil ik niet, want vier memoryspellen is mij echt te veel )

Hellup!!!

Gewoon eerlijk zeggen dat de kids er niet meer mee speelden en dat je er een ander kindje heel blij mee hebt kunnen maken. Ik vind echt dat mensen zelf mogen weten wat ze doen met wat je hen geeft en zij kan toch niet bepalen wat er allemaal in jouw huis staat? Moet je het dan bewaren tot ze 18 zijn?
Blijft lastig he schoonfamilie, hihi!
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 08 Aug 2011 21:26:25

Ik ben het met Wendy eens. Merel heeft ook wel eens speelgoed gekregen waar ze eigenlijk niets mee doet. Nu gaat het bij ons nog naar de zolder, want misschien vindt Anouk het wel leuk, maar anders gaat het weg. Inderdaad, als een ander kindje er wel erg blij mee is… Prima toch. En als je schoonmoeder opmerkingen gaat maken, laat haar dan een volgende keer geld geven zodat je zoontje of jullie zelf wat kunnen uitzoeken.

Groetjes Natasja

Ik zou het niet weggeven en dan pas tegen je schoonmoeder zeggen dat je er een ander kindje blij mee hebt kunnen maken. Dat kan alleen maar averechts werken bij iemand die toch al snel moeilijk doet.

Ik zou haar die gelegenheid geven om het door te geven aan iemand anders. Dus gewoon aangeven dat je het heel lief vindt dat ze je kindje zo verwend heeft, maar dat er niet mee gespeeld wordt (tja, je weet nou eenmaal niet vooraf welke interesses een kind heeft) en dat je dat zonde vindt. En dan vragen of ze het terug wil zodat ze er iemand anders blij mee kan maken of dat ze het goed vindt als je er zelf een goede bestemming voor zoekt.

Groetekes, Sje

Tja en ik denk dus dat het teruggeven van een cadeautje kwetsend kan werken. Ligt er maar net aan hoe dat geinterpreteerd wordt… Lastig hoor. Ik ben benieuwd hoe je het aan gaat pakken.
groetjes,
Wendy

Gewoon vragen wat ze wilt wat je ermee doet. omdat er niet meer mee gespeeld word omdat hij er te groot voor is geworden of dat het zijn interesse niet heeft en je het zonde vind dat er niets meer mee gedaan word. en ook allemaal plek in beslag neemt.

Hier word eens in de zoveel tijd gewoon opruiming gehouden en vraag aan niemand iets

Liefs Michelle

Het ligt er niet aan hoe het geïnterpreteerd wordt, want dat is het probleem van je schoonmoeder. Niet jouw probleem.

Het ligt eraan hoe het gebracht wordt. En als je gewoon eerlijk zegt dat je het echt heel attent vond dat je schoonmoeder je kindje zo verwend heeft, maar dat er niet mee gespeeld wordt, dan is er niks aan de hand.

Als dat tegen het zere been van je schoonmoeder is, dan is dat echt haar probleem hoor. Jij doet niks verkeerds!

Groetekes, Sje

Hier ook een koopgek als schoonmoeder, speelgoed, kleren, snoep noem maar op… Natuurlijk allemaal heel lief bedoeld, maar idd waar laat ik het allemaal??
En hoewel we nu al meerdere malen hebben aangegeven dat ze echt niets meer moet kopen, blijft ze dat natuurlijk gewoon doen. ’ Ik ben zn oma en oma’s verwennen hun kleinkinderen nou eenmaal’… Zo hebben we al een een jaar een gigantisch grote electrische Jeep op de zolder staan, dat ding is wel een meter en ik denk dat Jasper pas bij het gaspedaal kan als ie 4 is… waarom koop je dat dan niet gewoon pas voor zn vierde verjaardag…zucht
Gisteren nog vroeg ik haar of ze de nieuw gekochte trekker en een trommel maar gewoon bij haar thuis wilde bewaren aangezien Jasper al wel 5 trekkers heeft, maar onee hoor ‘Jasper wil ze mee naar huis!’… ik heb nog geen goede manier gevonden om er mee om te gaan, wil de relatie toch een beetje normaal/goed houden en doordat we al het e.e.a. hebben beleefd zijn we een beetje voorzichtig.
Maar zijdelings geef ik wel wat dingen weg hoor, naar het KDV ofzo. Ik denk maar zo, ze geeft zoveel spullen dat ze onmogelijk kan bijhouden wat ze allemaal heeft meegenomen. En mocht ze toch ergens naar vragen dan zeg ik gewoon dat het is stuk gegaan doordat hij er zoveel mee speelde…

Maar pfff ik snap je probleem!

Succes ermee,
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Dank voor de reacties!
Wat we nu gaan doen, is al het speelgoed waar niet meer mee gespeeld wordt (en van schoonmoeder vandaan komt) in een tas of doos doen. Als ze een goede bui heeft, dan vraag ik haar wat ze wil dat wij er mee doen (wil ze het aan een ander kleinkind geven of mogen wij het weggeven?)

Hier heb ik ook wel eens gezegd: leg het bij je thuis neer, want dan heeft hij daar ook nog wat om mee te spelen (want daar blijft het bij de blokjes, auto’s en puzzels). Maar nee, ze wíl het geven… Ik vind het wel moeilijk hoor, want zo groot is ons huisje niet en je wilt het zo graag opgeruimd houden…

Tis opgelost en nog beter dan we hadden verwacht Net schoonmoeder gebeld en ze zei: als je het nu gewoon verkoopt, dan heb je weer geld om iets anders te kopen (en weg geven ofzo mag ook ) Dus het valt weer mee, waar heb ik me toch druk om lopen maken!

Fijn dat je schoonmoeder zo reageert!!!

Ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk nooit navraag wat ze willen wat we ermee doen. Zijn het grote en dure spullen en spelen de jongens er niet meer mee, dan verkopen we ze op marktplaats en kleine en minder dure spullen geven we weg. Mijn vader kent een gezin wat erg weinig heeft en zo maak ik anderen er weer blij mee.
Ik denk dat ze niet eens meer eens weten wat ze allemaal gegeven hebben.
En ik ben ook eerlijk als ik zeg: gegeven is gegeven. Ik zou het raar vinden als ik iemand iets geef en zij niet mogen beslissen wat ze er na een tijd mee gaan doen.