Wat te doen met Alcoholistische Oppas? :(

quote:
{{{{{{{{Michèle}}}}}}}

Speciaal nog even een dikke knuffel voor Michèle, omdat ik je zo dapper vind dat je hier je verhaal durfde te vertellen en omdat je Shirley graag helpt met tips betr. het traject wat mogelijk gaat komen.

Groetekes, Sje

Ik doe mee!!! BIG HUGS!!!

Michèle, RESPECT!

Shirley, veel succes bij het gesprek! Ik hoop dat het goed uitpakt.

Gewijzigd door - Judith en Anna op 04 Aug 2009 13:17:57

Kijk daar inderdaad op. Dat kan misschien al helpen en misschien dat zij wel hulp dichterbij kunnen geven in de zin dat iemand van hun eens met haar praten kan. Uit ervaring weet ik dat het helpt als iemand je ervaring deelt. Niks afdoende aan de hulp die jullie bieden, maar iemand zonder verslaving zal een verslaafde niet kunnen begrijpen. Jij kan je niet voorstellen waarom zij er niet vanaf kan blijven en daar moet je alleen maar blij om zijn want anders ben je alleen maar net zo. Kijk ook eens of je iets kunt vinden over Mirage. Dat is een opname kliniek waarbij intensiever geholpen wordt. Echt voor mensen die het de eerste tijd niet zelf kunnen.

@ de rest. Dank je voor de hugs, maar eh ik ben alleen maar blij dat ik helpen kan enne jullie laten me nog

Groetjes,

Michèle

Fijn Shirley dat er een begin gemaakt is met praten. En ik ben blij dat het wat geholpen heeft dat ik op je schouder zat.

Groetekes, Sje

hee meis, wat goed dat je dat heb gedaan.
En dat je binnenkort weer een gesprek aan gaat is goed toch? je moet zoiets niet forceren.
Je hebt groot gelijk dat ze niet instaat is om op te passen. Ik zou het ook niet doen. Je kan wel tegen haar zeggen bewijs eerst eens dat je zonder alcohol kan.
Mijn stiefvader dronk ook veel bij ons thuis. En was ook agresief. Gelukkig bleef het alleen bij woorden en niet bij slaan etc… Maar dit wil ik mijn kind ook voor beschermen. Daarom wordt er bij ons alleen bij gelegenheden gedronken thuis. Ik wil niet dat alcohol een deel uitmaakt ibj ons thuis.

Ik zou inderdaad maar even afwachten, het moet niet allemaal van jouw kant komen!
Als je schoonmoeder echt heel graag op moet passen, dan weet ze wat ze ervoor moet doen.

Wel fijn dat Eliza bij een gastouder terecht kan!
Ik hoop dat ze het heel gezellig heeft daar!
Liefs, Anne

Lilypie

Tja, het lijkt erop alsof de boodschap dus nog niet echt is binnen gekomen. Goed dat jullie gewoon doorgaan en nu die afspraak met een gastouder hebben staan. Hopelijk klikt het en gaat Eliza het daar heel erg naar haar zin hebben! Fijn dat je nachtmerries minder zijn.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Goed dat je een afspraak hebt met een gastouder! Ik hoop dat het klikt met haar en Eliza. Je krijgt idd veel van de Belastingdienst terug. De regels mbt tot gastouderopvang veranderen wel met ingang van volgend jaar. Laat je daarover wel even goed informeren. Als je hulp nodig hebt met het aanvragen wil ik je wel helpen.

Suc6 met het gesprek!

Groetjes Natasja

[img]http://lb1m.lilypie.com/plNBp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Wat jammer dat er nog niets is veranderd en dat nu je schoonvader ook wat meer is gaan drinken. Tja ik vind inderdaad dat zij nu actie moeten ondernemen en dat het niet aan jullie is om er steeds maar iets van te zeggen. Hoe vervelend het ook is dat ze nu niet kunnen oppassen. Het is echt aan hun de stap te nemen met alcohol te stoppen.

Goed van jullie dat jullie nu in gesprek zijn met een gastouder. Jullie moeten tenslotte ook vereder en het is een hele geruststelling als jullie weten dat dit geregeld is. En voor nog geen eur per uur is dit natuurlijk prima te bekostigen.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Goed dat je afstand genomen hebt Shirley. Meer kun je eigenlijk ook niet doen hoe moeilijk het soms ook is. Jij kan hun (want ik neem aan dat je schoonvader ook een probleem heeft) niet veranderen. Dat kunnen ze alleen maar zelf.

Enne fijn van die gastouder, en die euro per uur is de moeite inderdaad niet. Zeker als Eliza daar wel veilig is. Meid ben trots op je.

Groetjes,

Michèle

Ik vind dat je lef gehad hebt. Het is een groot risico dat je genomen hebt. Dit is overigens geen verwijt hoor. Was ze wel nuchter toen ze kwam??

Wat je zegt als je het niet vertouwd niet meer doen. Eerst nuchter worden en dan inderdaad vertouwen kweken. Enne informeer eens naar een oppascentrale of iemand in je omgeving die een centje bij wil verdienen want een oppas voor 2 a 3 uurtjes zijn de kosten niet. Kunnen jullie nog steeds weg soms met zijn twee.
Wel sneu dat je schoonmoeder zo weinig om haar kleindochter en zoon geeft dat ze niet eens een poging doet terwijl het jullie zo kwetst. Maar goed daar is al genoeg over gezegd.

Welke film benne jullie overigens heen geweest???

Groetjes,

Michèle

Lieve Shirley, ik vind het een hele moedige stap, maar ik blijf bij mijn mening zoals ik in mijn eerste berichtjes schreef.

Ik zou het gewoon echt niet doen meissie! Ooit gaat het misschien mis en dan blijf je jezelf levenslang verwijten dat je er toch ingetrapt bent.

Klinkt misschien hard zoals ik het schrijf, maar ik heb alleen maar het beste met jou en Eliza voor. Echt, stop met dat oppassen van je schoonmoeder. Niet meer doen!

Groetekes, Sje

Ik snap dat je het haar gunt, maar zij gunt Eliza geen nuchtere oma. Dan houdt het op. Wat Sje zegt is waar. En jij en je vriend weten dat ook. Hopelijk vind je een leuk contact met een ouder of een meisje in de buurt die het leuk vind om als je moeder niet kan af en toe op Eliza te passen.

Wel fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. Ik wil ook weer naar de bios maar ik moet even kijken of het er van gaat komen. We gaan in november zo ie zo naar Depeche Mode.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 01 Oct 2009 12:12:38

Wat een ontzettend moeilijjke situatie Shirley. Ik vind het heel moedig van je dat je je schoonmoeder hebt laten oppassen. Ik wil je niks verwijten, maar ik denk niet dat ik dat zou doen. Hoe moeilijk het ook voor haar is dat ze niet kan oppassen. Het is allemaal haar eigen schuld. Ze weet dat ze altijd mag oppassen, maar wel als ze helemaal van haar alcoholverslaving af is. Je vergeeft het jezelf echt nooit als ze tijdens het oppassen toch gaat drinken en daardoor Eliza laat vallen. Echt waar, hoe moeilijk het ook is voor haar en jullie ik zou er toch echt nog eens over nadenken.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers