Wat te doen met Alcoholistische Oppas? :(

Mijn eerste reactie is ook meteen niet doen. Als ik vanuit mezelf spreek zou ik mijn kind nooit ergens heen brengen als ik ook maar enigzins twijfel. We hebben het hier wel over een kind wat volledig afhankelijk is van verzorging van anderen. Ook al zegt ze van de alchohol af te blijven, hoe vaak zeggen alcoholisten dat en doen ze het niet. Ze wil gewoon graag haar kleindochter bij zich hebben. Logisch, maar ik weet wel zeker dat dit niet goed gaat als ze blijft drinken. En je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurd wanneer ze bij haar is. Jammer dan voor je schoonmoeder dat ze niet kan oppassen, maar laat ze eerst maar wat aan haar verslaving doen. En misschien is haar kleindochter een goede motivatie om echt te gaan stoppen.

Michelle ik heb echt respect voor je en vind het heel knap dat je hier je verhaal hebt neergezet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

quote:
wat is trouwens AA?

XXX-

AA staat voor Anonieme Alcoholisten. Misschien heb je hier iets aan:

En ik moest er de hele ochtend aan denken en ik moet terugkomen op mijn eerdere posting: niet aan beginnen! Ook niet proberen om te zien hoe het gaat. Het is je kleine meid en die wil je niet onnodig aan risico’s blootstellen. Dan is het maar zielig dat je schoonmoeder niet oppast, dat heeft ze zelf in de hand toch?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Het lijkt me duidelijk, iedereen is unaniem. Ook ik sluit me volledig bij de eerdere postings aan; NIET DOEN!

Blijf je wel vertellen hoe dit verder verloopt? Wat de oplossingen zijn? En hoe je schoonmoeder reageert? Ben wel benieuwd… want dit wordt nog een lastige dobber ben ik bang :S.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Las vanmorgen je topic en dacht … even wachten met reageren. Maar wil toch niet achterblijven. Je moet het echt niet doen meis…! Zoek andere oplossing. En zeg tegen je schoonmoeder dat ze het pas mag doen als ze écht kan bewijzen (dus het al poos) zonder te kunnen.

Snap het van je vriend ook wel … het is voor hem ook heel moeilijk. Want het blijft toch je moeder. En hoe goed ze ook voor zijn zusje etc is geweest. Het hoeft maar 1 keer verkeerd te gaan. En dat zou toch wel heel erg zijn als dat precies bij Eliza zou gebeuren. De wereld is momenteel ziek als je leest hoeveel gekke dingen er met kinderen gebeuren … maar zolang je het voor je eigen kind kan behoeden altijd doen!! Eliza is je meer waard dan je schoonmoeder toch?

Enne… anders breng je het meiske maar bij mij

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja ook ik wil er wel voor een dag zo`n droppie bij. No problem. Liever een zielige en wellicht verontwaardige schoonmoeder, dan een kindje waar strakkies god weet wat mee gebeurd. De kleine kan nog niet kiezen, jij wel ! Kies wat juist is, je moederinstinct zegt genoeg en je zit er niet voor niks zo mee in je maag.

@ Michele, petje af !!!
Zowel voor het vertellen als op zijn aller minst dat het hebt laten staan uberhaupt. Ben trots op je !!!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik woon in Den haag Shirley. Als je wilt kan ik jullie meer vertellen over de AA. Ik heb er 6 jaar bijgezeten. Eerst als lid zeg maar en toen mijn sponsor overleed ben ik zelf gaan sponseren. Op de website www.aa.nl kun je ook info vinden en eventueel groepen bij jullie in de buurt.

Groetjes,

Michèle

nou heb eigenlijk ook niet echt iets toe te voegen, kan me alleen maar aansluiten bij wat al gezegd is!! begrijpelijk dat t voor jou een lastige situatie is omdat t je schoonmoeder is maar echt hoor hier zou ik idd echt niet aan beginnen.
denk er van te voren goed over na wat en hoe je (als je dit dus idd besluit) dit gaat vertellen en wees op alle vragen voorbereid. ook ik weet (helaas) uit ervaring dat alcoholisten vreselijk manipulatief kunnen praten. laat je hierdoor niet uit het veld slaan. moch er iets dergelijks gezegd worden als: jullie houden niet van me en willen me m’n kleinkind afnemen (ik noem maar iets hoor). laat dan duidelijk blijken dat je absoluut voor haar klaarstaat en dat ze haar kleinkind altijd mag zien maar gezien de situatie er altijd iemand bij aanwezig moet zijn.
Succes meid!!

liefs,
Rinske

Nee de goede beslissing meid
En ja dan stoot je haar maar flink tegen het hoofd
en ja
even dit voor Michele respect meid dat je het opschrijft
top dus
Bedankt

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Fijn, dat je vriend het er toch ook mee eens is!
Je hebt een goede keuze gemaakt, meid.
Nu maar hopen dat je schoonmoeder het ook snel genoeg inziet!

Wat al eerder werd gezegd is dat je het KDV vergoed kan krijgen, en jullie misschien wel volledig. Als ik jou was, zou ik het even uitzoeken!
Succes ermee!
Liefs, Anne

Lilypie

Helemaal volledig krijg je het kdv niet vergoed, want daar hangen weer andere regels aan. Maar je krijgt wel veel terug. En ik lees dat je op vrijdag oppas nodig hebt. Volgens mij is dat wel een gunstige dag mbt wachlijsten.

Suc6 met het vinden naar een andere oplossing. Je heb een goed besluit genomen om je schoonmoeder niet op te laten passen.

Groetjes Natasja

Lilypie

euh… asje ikke was eerst

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Goed gedaan meid. Tuurlijk is het wel moeilijk voor je vriend, maar ik ben blij dat hij wel met je instemt.

En misschien ziet je schoonmoeder in dat ze nu toch eens moet stoppen, verwacht alleen niet meteen wonderen.

Groetjes,

Michèle

Goed zo Shirley! Fijn dat je vriend je standpunt ook begrijpt! Samen sta je sterk.

Groetekes, Sje

Wat goed van je. En fijn dat je vriend het begreep.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hahaha mini-boy, ja je was eerst, maar ik woon wel heeeeeeeeeeelemaal in midden Limburg. En ooooo wat zou ik zo`n friemeltje erbij leuk vinden voor een dagje per week. Want tja, onze jongste gaat na de vakantie ook naar de basisschool.

Een goeie beslissing Shirly, super dat je vriend erin mee kan gaan. Laat hem desnoods deze topic lezen om alle verdere twijfels weg te strijken. Een kindje verdient alle veiligheid van de wereld, ook al loopt dat soms anders. Maar als je het kan heeft een kindje daar zeker recht op.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 04 Aug 2009 08:46:52

Fijn dat je vriend ook begrip heeft voor de situatie en je moeder niet wilt laten oppassen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Fijn dat jullie zo goed hebben gepraat. Nu de ergste emotie er bij je vriend uit is, kunnen jullie waarschijnlijk wel verder. Sterkte met het gesprek vanavond. Eén tip: stel Eliza centraal en zeg dat je haar een oma gunt die kan oppassen, maar dat je wel wilt dat het voor Eliza in de beste omstandigheden gebeurt. Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Heel goed dat jullie gepraat hebben en waarschijnlijk heeft je vreind veel weggestopt. Per slot is het zijn moeder.

Mocht ze hulp willen, maar jullie weten niet echt welke kant op te kijken wil ik daar wel mee helpen. Ik kan niet jullie kant opkomen want das denk ik te ver weg, maar ik kan jullie wel de juiste weg wijzen.

Groetjes,

Michèle

Ach, die arme papa van Eliza. Wat verdrietig dat-ie het er zo moeilijk mee heeft. Het is natuurlijk ook erg confronterend dat hij zijn moeder niet op Eliza kan laten passen omdat het niet betrouwbaar is. Want eigenlijk zou het natuurlijk superleuk zijn als oma een dag in de week lekker met haar kleindochter door zou kunnen brengen.

Onze meiden zijn ook al heel hun leven elke week 1 dag bij mijn ouders. Genieten ze echt van.

Dus kan me goed voorstellen dat-ie het er gisteren erg moeilijk mee had. Hopen op een zinvol gesprek vanavond en lief dat jullie je schoonmoeder er graag bij willen helpen om van de alcohol af te komen.

Alle liefs en sterkte voor vanavond! Ik zit op je schouder hoor!

Groetekes, Sje

{{{{{{{{Michèle}}}}}}}

Speciaal nog even een dikke knuffel voor Michèle, omdat ik je zo dapper vind dat je hier je verhaal durfde te vertellen en omdat je Shirley graag helpt met tips betr. het traject wat mogelijk gaat komen.

Groetekes, Sje