Wat te doen als hij s nachts huilt

Hoi, even een vraagje over mijn scheetje.
Als hij 's nachts wakker wordt is hij gewoon niet te sussen. Voor mijn gevoel is het nog het snelste over als we ons niet laten zien, maar dan kan het gerust een half uur tot uur duren. Maar vind het ook zo zielig, Maar als ik me laat zien wil hij er gewoon uit. En wordt dan pas rustig als hij de fles krijgt, en kan hem daarna zo wegleggen. Hij is nu 7 maanden en krijgt 's nachts geen fles meer. Hij is ook niet elke nacht wakker hoor. Hij kan ook gerust van 8 tot 6.30 slapen, wordt dan soms 's avonds nog wel eens wakker, maar kan er dan beter maar niet heen gaan, anders krijg ik weer hetzelfde verhaal, maar dan is hij vaak na 15 min. wel weer stil. Moeder zijn maakt je soms best onzeker hoor.
Kortom::: hebbe jullie nog ideen voor mij??

Groetjes Anita, mama van Jelle 7 maanden

mijn oudste heeft dat ook gehad,ik gaf hem dan paar slokjes warme melk nutrilon
ging maar om 15 a 20 ml en toen sliep hij ook weer verder

dit gebeurde 1 soms 3 keer per maand,deed ik het niet dan huilde hij ook gerust een uur tot hij weer in slaap viel

suc6 ermee

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

nou, zie mijn topic:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=10977

alleen dan wel elke nacht!!! Maar ik lees ook even met jou mee!
Succes!

Lilypie Expecting a baby Ticker

He mama kim ik zie dat je weer zwanger bent, van harte meid, nu kun je zeker wel een nacht doorslapen gebruiken zeg. Als ik dan soms andere verhalen lees, denk ik och wat zeur ik toch, maar het is en blijft gewoon lastig.
Groetjes

zolang je kindje laten huilen kan schadelijk zijn. Zie http://www.zorgvoorborstvoeding.nl/files/psychologen_over_rvp_2008.pdf
Bij mijn cb zeiden ze dat meer dan de helft van de kindjes nog niuet doorslapen in het eerste jaar. Ik zie er niets verkeerds in om je kind af en toe 's nachts even te sussen. Baby’s zijn er nog niet op toegerust om van 8.00 tot 8.00 zonder hun moeder te zijn.
Ik laat mijn dochtertje niet lang huilen, dat voelt namelijk niet goed. Ze gaat vanzelf wel een keertje doorslapen. Ik maak het me wel zo makkelijk mogelijk 's nachts, zodat het niet te zwaar word.
Succes

nozo ben ik het niet met je eens waarom zou dat schadelijk zijn
wij hebben een huilbaby gehad en hebben op een gegeven moment besloten om andere voeding te geven voeding voor hongerige babys en dit ging later goed ik weet heel goed wat de ander moeders moeten doorstaan maar of het schadelijk is

een baby een tijdje laten huilen kan echt geen kwaad hoor

Gewijzigd door - lieke33 op 30 Mar 2008 21:20:22

Gewijzigd door - lieke33 op 30 Mar 2008 21:23:17

Hoi Lieke,
Heb je het bijgevoege artikel gelezen? Daarin kun je lezen dat het wel traumatisch voor je baby kan zijn om hem/haar lang te laten huilen. Ik kan me goed voorstellen dat je als je een huilbaby hebt, je soms gedwongen bent om je kindje wat langer te laten huilen omdat je zelf niet meer kunt, of omdat je verschillden dingen uit gaat proberen. Een huilbaby hebben is heel zwaar! Maar je kindje 's nachts een half uur tot een uur laten huilen omdat het (mama)honger heeft vind ik iets anders en echt onnodig. Ik wilde er op reageren omdat veel moeders denken dat je kindje na een paar maanden door moet slapen, maar dit is helemaal niet zo. Een kindje kan het tot rond het tweede levensjaar nodig hebben om ook 's nachts nog even te drinken of bij hun moeder te zijn. Dit is een eerlijk behoefte van een kind waaraan je mijn inziens moet voldoen.
Een boek wat wel word aangeraden om je kindje wel door te laten slapen is: lekker slapen zonder huilen.

Ligt ook maar net aan je definitie van LANG laten huilen.
En ligt er ook aan op wat voor manier het kind huilt.

Er zit duidelijk verschil in huilen vanwege honger,
en huilen vanwege andere dingen.

Bij honger-huilen meteen actie ondernemen,
bij andere huiltjes kun je het best even aanzien.
Maar inderdaad nooit langer dan een half uur!!
Meestal gaan wel na 15 tot 20 minuten kijken als Hylke door blijft huilen.
Maar in de meeste gevallen is het na 10 minuten weer over.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 31 Mar 2008 09:50:57

dat artikel is van 2007 als een kind net benenden het jaar is niet lang laten huilen maar daar boven is het niet goed om er telkens heen te gaan want dan komen ze elke nacht heb het zelf ondervonden dan blijven ze komen probeer dat dfan maar eens er uit te krijgen