Wat te doen als de kleine slaapt?

Hallo allemaal.
Sylvie is nu 6,5 maand en die slaapt nog behoorlijk veel overdag. Stefan is nu sinds een paar dagen aan het werk en ik weet niks te doen
Sochtends doe ik het huishouden, maar ik vind het niet veel werk en ben er snel doorheen.
Ik heb verder niet echt hobby’s waar je wat mee kan
Ik hou heel veel van zingen en ik schrijf graag gedichten, maar ja dat doe je niet de hele dag door,
De computer en tv vind ik niet zoveel aan, ik doe graag andere dingen.
Ik ken verder ook niemand hier in het dorp want we wonen hier pas sinds Mei.
Ik heb geen auto dus ik kan ook niet ver weg
Smiddags ga ik altijd even naar buiten met Sylvie, meestal naar de winkel en anders ergens anders heen.
Maar hoe verdoen jullie je tijd? Vooral als de kleine slaapt?
Ik weet dat de meesten werken, maar toch

Gewijzigd door - goudvisje20 op 18 Oct 2010 12:26:42

hoi goudvisje, nou ik heb dat ook hoor meid, ik ben opzich maar 2 dagen thuis (tenminste tot hoelang me baan duurt, maar ik vond dat ook altijd moeilijk) natuurlijk ben ik met k-klusjes begonnen, lades uitruimen, kasten opniew inrichten, blabla… maar ja op een gegeven moment is ook wel allus geordend…vaak tijdens de slaappies zit ik nu op ikkeben een beetje te surfen… laatst heb ik van een vriendin 6dvd boxen met BeverlyHills 90210 gekregen,dus die heb ik nu de laatste paar weken ff lekker zitten kijken tijdens de slaapjes, nu heb ik net me haren geverft, weleenswaar in de keuken… maar ja toch handig …want als zij rondhuppelt is dat een stuk lastiger… ik begin ook vaak smiddags al een beetje met de voorbereiding van het eten, hoef ik dat om 5 uur nie meer te doen… of ik lees ff lekker een boekkie… verder heb ik ook niet echt een hobbie ofzo…dus ik verzin altijd maar terplekke wat, maar ik heb er soms ook wel moeite mee hoor, je bent nie de enige …

Haha ja dat heb ik ook gedaan Alles opgeruimd en opnieuw ingericht, daar ben ik al klaar mee En aangezien we best nette mensen zijn is het ook nooit zo’n bende in huis
Tsja en ik kan best een boek gaan lezen, maar ik ben niet zo’n boekenlezer haha

als rico wakker is doe ik bar weinig aan het huishouden, ik ben meestal met hem bezig en als hij dan in bed ligt ga ik aan het huishouden beginnen.
maar sinds kort is dat niet echt mogelijk meer. dus combineer ik rico met het huishouden kan ie mooi helpen (op zijn manier dan haha!) en ga ik lekkerlezen of ikkebennen als rico in bed ligt.
of ik ga even een uur in bad liggen met een tijdschrift erbij.
misschien heb je daar wat aan want ontspannen is zeer belangrijk

Inderdaad ontspannen is heeel belangrijk en ik zit nu best veel op ikkeben, lekker gezellig
Maar Sylvie slaapt overdag nog wel 6 uur
Doe ook het huishouden als zij slaapt en soms als ze wakker is, maar ja het is elke dag maar zo weinig
Ik vind het heerlijk om naar buiten te gaan, ben echt een buitenmens en hou helemaal niet van binnen zitten niksen xD
Maar ja als Sylvie slaapt kan ik moeilijk even naar buiten haha

jawel joh lekker in de tuin gaan zitten tuinieren
of op je balkon net hoe je woont.
ik ben de laatste tijd een binnen mens en slaap het liefste de hele dag, maargoed dat heeft even met mijn lichamelijke gezondheid te maken. ik zou het heerlijk vinden om eens een dag veel energie te hebben, en nu ben ik zwaar verkouden aan het worden dus dan blijft er niks over, dan gaat alles met een zucht een kreun en een hoop gesteun zoals wij dat altijd zeggen.
maargoed, je kunt idd niet naar buiten buiten je eigen achtertuin om als de kleine slaapt, dus dan wordt het of tuinieren, of gewoon lekker binnen op de bank hangen met een goed boek, net waar je zin in hebt.

Och jeetje, wat heb je dan?

Ik heb me nog nooit 1 seconde verveelt. Als Tim slaapt doe ik het huishouden, lees ik een boek/tijdschrift of ik ga even internetten. Haha en er zijn vast nog wel andere dingen die ik doe tijdens zijn slaap. Maar ik zou het zo eventjes niet weten.

Groetjes,
Sandra

Toen ik alleen Eva had, verveelde ik me ook niet. Ik las veel, kocht me suf op Marktplaats (nu gelukkig niet meer, kostte te veel geld), nam haar mee uit winkelen, we gingen naar babymassage en later op babyzwemmen. En natuurlijk het huishouden, al ging daar bij ons ook niet te veel tijd in zitten. Ik vind het nu veel moeilijker, nu ik er twee heb. Want wat doe je als je baby slaapt? Dan kun je er met je andere kindje niet uit? En van binnen zitten houdt Eva niet zo!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Uhhh idd klusjes in het huis, nieuw projectje starten, lades uitmesten! Tuinieren. Strijk wegwerken, Alvast eten koken zodat je het daarna alleen op hoeft te warmen. TV kijken, boekje lezen, hobby oppakken zoals; naaien, breien, etc! Tja ik werk dus full time dus ik heb altijd genoeg te doen als ik vrij ben, toen ik full time thuis was met de kleine (tot 1 jaar) werd ik ook wel eens gek! Misschien toch eens kijken of je vriendinnen kunt maken in je omgeving, kun je gezellig beetje kletsen en bij elkaar op de koffie!

ik kom juist tijd tekort. Damian is nooit een grote slaper geweest en ik doe inderdaad het huishouden niet als hij wakker is want dan ben ik er 100% voor hem. Wij hebben een hond een aquarium en 2 vogels dus als hij (eindelijk) slaapt doe ik de was vaatwasser in/uit ruimen de hond borstelen(vind hij geweldige aandacht) vogels even vrij laten(damian gaat er namelijk achteraan) vogelkooi schoonmaken aquarium 1x per week onderhouden en dan nog de rest van het huishouden zoals inderdaad de was/strijk/stofzuigen/ramen zemen.

Heb me ook nooit verveelt. Werk wel 20 uur maar de dagen dat ik thuis ben ook niet. Probeer eht huis wat bij te houden. Snuffel vaak en graag op marktplaats en ben bezig met een fotoalbum van Muriel foto’s plakken en alles leuk aankleden. {Kan even neit op het woord komen wat je dan doet}