Wat doen jullie als jullie kindje iets niet lust? Als ze wat ouder zijn weet ik dat je geen vervanging moet aanbieden als ze iets niet lusten. Maar hoe zit dit op jonge leeftijd? Ik weet dat een baby een smaak soms best vaak moet eten voordat ze iets lusten.
Bij Daan gaat tot nu toe alles goed naar binnen, maar bloemkool lust hij niet. Afgelopen weekend heeft hij dit voor het eerst gekregen, nou ik heb me kapot gelachen. Hij trok er zo’n vies gezicht bij en tufte echt iedere hap weer uit die hij kreeg. Hij vond het helemaal niets. Heb dus maar wat brocoli uit de vriezer gehaald en ontdooid en dat ging zo naar binnen.
Omdat ik hem toch aan de smaak van bloemkool wilde laten wennen heb ik hem gisteren weer bloemkool gegeven. Weer hetzelfe verhaal, hij duwt alles met zijn tong naar buiten. Dit keer moest hij er ook bij huilen, hij vind het echt niets.
Bij Tim hebben we dit nooit gehad. Die at vanaf dat we begonnnen met hapjes alles wat hij voorgeschoteld kreeg. Daan tot nu toe ook, maar nu dus de bloemkool niet.
Wat zouden jullie doen, gewoon blijven geven zodat hij er aan went of even wachten en later weer opnieuw proberen? En als ik het hem geef en hij eet het niet, daarna iets anders aanbieden of niks? Het lijkt me namelijk niet dat ze op deze leeftijd al door hebben dat ze toch wel iets anders krijgen.
Groetjes,
Sandra