Wat 's-middags te eten

Ik zit weer met een probleempje.
Weet niet wat ik Justin 's-middags te eten moet geven zodat hij het volhoud tot een uur of half 6 6 uur.
Dit is nu zijn voedingsschema.
6.45 fles en boterham
10.00 uur fruit
12.15 boterham en drinken
15.30 …
17.30 warm eten
19.30 fles en naar bed
Moet ik hem 's-middags dan weer fruit geven of wat? Een koekje met drinken is niet genoeg want dan gilt hij om 17.00 uur al om eten en die tijd komt mij echt slecht uit om te eten.

Hebben jullie aub tips voor mij???

Diana.

ik zelf zou hem gewoon een koekje geven met wat drinken en dan toch zijn eten wat vervroegen naar 17.00

dan eet hij wel niet met jullie samen zo deed ik het ook

Voor mij lukt dat nier om om 17.00 uur te eten, dus vandaar mijn vraag. En ik vind het onzin om twee keer te koken in een uur tijd.

Diana.

Van het cb kreeg ik te horen dat er in Liga veel suiker zit. Daarom zijn we overgestapt naar rijstewafels. Anna vindt ze erg lekker en begint al te glunderen als ze er eentje ziet! Dan een flesje diksap erbij zodat zijn maagje wat gevuld is.

Je kunt proberen hem de maaltijd van de vorige dag te geven zodat je niet twee keer in een uur hoeft te koken. Zo kun je de warme maaltijd wat vervroegen en heeft hij op tijd zijn maagje vol.

Hoe oud is Justin eigenlijk?

Neem je dan gewone rijstewafels of die van Bambix???
Justin is nu 11 maanden.

Diana.

lieke is ook 11 maanden maar vindt die rijstewafels van bambix zo smerig!
Ik geef een half soepstengetje dat vult ook niet zo maar dan hebben ze toch wat gehad.

groetjes Gytha

Hoi Gytha,

Lieke was toch ook van mei als ik het goed heb, want zij scheelde volgens mij maar een paar dagen met Justin.
Hoe laat eet zij 's-middags dan warm en eet ze dan met jullie mee???

Diana.

ja van 24 mei,
we hebben nu problemen met eten zie mijn topic geen warm eten meer.
Maar sinds vandaag ben ik het aan het veranderen.
En heeft ze geen keus en eet ze met ons mee.
Ze is op het moment een erg slechte eter dus krijgt weinig tussendoortjes.
Haar schema:

7.00 fles 200
9.30 fruit
11.30 boterham en fles
tussendoor diksap of gewoon water, en normaal een liga of soepstengel of krentjes.
17.00 warm eten met ons (begint te komen)
en toetje na.
19.00 papfles

Dit houdt hield ze vandaag goed vol.
hiervoor at lieke alleen om 16.00 een potje groente.

Groetjes Gytha

Hoi,

Justin is van 26 mei.
Ik had je topic gelezen over warm eten maar kan je neit echt advies geven. Op dit moment zit ik ook met dat probleem met naomi die over 4 maanden 4 word. Die eet echt bijna de hele dag niks en je doet er weining aan.
Gelukkig is Justin wel een goede eter.
Vorige week moest ik wel met hem lachen, ik had voor hem een potje pasta warm gemaakt en wij aten friet. Het potje ging goed totdag hij de friet zag en toen moest meneer ook friet hebben en het potje kon ik weg kiepen.

Diana.

hahaha leuk he die streken!!
Heerlijk zeg.
Zoiets doet lieke ook.
Als ik tegen haar zeg wil je een koekje?
Dan kijkt ze hem zowat uit de kast en laat ze alles vallen. ahahaha
Erg leuk dat die twee niet zoveel schelen. Zoek nog een schoonzoon. hahahaa

Groetjes Gytha

Nouja je weet nooit het is een kleine wereld

groetjes Gytha

Anna heeft inderdaad de rijstewafels van Bambix. In anderen zit vaak zout en dat mogen ze nog niet hebben voordat ze een jaar zijn.

Een soepstengel is ook een idee. Misschien kun je het afwisslen!

Er zijn trouwens ook rijstewafels van Sesamstraat met yoghurt erop. Zijn ook zonder zout en hebben een iets andere smaak.

Bij ons in de C1000 liggen ze bij de crackers en ‘volwassen’ rijstewafels.

Hoi,

Ik heb mijn dochter altijd s’middags d’r fruit gegeven en s’morgens een koekje. En in mijn ogen kan volgens mij het ook niet kwaad om om te delen helft koekje en fruit s’morgens en de andere helft s’middags misschien dat hij het dan wel volhoud.???

Groetjes

lon106

hoi hoi

ik geef 's middags meestal een liga aan mijn dochtertje. soms doe ik ook wat liga door het fruithapje (pureren met keuken machine oid) en dat stilt net iets de honger.

ik geef mijn dochter trouwens naast het brood ook nog een melkvoeding (dat mag namelijk) en zij is nu 16 maanden oud.

groetjes angela

Hoi,

Hier gaven wij onze dochter s’morgens altijd d’r koekje/ soepstengel/ rijstwafel en dan s’middags fruit. Zij redde het anders ook niet. Maar kan je s’middags niet wat later iets geven bijv. 16.00 uur dan rek je daar een half uurtje en dan vlak voor h et eten ook een half uurtje is minder lang dan een uur. Misschien dat dat ook werkt.???

groetjes

lon106

lucas wou ook een tijd 's avonds geen warm eten (rond de leeftijd van Justin). Iemand raadde mij aan om het om te draaien. Dus 's middags warm eten en
’s avonds een boterham. Dat werkte bij hem perfect. Hij ging toch echt weer eten! Je kan aardappels koken en dat in kleine porties weer invriezen. Bv in ijsblokjes bakjes ofzo. Dan een klein blikje groente bv een beetje jus erbij of appelmoes oid en je kindje kan eten.

Als hij dan om 17.00 uur weer schreeuwt om eten is een boterham zo gemaakt of je maakt die alvast eerder klaar en legt het in de koelkast tot die tijd.

Wat ik hem ook vaak gaf (tegenwoordig eet hij liever met de pot mee) toen de tijd was een potje van 12 mnd of wat hij ook graag at met die leeftijd…welke precies weet ik niet meer Dat is helemaal zo klaar natuurlijk. En dat hoef je ook niet iedere dag te geven maar alleen als het je echt slecht uit komt om te koken. Dan hebben ze toch hun dingetjes binnen die ze nodig hebben.

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

In blikjes groente zit toch heel veel zout?

er zit overal wel zout in…als je er zelf maar geen zout extra in gooit kan het volgens mij verder geen kwaad hoor.
Alles wat TE is, is niet goed… voor niemand.
Wij eten gewoon wortelen uit pot en doperwten uit pot. Hij vindt het heerlijk.
Die kun je ook in het klein kopen en is wel zo makkelijk.
Als je echt twijfelt dan lees je toch op de achterkant hoeveel natrium erin zit…
dan kun je het een beetje vergelijken met elkaar…

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)