Wat op de wangetjes met dit weer?

Aangezien wij ingesneeuwd zijn heb ik zeeën van tijd om eens lekker te ‘ikkebenne’

Thoby heeft ontzettende schrale wangen met dit weer.
Ik heb die zwitsal ‘voor op de wangetjes’ staan. Daar dat doet naar mijn idee helemaal niks.

Ik smeer nu 3x per dag lanette crème en als ik naar buiten ga een beetje vaseline. Maar het is echt rood en schilferig.

Heeft iemand een wonder middeltje?

Groetjes Margot

Sudo
Als dat helpt tegen schrale wangen in de luier dan helpt het ook tegen schrale wangen in het gezicht.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 Dec 2009 15:20:24

wij hebben een zalfje van weleda baby. is zo’n gele tubbe. Werkt echt overal bij en gaat bij ons op alle drage huidjes, ook bij papa en mama.

Bij deze temperaturen werkt dat inderdaad allemaal.

Voor het geval het kouder wordt dan -10, of je op wintersport gaat:
zorg er dan voor dat je watervrije smeersels hebt.
(Ook de standaard vaseline is niet watervrij)

Het water in het smeersel kan met erg lage temperaturen namelijk
in de huid bevriezen, en dat doet erg veel pijn.
(en maakt de huid voor langere tijd kapot, waardoor je in de kou
sneller last hebt, maar ook in de zomer sneller je wangen verbrandt.)

M.

oh das een goede tip!

Bedankt M!

ik smeer bepanthen lekker vettig ook!

Groetjes Gytha

Ik heb hetzelfde probleem idd met Jack, Momenteel smeer ik ook Zwitsal op het Wangetje.
Sje: in Sudo zit toch zinkolie en dat droogt de huid toch juist enigszins in? Daarom durfde ik dat tot op heden niet echt te smeren, terwijl ik het wel in huis heb.

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ja, ik kan erover meepraten, Seth heeft ook hele droge wangetjes!!
En vooral allemaal droge/eczeemachtige plekjes op zijn gezicht.
Ik smeer het in met zwitsal en een paar keer per dag met bepanthen, maar het wordt niet echt beter, maar denk dat dit ook door het weer komt.

Lief,s Anne

Geen idee of Sudo juist uitdroogt, ik smeer het net zo makkelijk op schrale plekken. Tot nu toe gaat dat goed.

Groetekes, Sje

Anna heeft altijd de zalf van Kruidvat voor schrale wangetjes. Helpt super en is lekker vettig en trekt goed in. Voor Nora gebruik ik het nu ook.