Wat nu?


#1

Wie kan mij advies of tips geven ik weet me geen raad meer!

mijn zoontje is nu ongeveer 3 weken oud en vanaf de 2de week wil hij niet in de kinderwagen of zijn ledikantje slapen, als ik hem gevoed heb en hij slaapt leg ik hem in zijn bedje (of kinderwagen) en dat gaat even goed en dat schrikt hij wakker en huilt net zo lang totdat ik hem oppak, ik leg hem dan tussen mij en me vriend in, in ons bed en dan slaapt hij weer door… (ik ben dan heel de tijd wakker…) ik probeer het weer opnieuw les hem weer in zijn bedje en nog heeft het geen resultaat, hij slaapt echt alleen maar tussen ons in in zijn eigen bedje schreeuwd hij alles bij elkaar… hoe komt dit? en wat kan ik er tegen doen? overdags slaapt hij af en toe in de box of beneden in de kinderwagen… ook komt hij om het uur wel om aan de borst, hij drinkt dan even en valt in slaap en een kwartier later heeft hij weer honger, zijn gewicht is goed en zijn plas luiers ook… maar waarom komt hij dan zo vaak om de voedingen? zouden dat de regl dagen zijn? ik heb het ook bij het borstvoedingsforum gevraagd… liefs sweety-mama ik hou ziels veel van me zoontje maar mijn energy raakt op ik slaapt alleen nog overdags als hij beneden slaapt dan slaap ik op de bank!

pfff help! xx sweety-mama

ps: hij heeft nu spruw (we hebben daar wel medicijnen voor) en mijn tepels doen echt zeer door het zo veel voeden, aanleggen gaat prima en hij drinkt ook goed alleen valt hij in slaap en da na komt hij weer en wilt hij nog ff 10 min aan de borst.. ik vind het niet erg als ik thuis ben maar als ik bij mijn ouders ben dan is het best vervelend om zo vaak na boven te gaan om hem dan weer te voeden..


#2

Hoi

Ik heb je verhaal gelezen en ik ken dit, ik heb precies hetzelfde mee gemaakt met mijn zoontje toen hij een paar dagen oud was.

Ik gaf hem de borst en lag hem in bed en bleef gillen.. ik werd helemaal depressief

Ik ben met hem naar de dokter gegaan en toen bleek dat mijn melk niet genoeg voor hem vulde hij lag zo een uur aan de borst maar er zaten niet genoeg voedingstoffen in.

Daardoor raakte hij zijn energie kwijt en kon hij niet meer zelf in slaap komen.

Toen hebben we ervoor gekozen om hem toch maar aan de fles te doen (tegen onze principes in) maar op dat moment heb ik voor mijn knulletje gekozen en mijn eigen nachtrust.

Hij is nu 6 maanden oud en het gaat onwijs goed met hem, hij slaapt zelfs de hele nacht door...!!!

Dus als je een advies mag geven ga met hem naar de dokter of het consultatiebureau en laat je kleine nakijken op de voedingstoffen die hij/zij binnen krijgt.

Ik weet dat ze heel erg op borstvoeding zijn maar je eigen gezondheid gaat voor!!

Als je je zelf niet goed voelt dan kan je ook niet goed voor je kleine zorgen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en denk ook aan jezelf!!!

Groetjes Wendy


#3

Dag sweety-mama,

Ik las net je verhaal en een paar dingnen vond ik heel herkenbaar.

Ik heb een zoontje van 4,5 maand en hij valt nog steeds vaak in slaap tijdens het eten. Dat was vanaf de eerste dag al zo. Wat bij hem goed heeft gewerkt is om hem 10 minuten of een kwartier echt actief te laten drinken. Als hij wegdoezelde ging ik hem aaien over zijn wangetjes of zijn voetjes zachtjes kitelen. Als dat niet meer helpt dan verschoon ik hem, daar wordt ie meestals helemaal wakker van. Daarna lukt het om hem weer een kwartiertje goed te laten drinken. Meestaal slaapt ie dan een paar uurtjes door.

Wat verder slapen betreft, heb ik meestal radio aan als hij slaapt. In de eertse paar weken stond radio ook 's nachts aan. Later heb ik hem aleen over dag aan. Het is voor baby’s vaak schrikken als het helemaal stil is. In de baarmoeder zijn ze lawaai van je hartslag, bloedsomloop en je darmen gewend. Sommige baby’s vinden het prettig om geluiden om zich heen te horen (hij slaapt rustig door een draaiende wasmachine).

Verder vond ik inbakeren ook een geweldige hulpmiddel. Mijn zoontje waaide veel rond met zijn armen, ook in zijn slaap, en schrok daar vaak van. Van het inbakeren werd hij rustig.

Het speentje vind ik trouwens ook een geschenk uit de hemel. Ik ben er al na twee weken voorzichtig mee begonnen. Ik weet dat het advies bij borstvoeding is om de speen pas na zes weken te geven, maar hij had een enorme zuigbehoefte en ik kon hem niet de hele dag aan de borst houden. Speentje vindt ie nog steeds erg rustgevend en valt er nog steeds mee in de slaap.

En af en toe heeft ie inderdaad bij ons in bed geslapen. Ik zelf sliep dan half maar dat haalde ik over dag dan weer in.

Mijn zoontje heeft nog steeds spruw. De middeltjes van de huisarts hebben hem niet geholpen maar ik vond vooral Daktarin erg goed bij mij werken. Mijn tepels werden en rustig en minder pijnlijk van. Twee weken geledden ben ik met mijn zoontje naar een homeopaat geweest om iets tegen de spruw te vragen. Het lijkt te werken, het wordt nnu iets minder. Bij de consultatiebureau zeiden ze trouwens dat ik zijn mondje met bosbessensap kon insmeren, dat zou ook moeten helpen (nog niet geprobeerd).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je snel de oplossing vindt die bij jullie werkt.

groetjes,
zumreta


#4

Ik wilde graag reageren op het 'niet in zijn eigen bedje willen slapen'. Waarschijnlijk heb je inmiddels al de oplossing gevonden maar ik wilde toch even reageren. Ik ben ook een nieuw moedertje en mijn dochter is  2 weken ouder dan jouw zoontje - ze is nu 9 weken. Ik 'baken' mijn dochter in een katoenen wikkel doek. Ik maak het lekker strak maar ze is altijd in staat om zichzelf los te maken indien ze dat graag wilt. Ik zorg dat haar nekje en keeltje vrij is zodat ze goed kan ademen.  Sinds ik dit doe is ze veel rustiger en slaapt ze gewoon in haar eigen bedje i.p.v. in mijn armen en ze slaapt 's nachts zeker 5 uur door en daarna 4 uur tot de volgende voeding. Er is een handige website http://www.bakerzak.nl/waarom%20.htm waar je meer kan lezen over inbakenen.

Marjolein

 

 


#5

Goedemiddag,

Ik heb me net aangemeld omdat ik je verhaal las. Het is zo dat mijn kleintje ook overdag niet wou slapen ('snachts wel). Op advies hebben wij hem ingebakkerd dit helpt de kleine om rustig te worden en te leren zich over te geven aan de slaap. Bij ons heeft het super geholpen bel het buro even hierover.

Wij hebben hem na het voeden ingebakkerd, bijvoorbeeld voeden, even knuffelen en daarna bakkeren. Let op, het kan zijn dat hij/zij zich in het begin en ook later enorm verzet, je moet het volhouden, de eerste keer hebben wij hem een half uur laten huilen, daarna heeft hij drie achtereen doorgeslapen.

Heel veel Succes Mariska en Luuk

 


#6

hallo sweety mama  net wat mariska zei in bakeren helpt heel goed . mijn dochtertje is nu twee maand en die baker ik ook in als ze naar bed gaat .in het begin deed ik dat de hele dag maar je kunt ze er aan wennen nu wil ze alleen nog maar als ze gaat slapen .maar dat merk je van zelf wel wanneer ze dat niet meer willen over dag .en met het eten bedreft waarom geef je haar niet voor dat ze gaat slapen s avonds ook nog een fles. misschien dat dat helpt dan slaapt ze toch een paar uurtjes langer en dan kun jij ook een paar uurtjes slapen .     

 

groetjes harriet en  romy


#7

beste sweety mama

dit verhaal komt mij zeer bekend voor.

mijn oudste dochter was precies zo tot dat ik haar nutrilon forte gaf(met wat extra water)

anders krijgen ze last van de darmpjes.

forte is een zwaardere voeding namelijk

probeer het maar eens uit mijn dochter was zeer tevreden na deze voeding en ze sliep een hele nacht door (na 8 weken)

ik hoop dat het werkt sucses

 

 


#8

hoi

Mijn oudste zoon heeft ook veel problemen gehad met het slapen in zijn eigen bed wat bij hem heel goed heeft geholpen is het bed iets kleiner te maken zo dat hij als hij met zijn armpjes ging bewegen iets voelde.(in de baarmoeder voelen de kleintjes ook steeds iets aan hun handjes) Ik heb toen dekens opgerold en erom heen gelegt maar het gaat ook heel goed met een voedings kussen. En heel belangrijk een wekker in zijn bed of dicht in de buurt geen digitale wekker maar eentje die lekker hard tikt. Dat tikkende geluid lijkt op een hartslag en heeft een rustgevende werking op de kleine. Tegenwordig heb je ook beertjes die het geluid van een hartslag maken.

Wij hebben dit al bij meer kinderen gedaan en het heeft altijd geholpen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Sonja


#9

hallo

nou ik heb ook bv gegeven 5 weken had ook spruw

je heb pijnlijke tepels van de spruw

heb jij ook zalf dan ?

ik ben nu gestopt

me dochter is nu bijna 2 maanden

gr mariska