Wat moeten ze eten?

Nog even een vraag naar aanleiding van het draakjesgedrag van Julia (ze jengelt heel veel en lijkt constant trek te hebben). Hoeveel mag een baby eten van 4 maanden? Ik moet volgende week pas naar het cb en eigenlijk ben ik nu al benieuwd.

Julia krijgt nu alleen maar 5x165 cc (5 schepjes Nutrilon). We hebben net 180cc met 6 schepjes gegeven en nu ligt ze in de box te slapen. Ze lijkt even tevreden. Julia weegt nu, schat ik, rond de 6 kilo. Mag ze dan eigenlijk 150x6=900:5=180cc voeding per keer? Of moet ze naar 4 voedingen en dan met een hapje erbij?

Op het cb geven ze niet zo goed aan wat ze nodig heeft. ‘Op basis van haar gewicht zou Julia nog 5x150 mogen’ zei de arts vier weken geleden, maar dat trekt ze echt niet hoor! Volgens mij kan de arts niet rekenen, want als ze 6 kilo weegt nu, moet ze toch méér hebben???

Ik wil Julia genoeg drinken geven, maar ik wil niet dat ze te dik wordt en dat ze helemaal overvoed wordt. Wat geven/gaven jullie je kindje rond deze leeftijd/dit gewicht?

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 01 Jan 2009 19:11:15

Erik kreeg rond die leeftijd twee flessen van 210 cc + 7 schepjes en drie van 180 cc + 6 schepjes. En we begonnen voorzichtig met groentehapje en later fruithapje. Dat mocht echter geen naam hebben tot de zesde maand, toen ging dat pas goed lopen.

Je kan altijd proberen om de eerste en laatste fles te verhogen naar 180 + 6 en de rest 150 + 5 te laten. Kijken hoe ze daarop reageert. En je mag nu ook Nutrix gebruiken hè, rijstebloem. Dat geeft ook een langer verzadigd gevoel. Moet je alleen mee uitkijken als je kindje moeite heeft met de ontlasting, want rijstebloem kan stoppend werken.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan krijgt 1000cc per dag nu. 5 flessen van 180+6. Twee flessen ervan zijn met nutrix. En dat gaat prima. 1000 mogen ze ook hebben met dat gewicht. Het cb raadde het ons de vorige keer al aan en toen woog ze 5040 gram. Wat ze nu weegt horen we ook volgende week pas.

En we zijn met worteltjes begonnen vandaag, maar dat zijn maar een paar happen om te laten wennen. Dus dat stelt nog niet echt iets voor.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Tim dronk toen hij 4 maanden was 5 x 200 cc. We maakte hem voor die 5e voeding altijd wakker s’avonds om 11 uur. Toen hij 3 maanden was waren we al gestopt met die 5e voeding. We maakte hem niet meer wakker omdat hij al een stuk boven gemiddeld zat qua lengte en gewicht en we wilde hem niet overvoeden. Want met die 4 voedingen moesten we hem alsnog s’ochtends wakker maken. Maar volgens het CB moesten we hem toch blijven wakker maken voor die 5e voeding. Qua gewicht had hij het niet nodig, maar wel voor zijn leeftijd. Pas bij 5 maanden mochten we stoppen met de 5e voeding. Vanaf 4 maanden mochten we beginnen met een fruit of groente hapje.