Wat moet je dáár nu mee?

Om een lang verhaal kort te maken…Ons meissie was ziek toen ze haar eerste enting kreeg.Dit heb ik duidelijk aangegeven en ook de consultatie arts kwam nog even kijken.Maar voor ik het wist zat de enting erin en stonden we buiten.De week erna werd Jilke erg ziek en bleek ze na een bezoek aan de cardioloog een infectie op haar longetjes te hebben.Ze dronk nog nauwelijks en we hebben echt even in de rast gezeten.

Nu gaat het stukken beter en drinkt ze weer (niet veel maar net genoeg)Dit verhaal had ik dus in het groei-boekje gezet zodat de consultatie arts hierover een mening kon geven (en ik het niet hoefde te vertellen want dan zou ik alleen errug boos worden).Ze schrok!!!Ik kreeg ‘gelijk’…
Eigenlijk had ze die enting niet moeten geven…excuses en ze ging het ‘bespreken’.

Tja, ze kan het niet terug draaien maar ik ben nog steeds wel verontwaardigd!
Zij moeten het toch weten …???

Dat moest ik ff kwijt!!!

wie heeft trouwens ervaring met slechte drinkers…Tips zijn zeer welkom!!!

zo dat is even schrikken .ja stom van die vrouw ,nou heel veel sterkte met je meisie .en hoop dat ze gauw weer opknapt

groetjes marielle mama van
10-10-01

Als een kindje ziek is, verkouden is of koorts heeft, mag er inderdaad niet gevaccineerd worden.

Om die reden hebben we de 11-maandenprik van ons jongste dochtertje 2x moeten verzetten. Elke keer had ze koorts op de dag voor de prik. Ook al zou ze geen koorts hebben gehad op de dag van de prik, dan nog wilden wij zelf, maar het concultatiebureau ook, geen risico nemen.

Heel riskant, want zo’n prik kan compleet verkeerd vallen. Dat zie je wel aan jullie kleine meid!

Ik heb geen tips voor je wat slecht drinken betreft. Toen onze grote kleine dame in de afgelopen met een stevige griep te kampen had en we er ook het vocht in moesten proppen hadden we 's nachts een flesje drinken boven staan zodat we haar elke keer als ze wakker werd wat slokjes konden laten nemen. Zo kregen we er gedurende de nacht zo ongeveer 200 ml in. Vrijwel ongemerkt had ze dus al best wel wat binnengekregen voordat de dag begon.

Groetekes, Sje

Dat zouden ze op het cb moeten weten, beetje erg dom ja.
Heel veel sterkte met je meisy.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Grrr hier vragen ze er altijd uitdrukkelijk naar.

Ik wist niet dat het dan niet eens mocht, maar ik heb bij mijn oudste meegemaakt dat ik niet wist of ie nou ziek van de prik was of dat dat kwam doordat ie al ziekig was voor de prik, dat ik me voorgenomen heb om nooit een ziek of verkouden kind meer te laten inenten op dat moment.

Gelukkig gaat het nu weer beter met je kleine meid. Misschien is ze nog niet helemaal toppie waardoor ze nog niet goed drinkt?

Het drinken is niet meer beter geworden…Enne ik wist ook niet dat ze dan geen enting mochten maar ik hoor het nu van veel meer mama’s!!!

Moet wel zeggen dat Jilke net spontaan in een keer 200 cc dronk…Dus ik heb hier wel ff een klein feessie met z’n tweetjes…

Heb nu ook twee oppas kindjes hier…Heb nu ff rust want het boeltje ligt op bed…

Liefs saskia