Wat moet ik nu doen?!

Xavi, nu bijna 7 maand, heeft (denk ik) een sprongetje of er komen tandjes aan…
Kl*te voor hem, maar uiteraard ook voor ons!
s Nachts is er geen enkle probleem (klop ik denkbeeldig even af...), hij slaapt lekker en zon 12 á 13 uur aan een stuk door.
Maar overdag is hel…
Hij is chagarijnig en niets is goed.
Normaal ga ik uit van hem en wat hij aangeeft.
Maar nu zie ik het niet en als ik denk het te zien en ik leg `m op bed, brult ie de hele boel bij elkaar…
Als ie na 45 tergende minuten nog niet is gestopt met huilen (ik ga om de ± 10min kijken en troosten), haal ik hem er weer uit.

Dit werkt NIET…! Wat moeten we nu dan doen?!
Moeten we juist een slaapjes-schema aanhouden voor rust en regelmaat (voorbeeld would be nice!)…?
Moeten we zo doorgaan en `t uitzitten…?

Help…?

Gewijzigd door - Nonna op 20 Jan 2011 16:48:59

Oei wat lastig … ik zit nl in hetzelfde patroon. Levi is 6 maanden bijna en lijkt ook last te hebben van doorkomende tandjes. Heb je iets in huis tegen de pijn hiervoor? Chamodent helpt wel goed, en een bijtring? Even in koelkast leggen zodat hij lekker koud is. Verder leg ik Levi op bed net als anders en laat ik hem wel even jengelen en piepen maar als het echt krijsen wordt heeft dit geen zin en haal ik hem er toch maar weer uit. Vandaag heeft hij alleen de middag even geslapen verder niet. We zijn daarom maar lekker wezen wandelen (goed weer) zodat mama ook even frisse neus kon halen en adem halen want huilen went nooit!

Als het echt tandjes zijn:
Toen Sylvie haar eerste tandjes er aan zaten te komen, was ze ook erg vervelend en dacht ik ook even oh nee…
Ik heb me er maar aan toegegeven in plaats van me er aan te ergeren. Wat Sylvie heerlijk vond was gewoon lekker bij me op schoot zitten met een ijsspeen of een bijtring.
En anders lekker op schoot met haar popje (dat is haar knuffeltje waar ze mee slaapt).
Ze had gewoon in deze moeilijke tijd even extra aandacht nodig en dat heb ik haar dus ook gewoon gegeven.
Toen de tandjes eenmaal door waren had ze nergens meer last van en was ze weer een lieve vrolijke meid die weer helemaal zelf speelde.
Je eigen houding is echt het allerbelangrijkst of het nou een sprongetje is of tandjes…
Blijf zelf positief en probeer je niet te ergeren. Als hij huilt maar niet wil slapen, probeer dan iets anders. Maar ga er niet van zitten balen, je hebt er uiteindelijk alleen jezelf mee.
Ik heb dit zelf echt gemerkt dat als je positief blijft, alles veel beter te doen is en het best meevalt allemaal. Gewoon lekker blijven genieten van de leuke dingen met je kleintje Succes ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Klopt helemaal wat je zegt. Maar levi is zelfs op de arm ontroostbaar… Weet dan gewoon echt niet wat ik moet doen. Afgelopen weekend nog gebeld met de huisartsenpost omdat hij 40 graden koorts had … dus misschien speelt er wel meer maar ze ondernemen geen actie als hij een onsteking oid heeft… dus is het toch afzien…

Hai dames, bedankt voor jullie antwoorden.
Xavi heeft echter, voor zover, geen koorst.
Hij heeft al 2 ondertandjes maar daar had hij (als dit tandjes zijn) lang niet zoveel last van…
Heb vanochtend Chamodent van VSM gekocht.
Als het tandjes zijn, brengt dit hem misschien wat verlichting.
Wel heeft ie vandaag al 4x geslapen waarvan 3x zonder drama…
I have my hopes up!
Hartelijk dank!

Gewijzigd door - Nonna op 21 Jan 2011 15:30:37

Leuke combi, tandjes en een sprongetje!?!
Ik zou persoonlijk zelf een vast ritme proberen te zoeken. Je kindje is op dit moment met alles om zich heen en vooral zichzelf aan. Dus rust en regelmaat zijn nu juist belangrijk.

Succes